Brüsszel és a Tisza Párt azon ügyködnek, hogy hazánk sikertelen ország legyen
"Sikeressé fogjuk tenni Magyarországot, hiába akarnak elgáncsolni bennünket" - fogalmazott a kormányfő. Hozzátette: "nagy harc lesz, sőt nem lesz, hanem nagy harc van. Ukrajnával együtt őket is meg kell állítani. Nagy feladat, de nem ijedünk meg tőle, nem hátrálunk meg, hanem győzni fogunk."
2025. április 15. 17:57
A Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök (k) beszédet mond az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszának átadásán Nagykőrös közelében 2025. április 15-én. A kormányfő mögött Lázár János építési és közlekedési miniszter (j) és Lezsák Sándor, a térség fideszes országgyűlési képviselője, az Országgyűlés alelnöke (b). MTI/Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály/Fischer Zoltán
A napokban új időszámítás kezdődött a magyar politikában, hiszen Brüsszel és a Tisza Párt nyíltan bevallotta, hogy a magyarok életszínvonalának lerontása a céljuk, azon dolgoznak együttes erővel, hogy Magyarország sikertelen ország legyen - jelentette ki a miniszterelnök kedden az M44-es gyorsforgalmi út új - M5-ös autópálya és Szentkirály közötti - szakaszának átadásán. Orbán Viktor beszédében az útépítések kormányának nevezte a kabinetet.
A kormányfő kiemelte: az álláspontok világosak, Brüsszel és a Tisza Párt Ukrajna tagsága mellett, "mi, a nemzeti erők" pedig ellene vagyunk. Brüsszel Ukrajna-párti kormányt akar Magyarországon, amely teljesíti a követeléseit.
Erről szól a Brüsszel-Tisza-paktum. Brüsszel segít megakasztani a magyarok gazdasági fejlődését, ezzel emelve hatalomba a Tiszát, cserébe a Tisza támogatja Ukrajna tagságát, Ukrajna gazdasági és katonai megsegítését.
Azon dolgoznak együttes erővel, hogy Magyarország sikertelen ország legyen. Azon dolgoznak, hogy megakadályozzák 50 kórház felújítását, megakadályozzák a közszolgáltatások fejlesztését, utak és vasutak építését - mondta.
Minél rosszabb az országnak, annál jobb nekik, a hatalomért és a pénzért mindenre képesek - értékelt, hozzátéve, hogy ezt a kormány nem fogja hagyni.
"Sikeressé fogjuk tenni Magyarországot, hiába akarnak elgáncsolni bennünket" - fogalmazott. Hozzátette: "nagy harc lesz, sőt nem lesz, hanem nagy harc van. Ukrajnával együtt őket is meg kell állítani. Nagy feladat, de nem ijedünk meg tőle, nem hátrálunk meg, hanem győzni fogunk."
Kitért arra: Brüsszelben hétfőn előterjesztettek egy Ukrajna csatlakozását gyorsító csomagot, és ha ez megvalósulna, akkor a "magyarok összes pénzét" Ukrajnára kellene majd költeni.
Elmondta, a következő években Ukrajna európai uniós tagsága lesz a magyar politika legfontosabb kérdése, és közölte: ennek magyar költségei a 20 ezer milliárd forintot is meghaladnák.
"Nemhogy a nekünk járó uniós források nem érkeznének meg, de még a magyar költségvetési pénzek is Kijevben landolnának, és akkor aztán jó ideig semmilyen út nem épülne magyar földön" - fogalmazott. Hozzátette: ezért fontos, hogy mindenki részt vegyen az Ukrajna uniós tagságáról szóló Voks2025 szavazáson.
A kormányfő régi adósság törlesztéséről beszélt Bács-Kiskun és Békés vármegye lakói felé az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszának átadásával.
Orbán Viktor azt mondta, hosszú évtizedekig mostoha része volt ez Magyarországnak, se akarat, se pénz nem volt arra, hogy bekössék az ország közlekedési és gazdasági vérkeringésébe, pedig a kommunizmus megdöntésében és Magyarország függetlenségének visszaszerzésében döntő szerepet játszó települések találhatók itt.
Felidézte az 1985-ös szarvasi országos szakkollégiumi találkozót, amit a Fidesz megalakításához vezető út egyik fontos állomásának nevezett. Hozzátette, a 44-es régi út mellett található Lakitelek is, a magyar nemzeti megújulás központja.
"Ami nekünk, rendszerváltó fiataloknak, Szarvas, a rendszerváltó nemzeti értelmiségnek, Lezsák képviselő úr nemzedékének, Lakitelek" - fogalmazott.
Elmondta, a kormány 2016 óta folyamatosan dolgozik ezen az útvonalon, 2019-ben adták át az M44-es Tiszakürt-Kondoros közötti szakaszát, 2020-ban "kihúzták" az utat Békéscsabáig, 2021-ben Lakitelekkel is összekötötték, tavaly pedig Szentkirállyal, most Kecskemét volt soron.
Elmondta, még nem végeztek, mert Békéscsabáról Budapestre ugyan már közvetlen az összeköttetés, de fordítva még nem, az talán jövőre lesz kész.
Hozzátette: több mint 125 kilométer gyorsforgalmi utat építettek ki, sokat javítottak az itt élők életminőségén, akik rászolgáltak erre, mert ezt a vidéket szorgalmas, boldogulni akaró, hazájukat szerető, nemzeti érzelmű emberek lakják. Azt mondják, a városi levegő szabaddá tesz, ez a hely és az itt élők a bizonyíték arra, hogy "a vidéki levegő meg magyarrá tesz" - fogalmazott.
Hangsúlyozta: a Kunság az ország közepe, de ez a térség ma már nemcsak mezőgazdasági termékeket és az Alföld szépségét adja az országnak, ipari erőközponttá is vált.
Példaként hozta a térségben működő kecskeméti Mercedes gyárat és a mellette lévő autóipari beszállítókat, az Univert, amelyet a magyar élelmiszeripar egyik büszkeségének nevezett, a gyulai Airbus beruházást, a szarvasi kávéfőzőket gyártó céget, és a Duna Aszfaltot is, amely nélkül - tette hozzá - nem lenne út, amit ma átadhatnának.
Hangsúlyozta: Európában ma gyárakat zárnak be, Magyarország viszont új gyárakat akar, a régieket pedig bővíteni fogja. Értékelése szerint ebben segít az új út is, amivel gyarapodhat az ipar és nőhet a kereskedelem, könnyebb lesz új gyárakat építeni és a régiek kapacitását növelni.
Közölte: az M44-sel több lehetőség, több munka és több erőforrás jön; az ország utolsó, jelentősebb munkaerő-tartaléka is Békésben található, nekik is lehetőséget akarnak teremteni.
"Az évek során mi lettünk az útépítések kormánya: 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt, az állami vagyont 15 év alatt megdupláztuk. Magyarország büszke lehet erre a teljesítményre"
- mondta.
Hangsúlyozta: a kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú város elérhető lesz gyorsforgalmi úton, és az elmúlt években be is kötötték a gyorsforgalmi hálózatba Egert, Szolnokot, Salgótarjánt, Sopront és Kaposvárt. Hozzátette: az M44-es út átadásával pedig Békéscsaba is "belép ebbe a klubba".
Jelezte azt is: itt nem állnak meg, a következő években háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát, megépítik az M8-as autópályát is, és Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.
Az M44-es út vonzáskörzetében több mint 120 ötezer fő alatti település is található, amelyek lakói mostantól gyorsabban érhetik el úti céljaikat. A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének a falvak is nyertesei - mondta.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Ahogy most itthon, úgy Isztambulban is három-négy perc leforgása alatt két gólt kaptunk. Ez azt jelenti, hogy letörünk egy bekapott gólnál. Korábbról nem is emlékszem, hogy történt-e ilyen. Nem szabad vert seregként elkönyvelni a bekapott gólt, elvégre még most is volt hátra hatvan perc.
Kollár Kinga, a Tisza Párt EP-képviselőjének botrányos kijelentéseiről kérdezték Magyar Pétert Vácon, ám testőrei meglehetősen agresszíven léptek fel - látható a Magyar Péter váci látogatásáról készült videóban.
"Sikeressé fogjuk tenni Magyarországot, hiába akarnak elgáncsolni bennünket" - fogalmazott a kormányfő. Hozzátette: "nagy harc lesz, sőt nem lesz, hanem nagy harc van. Ukrajnával együtt őket is meg kell állítani. Nagy feladat, de nem ijedünk meg tőle, nem hátrálunk meg, hanem győzni fogunk."
A biológiai nem rögzítettsége biztosítja a társadalom egészséges fejlődését és az alapvető közösségi normák fennmaradását - áll a preambulumban, amelyben az is szerepel: a magyar jogrendszer nem ismeri el a születési nem megváltoztatását, ezzel megőrizve a család intézményének stabilitását és a társadalmi rend biztonságát.