A főváros nem tudja biztosítani a továbbiakban az agglomerációs tömegközlekedést
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén kimondta, hogy a szolgáltatást legkésőbb március 31-éig tartja fenn.
2016. január 27. 11:08

A Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes és Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok által jegyzett előterjesztés elfogadásával a testület határozatban kimondta: "a Fővárosi Önkormányzat az elővárosi (agglomerációs) személyszállítási szolgáltatások ellátását nem tudja az államtól átvett feladatként a továbbiakban biztosítani, mivel az állam a vonatkozó megállapodással ellentétben 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást" az elővárosi közösségi közlekedés finanszírozására, továbbá a kormány nyilatkozott a szolgáltatás visszavételéről.

A szolgáltatást a főváros fenntartja legkésőbb március 31-ig. Ha az átadás-átvétel gyakorlati lépései addig nem fejeződek be, akkor az állam és a fővárosi önkormányzat között kötendő ideiglenes megállapodás keretében - csakis a költségek megtérítése mellett - a szolgáltatást a főváros ideiglenesen, a folyamat befejezéséig biztosítja.

A képviselők 19 igennel, 11 nem szavazat ellenében fogadták el a javaslatot.

A fővárosi közlekedési rendszerbe integrált agglomerációs autóbuszos és HÉV-es személyszállítási szolgáltatások a fővárosi lakosokon kívül 26 agglomerációs település 350 ezer lakosa számára is közlekedési lehetőséget biztosítanak.

Tarlós István a napirend vitájában közölte, hogy az ügyben folynak az egyeztetések, Orbán Viktor miniszterelnök és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pozitívan áll a kérdéshez.

Decemberen valóban elvi megállapodás született az ügyben, azonban a részletei nem lettek kibontva, az egyeztetések ezért folytatódnak - mondta.

Megjegyezte, Budapest, ahhoz képest, hogy nettó befizetője a költségvetésnek, nem kap annyit vissza, mint amennyi megilletné.

A főpolgármester hangsúlyozta: olyan megállapodást írnak csak alá, amelyet a Fővárosi Közgyűlés jóváhagy.

Tarlós István szólt arról is, soha nem javasolta, hogy vonják meg a nyugdíjasoktól a fővárosi utazási kedvezményeket.

"Én nem akarok az öregektől elvenni semmit, azt akarom, hogy valaki kifizesse ezeket" - közölte.

Korábbi bejelentésével kapcsolatban, miszerint nem tartja elképzelhetetlennek, hogy indul a 2019-es főpolgármester-választáson, Tarlós István azt mondta: ostobaság ilyenről beszéli ennyi idővel a választás előtt, a bejelentéssel a legfőbb célja az volt, hogy "az a frusztrált ember, akire gondol", megszólaljon, és meg is szólalt.

Kovács Péter (Fidesz), XVI. kerületi polgármester a vitában hangsúlyozta: nem szűnik meg az agglomerációs közlekedés, csak azt nem a főváros fogja finanszírozni.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy Seszták Miklós Tarlós Istvánnal folytatott szombati egyeztetésén hangsúlyozta: a kormány kész viselni az agglomerációs közlekedés költségeit 2016. január elsejétől. Amíg a feladatot az állam helyett más végzi, addig a jegybevétellel nem fedezett költségeket az állam állja.

MTI
megmondó
Az Európai Unió ma alkalmatlan a földrész életének javítására.
  • Félreértették a kiesést
    Dollt már tavaly meneszteni kellett volna, amikor a Zseljeznyicsar ellen ugyancsak nyögvenyelős mérkőzések után kiesett a Fradi.
  • Követendő izraeli példa
    Idegen hatalmak ne béreljenek föl „civileket” belviszály keltésére. Ez érvényes olyan országban, ahol erkélyre mászó Vörös Brigádok keltenek feszültséget.
  • Óriási az érdeklődés a csok iránt
    Óriási az érdeklődés a családi otthonteremtési kedvezmény (csok) iránt, az idei első fél évben 61 ezren érdeklődtek a bankoknál.
  • Tu es Petrus - EP emlékére
    Most jönnek a nekrológok, tömött sorokban, hogy pótolhatatlan veszteség, aki a mai magyar prózairodalom egyik legjelentősebb alakja volt.
hírfolyam
  • Hírstart
  • Hírkereső
  • Hírlista
  • News Agent
  • Alternatív Hírportál
  • Startlap
  • A hírek
  • Hírfal
  • Hírmutató
  • Polgári Szemle
  • Időjárás
  • Bálványosimádó
  • MTI