A kormány a diákok és a tanárok érdekeit veszi figyelembe
A kormány együtt kívánja megtalálni a megoldást a köznevelés legfontosabb problémáira a szakmai és érdekvédelmi szervezetekkel.
2016. június 7. 10:53

Beleértve a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ), a diákok és a szülők képviselőit, kamarákat, fenntartókat és a tudomány képviselőit – ezért is hozta létre a Köznevelési Kerekasztalt.

A köznevelés valóban létező problémáiról való érdemi tárgyalásra elsősorban tehát a mindenki számára nyitott Köznevelési Kerekasztal keretei a legalkalmasabbak, de ezzel párhuzamosan folyamatosak a tárgyalások a pedagógusok szakszervezeteivel is. Meggyőződésünk, hogy a problémák megoldására a párbeszéd jelenti a leghatékonyabb megoldást.

A szakszervezetek hozzáállása ellenére (miszerint nem vesznek részt a Köznevelési Kerekasztal munkájában) az EMMI a PSZ 25 pontos követelésének csaknem mindegyikében konkrét megoldási javaslatokat dolgozott ki és a szükséges jogszabályi módosításokat is előkészítette.

A Pedagógusok Szakszervezete szerint az önkormányzatokat váratlanul érte az általuk működtetett iskolák állami átvétele. A szakszervezettel ellentétben a különböző önkormányzati szövetségek képviseltették magukat a kerekasztalon, ahol konszenzus volt abban a tekintetben, hogy át kell alakítani az állami intézményfenntartói rendszert, és konszenzus volt abban is, hogy a vegyes rendszer nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az állami fenntartás új struktúrájára vonatkozó, a Köznevelési Kerekasztal fenntartói munkacsoportja és az állami fenntartó központ által közösen kidolgozott és a tárgyalások során az EMMI által részletesen ismertetett javaslat minden feltételt kielégít, amely megfogalmazódott a különböző szervezetek részéről az elmúlt időszakban.

A Köznevelési Kerekasztal többek között megvizsgálta annak a lehetőségét is, miként lehetséges a pedagógusok szakmai önállóságának növelése, illetve a tanulói óraterhelés csökkentése úgy, hogy annak hatásai már a 2016/2017-es tanév során érezhetőek legyenek. A tartalomfejlesztési munkacsoport és Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet közös javaslatai alapján az új Nemzeti alaptanterv 2018. szeptember 1-jei bevezetését megelőzően is szélesebb mozgástere lesz az iskoláknak, a megtanítandó tananyag meghatározásában feldolgozásában

Érthetetlen, miért emleget „átverést” a Pedagógus Szakszervezet, miután sokszori meghívás ellenére nem kívánnak részt venni a Köznevelési Kerekasztal és munkacsoportjai munkájában, a kormány képviselője által javasolt megállapodás-tervezetet pedig nem írták alá.

A szakszervezetek hozzáállása ellenére az EMMI a 25 pont csaknem mindegyikében konkrét megoldási javaslatokat dolgozott ki és a szükséges jogszabályi módosításokat előkészítette. A kerekasztal-tárgyalások mellett tovább folytatódnak az egyeztetések a reprezentatív pedagógus szakszervezetekkel, hiszen mindenkinek fontos a munkabéke és köznevelési intézmények zavartalan működése, a köznevelési rendszer méltányosságának és eredményességének javítása a gyermekek érdekében.

emmi.gov.hu
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Kártérítést a hungarocídiumért
    Vétkesek közt cinkos, aki néma – idézhetnénk Babitsot, de Brüsszelben ez is kárörvendő röhögést váltanak ki az ottani rasszista hungarofóbokból. Ezért is kell kártérítést követelnünk, tehát követelnünk kell a kártérítést a hungarocídiumért.
MTI Hírfelhasználó