Hamarosan kezdődhet az IC+ kocsik gyártása
A Siemens szállíthatja a forgóvázakat a hazai vasúttársaságnak
Nemsokára megköti a beszállítói szerződést saját fejlesztésű vasúti személykocsija, az IC+ forgóvázának gyártójával a MÁV-Start – tudta meg a Magyar Idők. Csépke András vezérigazgató szerint ezután megkezdődhet az első húsz kocsi sorozatgyártása.
2016. október 4. 09:07

Mivel egyetlen ajánlat jutott az IC+ program beszállító pályázatán az utolsó körbe, nem meglepetés, hogy a Siemens biztosítja a forgóvázakat a most gyártandó, nemzetközi közlekedésre alkalmas kocsikhoz – mondta el a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója. Mint ismert, a korábban elkészült, jelenleg is futó IC+ prototípusok futóműveit is a német gyártó szállította.

A vasúttársaság korábbi vezetői tárgyalásokat folytattak a hazai Ganz Motor Kft.-vel, amely ugyancsak gyárt forgóvázakat, azonban az európai szabványok változása miatt a Ganz termékét módosítani kellett volna, ami – valamiért – nem történt meg.

Csépke András elmondta, hogy a sorozatgyártás húsz, nemzetközi közlekedésre alkalmas kocsi előállításával kezdődik, az ehhez szükséges előkészületek, közbeszerzési eljárások már zajlanak. Előreláthatóan összesen 98 milliárd forint értékben írnak ki beszerzési pályázatokat. A forgóváz- és fékbeszerzésen kívül további 77 eljárás még hátra van, közülük 69 közbeszerzés.

A vezérigazgató szerint jövő év végére kigördülhet az első sorozatgyártású IC+ a szolnoki járműjavító gyártóműhelyeiből. Ezt követően, 2018-tól indulhat a száz, belföldi közlekedésre szánt IC+ vasúti személykocsi sorozatgyártása, amit a magyar kormány 30 milliárd forinttal támogat.

Csépke András szerint bár első körben húsz, valamint száz kocsiról van szó, a közbeszerzési eljárásokat további kétszáz kocsira fogják indítani. Jelenleg a MÁV-Start az egyetlen olyan személyszállító Európában, amelyik saját járműgyártási képességgel rendelkezik, és az IC+ kocsi lesz az első olyan, ülőhelyes kocsi, amely megfelel az új európai szabványrendszer összes követelményének. A saját fejlesztésű, Szolnokon gyártott IC+ két prototípusa 2014 októberétől próbaengedéllyel szállított utasokat, majd 2015 júniusában megkapta a típusengedélyt a magyar és nemzetközi közlekedésre. Az IC+ kocsik számos technikai újdonságot vonultatnak fel, többek közt a kocsi GPS-vezérelt rendszere mindig pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik.

A vezérigazgató korábban azt mondta, hogy a társaság 2020-ig látványos fejlesztéseket tervez, fő bevételi forrásuk a budapesti elővárosi és a távolsági intercity-közlekedés. Az elővárosi közlekedésbe emeletes vonatokat szereznek majd be, hatszáz férőhellyel. Szakmai körökben úgy tudják: az emeletes vonatok közbeszerzési pályázata a közeli hetekben megjelenik. A MÁV-Start fejlesztési stratégiájának lényege, hogy 2020-ig a teljes szolgáltatási szegmensben vadonatúj járművek közlekedjenek.

magyaridok.hu
  • Majdan Minszkben
    A demokrácia exportja. Ezt a „sok munkát” végezte az USA évtizedeken át – borzalmas következményekkel. A „sok munka” során eltettek láb alól számos vezetőt, egyet például Észak-Afrikában, s ennek nyomán megindult a migránsáradat Európa felé.
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Karácsony alkalmatlan a városvezetésre
    Virtuális politizálás Budapesten - A Tarlós-korszak tudatos építkezését felváltotta a virtuális politizálás időszaka, megelevenedni látszik a Demszky-éra utolsó éveire jellemző pangás kora. Mindez a 2022-es választásra készülő „habarékellenzék” kormányzásra való képességét is előre jelzi.
  • Védjegyek is oltalmazzák a magyar borokat
    Nemzetgazdasági érdek, hogy a hazai termesztők a különböző oltalmakkal meg tudják védeni a minőségi magyar borokat, ebben nyújt segítséget szolgáltatásaival a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.
  • Tíz év alatt lecserélhető a városi buszállomány fele
    A magyar kormány határozata alapján 2022-től a 25 ezer lakosúnál nagyobb városokban már csak emissziómentes autóbuszokat lehet üzembe helyezni, ezek beszerzését a kormány anyagilag is támogatja.
MTI Hírfelhasználó