Busztragédia - Elaludhatott a buszsofőr?
Az olaszországihoz hasonló, pályaelhagyásos balesetek oka a legtöbb esetben a sofőr figyelmetlensége - mondta az InfoRádiónak a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének vezetője. Kőfalvi Gyula szerint valószínűleg egy elektromos zárlat okozhatta a busz kigyulladását.
2017. január 23. 16:30

A hatóságok még vizsgálják, mi okozhatta a magyar busz balesetét Olaszországban.  „Amikor egy egyenes szakaszon a jármű hosszan elhagyja a sávot, és ferde szögben ütközik a szalagkorlátnak, az az esetek többségében emberi hibára vezethető vissza” - jelentette ki az InfoRádió által megkérdezett szakértő, Kőfalvi Gyula.

"Mivel az útnak amúgy is van egy kifelé dőlése, ha a sofőr nem tartja egyenesben a járművet - illetve ha nincs az autóban automatikus sávkorrekciós asszisztens -, akkor a mikroelalvások következményeként a jármű hegyes szögben relatíve hosszabb távon – a sebességtől függően – lehalad a pályáról. Egy ilyen nyom az esetek többségében emberi hibát jelez" - részletezte a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének a vezetője.

A baleset okát elemezve a szakértő elmondta: a mikroelalvás nagyon egyénfüggő. A híradások szerint ez kétsofőrös buszjárat volt, ahol valószínűleg figyeltek a vezetési időkre. Kőfalvi Gyula elmondta, hogy részt vett a 2002-es balatonkeresztúri lengyel zarándokokat szállító buszbaleset vizsgálatában, ahol szintén két sofőr vezetett felváltva, és ahol mindössze 45 perc elég volt ahhoz, hogy mikroelalvás bekövetkezhessen.  A baleset után keletkezett tűzzel kapcsolatban elmondta: a busz hátulsó részében van a motor, de a busz elejében történt a nagy deformáció, ahol valószínűleg elektromos zárlat keletkezhetett.

„Egy autóbusz nem egy percen belül gyullad ki, akár öt-tíz perc is eltelik addig. Ám ha roncsolódtak az első ajtók, és az elöl lévők megsérülnek, nem tudtak kijutni a járműből” - folytatta Kőfalvi Gyula.  A Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének vezetője elmondta, az ütközés mértékéből úgy tűnik, hogy legalább 70-80 kilométer per órával mehetett az autóbusz.

InfoRádió
  • A Szent Péter-i Európa védelme
    Belülről akarják felrobbantani – vagy talán inkább szétmállasztani – a szellemi birodalmat, hosszú ideje, ám most egyfajta végkifejlet látszik közeledni.
  • Orbánt támadja egy lenini hasznos idióta
    Most a populista jelző – nem is címkéjével, hanem – bunkójával ütik le azokat, akik másként gondolkoznak, mint a Központ.
  • Orbán: Magyarországon az történik, amit a magyarok akarnak
    Arra kéri a magyar embereket Orbán Viktor miniszterelnök, hogy ha szeretik a hazájukat, ha ki akarnak állni a hazájuk érdeke mellett, vegyenek részt a május 26-i európai parlamenti (EP) választáson. "Mutassuk meg Brüsszelnek, álljunk ki Magyarország mellett" - fogalmazott a kormányfő a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában.
  • A kereszténydemokrácia esélyei az Európai Néppártban
    A KDNP egyelőre teljes jogú tagként marad a pártcsaládban, és küzd a kereszténydemokrata célokért. A döntés hátteréről és a kereszténydemokrata politizálás európai szintű lehetőségeiről kérdezte a Gondola Harrach Pétert, a KDNP alelnökét, parlamenti frakcióvezetőjét.
  • Konferencia - Csak erős nemzetek adhatnak választ a kihívásokra
    Kizárólag erős nemzetek alkotta erős Európa adhat megfelelő választ a kor nagy kihívásaira, köztük a migrációs válságra - mondta Trócsányi László igazságügyi miniszter vasárnap, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) budapesti migrációs konferenciáján.
MTI Hírfelhasználó