Busztragédia - Elaludhatott a buszsofőr?
Az olaszországihoz hasonló, pályaelhagyásos balesetek oka a legtöbb esetben a sofőr figyelmetlensége - mondta az InfoRádiónak a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének vezetője. Kőfalvi Gyula szerint valószínűleg egy elektromos zárlat okozhatta a busz kigyulladását.
2017. január 23. 16:30

A hatóságok még vizsgálják, mi okozhatta a magyar busz balesetét Olaszországban.  „Amikor egy egyenes szakaszon a jármű hosszan elhagyja a sávot, és ferde szögben ütközik a szalagkorlátnak, az az esetek többségében emberi hibára vezethető vissza” - jelentette ki az InfoRádió által megkérdezett szakértő, Kőfalvi Gyula.

"Mivel az útnak amúgy is van egy kifelé dőlése, ha a sofőr nem tartja egyenesben a járművet - illetve ha nincs az autóban automatikus sávkorrekciós asszisztens -, akkor a mikroelalvások következményeként a jármű hegyes szögben relatíve hosszabb távon – a sebességtől függően – lehalad a pályáról. Egy ilyen nyom az esetek többségében emberi hibát jelez" - részletezte a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének a vezetője.

A baleset okát elemezve a szakértő elmondta: a mikroelalvás nagyon egyénfüggő. A híradások szerint ez kétsofőrös buszjárat volt, ahol valószínűleg figyeltek a vezetési időkre. Kőfalvi Gyula elmondta, hogy részt vett a 2002-es balatonkeresztúri lengyel zarándokokat szállító buszbaleset vizsgálatában, ahol szintén két sofőr vezetett felváltva, és ahol mindössze 45 perc elég volt ahhoz, hogy mikroelalvás bekövetkezhessen.  A baleset után keletkezett tűzzel kapcsolatban elmondta: a busz hátulsó részében van a motor, de a busz elejében történt a nagy deformáció, ahol valószínűleg elektromos zárlat keletkezhetett.

„Egy autóbusz nem egy percen belül gyullad ki, akár öt-tíz perc is eltelik addig. Ám ha roncsolódtak az első ajtók, és az elöl lévők megsérülnek, nem tudtak kijutni a járműből” - folytatta Kőfalvi Gyula.  A Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének vezetője elmondta, az ütközés mértékéből úgy tűnik, hogy legalább 70-80 kilométer per órával mehetett az autóbusz.

InfoRádió
  • Gyurcsányi fordulat: igazat mondott
    A gyurcsányi cél ez volt: „visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet. Hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól…” Mi fűtötte? Az, hogy „ történelmet csinálok. Nem a történelemkönyveknek, arra szarok.”
  • Pluralizmus Ismét Működésben – PIM
    Ez itt a kérdés – Otthonosabbá tenni a magyar világot. Ezzel a címmel készített negyvenperces beszélgetést az M5-ös művelődési köztelevízió a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatójával, Demeter Szilárd székelyföldi íróval, költővel, filozófussal.
  • Dömötör Csaba: csak most jön a neheze!
    A koronavírus-járvány neheze csak most jön, amikor a csoportos megbetegedések szakaszát minden bizonnyal felváltják a tömeges megbetegedéseké - mondta a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára a Kossuth Rádió Vasárnapi Újság című műsorában.
  • Állítsuk meg a gyűlöletvírus terjedését!
    Rév István, a Soros-birodalom egyik legbefolyásosabb szürke eminenciása a házi lapjukat, a Magyar Narancsot felhasználva indítja el útjára a rágalmat, miszerint az országos tisztifőorvos „nem szakember”.
  • Hollik: hazudik az ellenzék az EU-s támogatásról
    Az ellenzék ismét hazudik, amikor azt állítja, hogy az Európai Unió támogatást biztosít Magyarországnak a koronavírus elleni védekezéshez - közölte a Fidesz kommunikációs igazgatója szombaton.
MTI Hírfelhasználó