Harmadik vágány épül Ferencvárosnál
Három vágány köti majd össze a kelenföldi és a ferencvárosi vasút­állomást, ha elkészül az a 18 kilométernyi vasúti pálya, amelynek tervezésére pályázatot írt ki az infrastruktúra-fejlesztő. A vonal része a déli összekötő vasúti híd bővítése is, de annak tervezése már korábban megkezdődött.
2017. április 6. 14:38

A budapesti S-Bahn-koncepció fontos része lesz a Kelenföldi pályaudvar és a ferencvárosi rendező pályaudvar közötti vonalszakasz bővítése, „háromvágányúsítása”, amelynek tervezését a közelmúltban hirdette meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A szakasz azért is érdemel kiemelt figyelmet, mert azon zajlik Kelet- és Nyugat-Magyarország között a vasúti személy- és teherforgalom túlnyomó része. Mi több, ez a kelet-nyugati irányú nemzetközi áruforgalom szempontjából is kitüntetett pálya, nem véletlen, hogy az év minden napján, és a nap minden percében fegyveres őrök vigyázzák a biztonságát.

A jelentős forgalom mellett a városon belüli vasúti közlekedés – német nyelvterületen Stadt Bahn, röviden S-Bahn – megvalósítása szempontjából is fókuszban van a vonal mint a körvasút része. Az időközben visszavont olimpiai pályázathoz kapcsolódó közlekedési fejlesztések között is szerepelt az S-Bahn déli szakasza, amely a Kelenföldi pályaudvart végső soron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kötné össze. Ehhez nemcsak a harmadik vágány kiépítésére lesz szükség, hanem új megállók építésére is. Ezen a szakaszon az összekötő híd pesti hídfőjénél, illetve a Ferencváros pálya­udvar mellett, a Népliget közelében terveznek állomásokat.

A NIF kiírása szerint a tervező feladata a vonalszakasz engedélyezési terveinek, a környezeti hatástanulmánynak, illetve és a költség-haszon elemzési dokumentumnak az elkészítése, valamint a környezetvédelmi, az építési és minden egyéb, a megvalósításhoz szükséges engedély megszerzése. A tervezendő vonalszakasz tervezési határai közé ékelődik a Déli összekötő vasúti Duna-híd, amelynek előkészítése külön tervezés keretében valósul meg, nem része ennek a tervezési feladatnak. Összesen nagyjából 18 kilométernyi vágány tervezendő.

A pályázat nyertesének el kell végeznie a vasúti infrastruktúra műszaki állapotának részletes felmérését lézerszkennerrel és georadaros vizsgálattal. Meg kell terveznie a felsővezeték, a biztosítóberendezés, a távközlési és az erősáramú berendezések, valamint a vasúti műtárgyak komplex átalakítását is. A legnagyobb műtárgy a Bartók Béla úti híd, amely acélszerkezetű, támaszköze 67 méter. A kiírás szerint a pályázatokat május 5-ig várják, a közbeszerzés időtartama tizenegy hónap.

magyaridok.hu
  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
  • Irányváltásra van szükség az európai politikában
    Teljesen egyértelmű, hogy az energetikai szankciók tönkreteszik az unió gazdaságát - mondta a nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár szerda reggel a kormány Facebook-oldalán megosztott videóban.
  • Karácsonyék kirúgással fenyegetik a sztrájkolókat
    Amit kifogásolnak, hogy a cég felvett ellenőröket, jórészt nyugdíjas rendőröket, akiknek az a dolguk, hogy kocsival mennek a szemétszállító autó után, ellenőrizve, hogy kapnak-e pénzt a kukások, avagy sem, be van-e jelentve az a kuka, amit kiürítenek, avagy sem. Az ellenőrök viszont 100-150 ezerrel többet keresnek, mint maguk a kukások.
  • A tudomány alapjait vizsgálták a díjazott kvantumfizikusok
    A kvantumfizikai véletlen szerepének pontosításában végeztek döntő fontosságú kísérleteket a fizikai Nobel-díjjal kitüntetett tudósok, akiknek az eredményei alapvető jelentőségűek a kvantuminformatika fejlődésében és a kvantumtitkosításban is - mondta Csanád Máté fizikus, az ELTE Természettudományi Kar Fizikai Intézet Atomfizikai Tanszékének egyetemi tanára az MTI-nek.
MTI Hírfelhasználó