Áll a bál a BBC-nél
Több női tévésztárt vesz fel a BBC a férfiak helyére, hogy ezzel csökkentse a fizetések területén tapasztalt különbségeket - értesült a Telegraph című lap. A brit közszolgáltató körül dúl a botrány, miután kiderült: a férfi sztárműsorvezetők nagyságrendekkel többet keresnek, mint női kollégáik.
2017. július 24. 12:25

Több középkorú fehér férfi állásába kerülhet a BBC nagy genderbotránya.  A brit közszolgáltató a héten hozta nyilvánosságra évi 150 ezer fontnál többet kereső sztárműsorvezetői és házigazdái fizetési listáját, amely szerint legjobban fizetett férfi műsorvezetője, több, mint ötször annyit pénzt kap, mint a legjobban fizetett női program-házigazda. Egyes programokon belül az a kínos helyzet állt elő, hogy a női műsorvezető most megtudta, hogy nagyságrendekkel kevesebbet kap, mint a mellette ülő férfi kollégája.

A legtöbbet – több, mint évi kétmillió fontot, azaz szerény évi 681 millió forintot – Chris Evans, a középkorúak zenei igényeit kielégítő Radio 2 műsorvezetője gereblyézi össze. Evans volt az, aki egy ideig a felélesztett Top Gear autósmagazin vezetői székében is ülhetett, de egy idő után búcsút mondott a műsornak. z egyenlőségért kampányolók körében haragot váltott ki, hogy a toplistán kétharmad/egyharmad a férfiak és nők aránya. A BBC 40 női műsorgazdája ezek után nyílt levélben követelte a cégvezetésétől, hogy azonnal tegyen lépéseket a fizetésbeli egyenlőségért.

A BBC hírműsorai az objektivitás jegyében keményen nekimentek saját szervezetüknek, és a nézők drámai hatású felvételeket láthattak, ahogy riporterek üldözik a férfi műsorvezetőket, hogy hajlandóak-e kevesebbért dolgozni. A konzervatív Telegraph című lap, - amely nem a BBC barátja -, közben azt írta, hogy csökkenthetik a férfi sztárok arányát a cégnél. A lap szerint a sokba kerülő férfi műsorvezetőket, akkor állítják félre, amikor napirendre kerül szerződésük megújítása. Lord Hall, a BBC vezérigazgatója azt ígérte, hogy három éven belül megszünteti a nemek közötti kereseti különbségeket. A férfi sztárok szerződését nem minden esetben újítják meg és helyükre nőket vesznek fel – állítja a Telegraph, arra utalva, hogy egy BBC-szóvivő nem cáfolta ezt a lehetőséget.

Jogászok ugyanakkor arra figyelmeztettek: ahogy most a BBC-t női dolgozók perlik nemi alapú diszkriminációért úgy a jövőben ugyanezt férfiak tehetik meg, sőt még kor alapú megkülönböztetés miatt is pert indíthatnak. A Guardian közben megjegyzi: a paritás terén jó hír az, hogy a rivális Channel4 és ITV tévéadók vezérigazgatói immár nők, akik 3 és 5 millió fontos fizetésükkel valamivel többet keresnek majd, mint férfi elődeik.  Közben a BBC megszégyenülése jól jön a brit konzervatív kormánynak – a toryk már régóta vádolják liberális elhajlással, túlzott politikai korrektséggel és EU-pártisággal a BBC-t és most épp a kormány kényszerítette ki, hogy a közszolgálati médium nyilvánosságra hozza a fizetési listákat.

A konzervatívok támogatói között megtalálható Rupert Murdoch médiacézár, a Sun, a Times és a Fox gazdája, akinek szemét régóta szúrja a BBC különleges, előfizetői díjra épülő üzleti modellje. Ennek nyomán a BBC-n nincsenek reklámok, viszont elegendő pénze van rá, hogy versenyezzen másokkal.

InfoRádió
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Kártérítést a hungarocídiumért
    Vétkesek közt cinkos, aki néma – idézhetnénk Babitsot, de Brüsszelben ez is kárörvendő röhögést váltanak ki az ottani rasszista hungarofóbokból. Ezért is kell kártérítést követelnünk, tehát követelnünk kell a kártérítést a hungarocídiumért.
  • Új lendületet kaphatnak a horvát-magyar kapcsolatok
    Orbán Viktor gratuláló levelet írt Andrej Plenković horvát miniszterelnöknek, a Horvát Demokratikus Közösség (HDZ) elnökének a párt választási győzelméhez; írásában jelezte: készen áll a Közép-Európa megerősítését célzó stratégiai párbeszéd folytatására - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke hétfőn.
  • Baloldali propaganda amerikai pénzből
    A Nyugati Pályán elnevezésű Facebook- és Instagram-oldalakat a Political Capital balliberális agytröszthöz kapcsolódó cég hozta létre és működteti – saját bevallása szerint – amerikai pénzből. Az oldalak azt az álproblémát járják körbe, amely szerint Magyarország a Nyugathoz vagy a Kelethez akar-e tartozni.
  • A baloldal nemet mondott a családok támogatására
    A baloldal ismét nemet mondott a családok támogatására - jelentette ki a Fidesz kommunikációs igazgatója hétfői budapesti sajtótájékoztatóján.
MTI Hírfelhasználó