Építhetik a komáromi hidat
Elhárult minden akadály a komáromi híd megépítése elől, miután aláírták a szerződést és megjelent a közbeszerzési eljárás eredménye a hivatalos uniós értesítőben. A kivitelező a H-M Dunahíd Konzorcium, amely az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére 91,199 millió eurót, mintegy 28 milliárd forintot kap a munkáért. Az új híd forgalomba helyezése 2019 őszére várható.
2017. augusztus 5. 09:39

Két héttel a szerződés megkötése után, tegnap megjelent a közbeszerzési értesítőben a Komárom–Komárno határon átívelő Duna-híd kivitelezési munkái pályázat eredményéről szóló tájékoztató. A Komárom két részét, valamint Magyarországot és Szlovákiát összekötő hidat a H-M Dunahíd Konzorcium építheti. A kivitelezés nettó összege 91,199 millió euró, mintegy 28 milliárd forint.

A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) és a szlovák közútkezelő társaság, a Slovenska správa ciest (SSC) beruházásában valósul meg. A híd építését az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretéből finanszírozzák. A NIF már májusban nyilvánosságra hozta a pályázat eredményét, Szijjártó Péter külügyminiszter idén tavasszal szeptemberre ígérte az építkezés megkezdését. Az új híd forgalomba helyezése 2019 őszére várható.

A hatszáz méter hosszú hídon kétszer egy forgalmi sáv, kerékpárút és gyalogosjárda vezet majd át. A létesítmény öt nyílásból áll, amelyből három a Duna medre, kettő a szlovák oldali ártér fölött vezet majd át. A hídszerkezet egypilonos (pilléres), ferde kábeles, acél pályalemezzel, hasonló Belgrádban épült 2012-ben Ada néven. A híd pilonjának magassága az útpálya fölött 94,5 méter lesz, mint ismert, a Megyeri híd A alakú tartópilléreinek magassága 99,5 méter.

A híd teljes szélessége 20,4 méter, a közút 11,5 méter a korlátok között. A nyugati oldalon 1,8 méter széles a gyalogjárda, a keletin 2,5 méteres, és kétnyomú kerékpárutat terveztek. Az egyedi szerkezet miatt a pilont és a kábeleket díszkivilágítással, légiakadály-jelzőfénnyel és hajózási jelzőfénnyel, üzemi belső világítással látják el. A közművek közül jelenleg csak a csapadékvíz-elvezető csövek épülnek meg.

A híd két oldalán a közúti csatlakozás külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett út a 131-es főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozna. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz. A tervezett híd a komáromi vasúti összekötő hídtól 170 méterre nyugatra épül meg, elkerülve mindkét Komárom belvárosát. Az új közúti híd megépítése után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés.

További jelentősége, hogy a két város között meglévő közúti hídon, az Erzsébet hídon 22 tonnás súlykorlátozás van érvényben, emiatt a két ország közti teherforgalom csak nagy kerülővel, Vámosszabadinál (Medve), illetve Esztergomon túl, a Megyeri hídig haladva tudja keresztezni a Dunát. Az új híd teherbírása megoldja ezt a problémát.

magyaridok.hu
  • Copy-paste forradalmak
    A forradalomexport azért veszélyes, mert a Majdan-klónok képesek önmagukat területileg átmásolni.
  • Soros Györgynek saját pártja van Romániában?
    Romániában jelenleg nincsenek tétek Soros György számára, mivel megnyerte az ideológiai harcot – állítja Bogdan Duca román politikai elemző, aki szerint mindhárom nagy párt a progresszista vonalat követi. A politológus arról is beszélt, hogy azonnal megbélyegzik a Sorost, illetve az általa ellenőrzött szervezetek bírálóit.
  • Advent – Az Úr érkezését várjuk
    Idén november 29-én, vasárnap veszi kezdetét az advent, a karácsonyt előkészítő időszak.
MTI Hírfelhasználó