Soros György utasításait hűen követi a világsajtó
Nem bízta a véletlenre a függetlennek mondott tájékoztatást a milliárdos.
2017. november 22. 09:59

Neves tévé- és rádiócsatornák, print és online újságok nagyvonalú támogatásával biztosította a függetlennek mondott újságírást Soros György. A milliárdos nem mellesleg mostanában már az általa hamisnak ítélt hírek ellen is harcol. A DC Leaks által kiszivárogtatott dokumentumok között a tőzsdespekuláns médiamanipulációs eszközeiről is találtunk feljegyzéseket.

Soros György az elmúlt években több mint 48 millió dollárt költött az amerikai közvélemény hitelesnek mondott tájékoztatására. Ennek érdekében komplett újságíró-iskolákat vagy éppen az oknyomozó újságírást elősegítő képzéseket finanszírozott. Dollármilliók landoltak a Politico, a The New York Times, az ABC, a CNN, a BIZZ, a Times, az USA Today, a B1, a Sky News kiadójánál is.

A DC Leaks orosz hekkercsoport által kiszivárogtatott dokumentumokból egyebek mellett az is kiderül, hogy Soros harminc mainstream hírcsatornával rendelkezik csak az USA-ban, de a Huffington Post és a ProPublica leginkább baloldali témájú cikkeire is több mint nyolcmillió dollárt adott.

Dollármilliók landoltak a híres New York-i lapnál is Fotó: Reuters

Mindezek után nem meglepő, hogy a világsajtóban menetrendszerűen jelentek meg a magyar kormányt és Orbán Viktort bíráló cikkek, amit a hazai balliberális média előszeretettel lobogtatott hivatkozási alapként.

A Soros-akták között megtaláltuk az EURobserver névre keresztelt programot, amiben Soros 132 ezer dollárral finanszírozta meg 128 „befolyásos cikk” közzétételét, amit aztán az egész kontinensen megfuttatnak Ausztria, Belgium, Bulgária, Dánia, Spanyolország, Finnország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Románia, Svédország, Hollandia, Lengyelország és az Egyesült Királyság sajtótermékeiben.

Egy másik, közel 300 ezer dollárral kitömött program, a „Radikális demokrácia Európáért” pedig azért született, hogy az európai választásokról és politikákról folytatott vitában a kreatívmédia-közösség segítségével széles közönséget érjenek el és „maximalizálják a hatásokat”. Az olyan kisebb programok segítségével, mint például az iChange Europe és az olyan innovációk, mint a Vote Match Europe pedig arra szolgáltak, hogy az unió minden szegleté­ben ellenőrzési rendszereket hívjanak életre.

Különösen izgalmas olvasmány a Magyarországot lejárató írások gyűjteménye, amit a világsajtóban és a hazai felületeken is megfuttattak, így szemezgethettünk az AFP, a New York Times, a Washington Post, a Financial Times hasábjain publikált híreket a magyar sajtószabadság eltiprásáról, a diktátor miniszterelnökről vagy éppen az antiszemita és fasiszta jelzővel illetett kormányról.

A jól értesült tengerentúli portálok nem felejtették ki beszámolóikból a magyar emberek sanyarúságát sem leírni, akik – szerintük – elégedetlenek, éheznek, fáznak és tüntetnek is.
Sorosnak valószínűleg egyre komolyabb fejtörést okoz a magyar miniszterelnök, aki annak ellenére „megállíthatatlannak” bizonyult, hogy minden fronton támadást indított ellene a Soroshoz – fogalmazzunk így – közel álló sajtó.

A DC Leaks által nyilvánosságra hozott többezernyi dokumentum érdekes módon csak néhány napig volt elérhető az internetes portálokon. A hekkercsoport minden más, eddig nyilvánosságra hozott aktájával ellentétben a SorosLeaks csak azoknak van meg, akiknek sikerült még időben letölteniük és elmenteniük azokat, ez a tény pedig már önmagában is eléggé beszédes arról, hogy a milliárdos a virtuális harctól sem riad vissza.

magyaridok.hu
  • Vakulástól látásig
    Mondom, 1998-ban a világ még boldog (?) volt. De eltelt harminc év és most nem vagyunk annyira boldogok. És talán azért nem, mert felébredtünk. Azt nem mondanám, hogy buták voltunk, de mégsem láttunk semmit.
  • Rágalmazás mint politikai művelet
    Egy jelöltet undorító rágalmakkal illetni – ez a „demokrácia” része.
  • Tőkés: Gyulafehérvárra ésTrianonra az egyetlen és helyes válasz az autonómia
    Az utóbbi száz év jogküzdelmeit felidéző centenáriumi nagygyűlést, a Székelyföldnek területi autonómiát követelő tüntetést tartottak vasárnap Sepsiszentgyörgy főterén.
  • Morzsabál
    Ez most ugye egy félreértés?- kérdezte Mesterházy Attila, az MSZP egykori elnöke (és jelenleg is erős embere) Karácsony Gergelytől, akinek pártja, a Párbeszéd, a legfrissebb adatokat nézve, ott lohol a Kétfarkú Kutya egyszerre mindkét farka nyomában.
  • Ki lövi magát lábon?
    Hónapok óta nemzetközi és hazai háború dúl a budapesti Soros-egyetem körül. Sok az indulat, kevés a tény. Mi a cél? Magyarország rossz hírének keltése vagy az egyetem megmentése? A nagy CEU-rejtély nyomába eredtünk.
MTI Hírfelhasználó