Az USA törvényhozása hasba döfte a sajtószabadságot
A levél a Russia Today értésére adta, ez annak nyomán történt, hogy az RT „külföldi ügynökként” regisztrálta magát november 13-án.
2017. november 30. 16:04

Kezdjük a szokott kísérlettel az állandó kettősmérce érzékeltetésre.

Mi történne, ha holnaptól minden előzetes figyelmeztetés nélkül megtiltanák a belépést a magyar parlament épületébe olyan Budapesten élő vagy gyakran itt megforduló külföldi tudósítóknak, mint például Keno Verseck, Gregor Mayer, Florence La Bruyere, Bernhard Odehnal vagy Lili Bayer? Vagyis azoknak, akik médiumaikban rendszeresen és következetesen festik le nagyközönségüknek Magyarországot pontosan úgy, ahogy azt Vásárhelyi Mária és hasonszőrű társai elvárnák tőlük.

Egy ilyen elképzelt akkreditáció-megvonás nagyobb hullámokat vetne világszerte, mintha helyet cserélne az északi és a déli sark.

És milyen hullámokat vert az, hogy mindez valójában megtörtént a 335 milliós Egyesült Államokban, ahol a 144 milliós Oroszország RT America (Russia Today America) újságíróit tiltották ki tegnapi hatállyal a Capitoliumról? Annyira semmit, hogy az MTI közelben közpénzen lakó tudósítója se vette azt észre.

Pedig ez történt. Úgyhogy akkor kezdjük meg ismertetni az ügyet, ahogyan arról az orosz Sputnik News hírügynökség angol nyelvű szolgálata jelentett.

Az RT november 29-i keltezéssel a következő szöveget tartalmazó levelet kapta: „A kongresszusi rádió és televíziós újságírók galériája végrehajtó bizottsága gyakorolva felhatalmazását, mint ahogyan azt a Ház és a szenátus szabályzata ráruházta, november 21-én egyhangú szavazással úgy döntött, hogy visszavonja az RT hálózat akkreditációját”.

A levél a Russia Today értésére adta, ez annak nyomán történt, hogy az RT „külföldi ügynökként” regisztrálta magát november 13-án.

Miután az amerikai igazságügyi minisztérium erre rávette olyan bájos fenyegetések meglebegtetése mellett, hogyha nem teszi, embereit őrizetbe veszik.

Az akkreditáció visszavonása azonnali hatályú, erősítette meg Craig Caplan, az említett galériaszervezet ügyvezető igazgatója. A tudósítókat megkérték, hogy kártyáikat szolgáltassák vissza a Dirksen szenátus épületében lévő irodának.

Max Blumenthal, a világszerte ismert, félelmet nem ismerő amerikai újságíró az RT-nek úgy nyilatkozott az ügyről, hogy az „éveken át tartó neokonzervatív és nemzetbiztonsági démonizálás után folytatódik a Russia Today példa nélkül álló elfojtása”.

Az igazságügyi minisztérium nemrégiben még azt állította, hogy az RT-nek a FARA-törvény szerinti regisztrálása nem lesz hatással az RT hírszolgáltatási missziójára. Azaz a kongresszus most meghazudtolta az igazságügyi minisztériumot.

Margarita Szimonján, a Russia Today főszerkesztője nevetségesnek és képmutatónak nevezte a lépést annak az amerikai törvényhozásnak és kormánynak a részéről, amely saját magát a szólásszabadság felkent védelmezőjének tekinti.

Hozzátette, az akkreditáció megvonása hangosabb az üres lapályoknál.

Jópofa lenne, ha Szijjártó Péterék viszonzásként az amerikai külügyminisztérium hangszórós fenyegetésére, hogy hétszázezer dollár erejéig beavatkoznak a magyar médiumok ügyébe, támogatva a jövő évi választásokon az ellenzék sajtóját vidéken, most pályázatot írnának ki a Trump amerikai elnök által „fake news”-nak (álhíreknek) nevezett CNN és hasonló médiumok melletti alternatív, az ottani demokráciát és az egyoldalú tájékoztatást, illetve hazugságáradatot ellensúlyozó tárgyilagos médiumok létrehozására.

Ismerve azonban a magyar külkereskedelmi- és külügyminiszter tárcájának költségvetését, ez csak úgy mehetne, hogyha a Bem rakpart George Sorostól kérne támogatást.

Aki azonnal a zsebébe is nyúlna. Hogy a state department 700 000 dolláros támogatását még meg is toldja egy nagyon csinos summával.

Azért, hogy a nagy magyarországi médiaricsajban az ilyen bagatell hírek, mint az RT újságíróinak kitiltása a kongresszusból, a világért se legyen hallható.

Lovas István

magyaridok.hu
  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
  • A nemzetet békés eszközökkel tudtuk újra egyesíteni
    A magyar nemzetet 2010 után a meglévő határok mellett, békés eszközökkel tudtuk újra egyesíteni - mondta a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, a XI. Kárpát-medencei Összefogás Fórumon.
  • Nácizás
    A nácizó képviselő abban reménykedik, hogy a globális hatalmi átrendeződés lokális zavarosában halászva talán neki is akad majd valami „jutalomfalat” a „globális gazditól” – írja Bogár László.
  • Két válságot is sikeresen kezelt már a kormány
    Z. Kárpát Dániel (Jobbik) arról beszélt, hogy Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke ma az Országgyűlés gazdasági bizottságában „brutális látleletet” adott a kormányzásról. A baloldali képviselő szerint a kormány és a jegybank nem működik együtt, mert a Nemzeti Bank felszólítása ellenére a kormány a beruházásokat nem halasztotta el, ezért a válság örvényei durvábbak nálunk, mint a környező országokban.
MTI Hírfelhasználó