Többségben a felújított orosz metrószerelvények
Idén jelentősen javulhat a 3-as metró hibastatisztikája. A vonalon futó járművek többségét már felújították és üzembe állították. A korszerűsített, a sajtóban Pandaként is említett járművek és a régi szerelvények közé egyenlőségjelet tevő sajtóhíreket a BKV félrevezetőnek, szakmaiatlannak tartja.
2018. január 5. 11:03

A 3-as metró vonalán futó régi orosz szerelvények a tervezett élettartamukat már bőven meghaladták, így a leggondosabb karbantartás ellenére is előfordulhatnak meghibásodások, míg a felújított szerelvények esetében nem hasonlítható össze a beüzemelés fázisa egy későbbi, már a finomhangolásokat is tartalmazó időszakkal – reagált a BKV Zrt. azokra a sajtóhírekre, amelyek szerint tavaly március és október között a felújított metrószerelvények produkálták a legrosszabb hiba­statisztikát.

A vonalakon futó különböző szerelvények meghibásodási statisztikáit a Közlekedő Tömeg Egyesület kérte ki közérdekű adatigényléssel a BKV-tól, ami alapján az Index azt a következtetést vonta le, hogy a felújított, Panda becenevű, fehér-fekete orosz metrószerelvények ugyanolyan megbízhatatlanok, mint a régiek.

A BKV-nak a 2017. március 20. és október 30. közötti időszak menetkimaradással járó hibáit összegyűjtő adatsorából az tűnik ki, hogy a járműpark 44 százalékát kitevő Alstom-szerelvények felelősek a hibák 23 százalékáért, a járműpark 24 százalékát kitevő kisföldalattik a 21 százalékáért, a járműpark 32 százalékát kitevő orosz metrók pedig a hibák 55 százalékáért felelnek.

A gyártó az év második feléig a 3-as vonalon futó összes kocsit leszállítja Fotó: Éberling András

A nyers adatok esetében sok egyéb mellett figyelembe kell venni a vonalhosszt és a szállított utasszámot, menetrendet is, ezért a BKV szerint csupán statisztikai számokból még nem vonható le messzemenő következtetés. A Magyar Időknek elküldött tájékoztatásban a közlekedési társaság megjegyezte: a korszerűsített szerelvények esetében megszokott, hogy a beüzemelés szakaszában magasabb hibaaránnyal működnek a járművek. A beüzemelés után a hibastatisztikákban javulás várható, állítja a BKV.

Tavaly év végéig 21 metrószerelvény érkezett vissza Budapestre Oroszországból a felújítást követően, és 19 szerelvény közlekedett az utasforgalomban, a meghibásodások száma folyamatosan csökken. Az orosz cég, a Metrovagonmasz összesen 37 szerelvényt, 222 kocsit újít fel 219 millió euróért, és a tervek szerint az év második feléig minden kocsi megérkezik. Ami a többi vonalat illeti, a kisföldalatti járművei relatív jó hibastatisztikával üzemelnek, ami a cég szerint a karbantartásnak, illetve a hibamegelőző eljárásrendszernek köszönhető.

A 2-es és 4-es vonalon futó Alstom-szerelvények a BKV legkorszerűbb metrói, ennek ellenére előfordulnak meghibásodások, sőt 2016 decemberében a 2-es vonalon történt a metróüzem legsúlyosabb balesete.

magyaridok.hu
megmondó
Hagyjuk az elemzéseket és a véleményeket, fókuszáljunk egyetlen személyre, akinél nagyobbat még senki sem bukott az újkori magyar politikában.
  • Csodálatos Együtt-érzés
    De most történt valami. Olyan, amit nehéz a magyar nép bölcsességével azonosítani.
  • Az Európai Unió tulajdonosa
    A kisrészvényesek megzabolázásához rendelkezésre állnak az eszközök: a Nagytestület tagjainak többsége a tulajdonos zsebében van.
  • Elnökjelölt rovott múlttal
    Azaz a baloldali politika továbbra sem óhajt megtisztulni: benne hagyja a szennyeződést a magyar közéletben.
  • Aztán eljött az este
    Most várhatjuk, hogy a gender-Macron, a kvóta-Merkel és a whisky-Juncker mikor és milyen őszintén gratulál.
hírfolyam
  • Hírstart
  • Hírkereső
  • Hírlista
  • News Agent
  • Alternatív Hírportál
  • Startlap
  • A hírek
  • Hírfal
  • Hírmutató
  • Polgári Szemle
  • Időjárás
  • Bálványosimádó
  • MTI