Elkerüli Várpalotát a 8-as számú főút
Orbán Viktor miniszterelnök szerint "agyonnyomná" Magyarországot, a fejlesztési terveket, a nyugdíjemelést, a családtámogatást, ha bevándorlóországgá válnánk, és mintegy 9 millió forintot ki kellene fizetni migránsonként.
2018. március 9. 13:24

A kormányfő pénteken a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának átadásán úgy fogalmazott: "lehetnek nekünk terveink útépítésre, fejlesztésre, zászlóshajókra, középvárosokra, modern falvakra, ha egyébként a forrásokat Magyarország fejlesztése helyett a migrációra kell költeni", az ugyanis rengeteg pénzbe kerül.

Minden fejlesztés pénzügyi alapjai veszélybe kerülnek, ha ráerőltetik Magyarországra azokat a brüsszeli terveket, amelyek alapján bevándorlóországgá válna - mondta Orbán Viktor, hangsúlyozva: a rendelkezésre álló forrásokat inkább olyan célokra kell fordítani, amelyek az itt élő magyarok érdekét szolgálják.

Megjegyezte, hogy például Ausztriában és Bajorországban a pénzügyi források hatalmas százalékát emészti fel "egy bevándorlóország felépítése".

Szavai szerint Magyarország nem bírná ki, hogy évi körülbelül 100 milliárd forintot fordítson egy "bevándorlóország működtetésére".

A mintegy 28 milliárd forintból megépült elkerülő úttal kapcsolatban a miniszterelnök kiemelte: jókora adósságot törleszthetnek vele Várpalota felé, hiszen a 8-as számú főút városi szakaszán napi 20 ezer jármű dübörgött át.

Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője és Campanari-Talabér Márta (Fidesz-KDNP) polgármester "addig jártak a kormány nyakára", amíg el nem érték azt, amire a várpalotaiaknak szükségük van - fogalmazott, az út mellett példaként említve tanuszoda-építést, kórházfelújítást, iskolafejlesztést, valamint a Thury-vár felújítását.

Mint mondta, reméli, sikerült megvalósítani azt a célt, hogy a várpalotaiak ezentúl úgy élvezhessék kiváló földrajzi elhelyezkedésük előnyeit, hogy közben a hátrányoktól megszabaduljanak. Ráadásul az elkerülő a várost és térségét versenyképesebbé is teszi - fűzte hozzá a kormányfő, hangsúlyozva, hogy a modern világban a versenyképesség alapja a kiváló infrastruktúra.

A mostani fejlesztés százezer ember életminőségén és rengeteg vállalkozás versenyképességén javít, az új útszakasz pedig elérhető közelségbe hozza azt a tervet, hogy a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen - jelezte Orbán Viktor.

A miniszterelnök kifejtette azt is, hogy 2010 óta Magyarországon 670 kilométernyi új útszakasz épült hozzávetőleg 1200 milliárd forintból, 2022-ig pedig további 900 kilométernyi négysávos útszakasz készül majd el. Hozzátette, hogy emellett mintegy 4000 kilométernyi útszakasz újult meg.

Átadták a 8-as főút várpalotát elkerülő szakaszát

A 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának megvalósulását a rendszerváltás utáni időszak kimagasló fejlesztésének nevezte a város polgármestere az útátadás alkalmából tartott pénteki ünnepségen.

Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere (Fidesz-KDNP) azt mondta, az új útszakasz létrejöttével a város újraegyesítése történt meg, hiszen azok a városrészek, melyeket eddig a főút elválasztott, most újra egységet alkotnak.

Hozzátette: az útszakasz mentesíti a várost az eddigi forgalomtól és felgyorsíthatja gazdasági fejlődését is.

A polgármester úgy fogalmazott, hogy a várpalotaiak több mint két évtizedes álma valósult meg az elkerülő út megépülésével, melyet a szocialista kormányok figyelmen kívül hagytak. A jelenlegi kormány teremtette meg az anyagi fedezetét az útépítésnek, mely példaértékű együttműködés következtében valósulhatott meg - hangsúlyozta.

Hozzátette: ez a beruházás is bizonyítja, hogy az országnak vidékbarát kormánya van, amely odafigyel a településekre.

Felidézte: a kormány számos jelentős intézkedése közül az egyik legfontosabb az adósságkonszolidáció volt, amely Várpalota esetében azt jelentette, hogy a város több mint 3 milliárd forint adósságtól szabadult meg.

Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy Várpalotán mindig is dolgos emberek éltek, akiknek mindig voltak álmaik.

A 8-as út elkerülő szakaszának megvalósulása is álom volt egészen 2013-ig, amikor a kormány meghirdette a közútfejlesztési programot. Ennek köszönhetően 2014-ben a fejlesztés első, majd 2016-ban a második üteme is elkezdődött - mondta.

A 8-as számú főút Várpalotát elkerülő szakasza az átadás után 2018. március 9-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Az első ütemben mintegy 6 kilométernyi kétszer két sávos út, 2,4 kilométer hosszú egyéb országos útszakasz készült el. A második ütemben 3,4 kilométernyi kétszer két sávos, valamint 1,5 kilométer hosszú egyéb országos út épült, összesen mintegy 28 milliárd forintból.

A beruházás eredményeként három különszintű csomópontot, négy körforgalmat, két vasúti hidat három közúti felüljárót építettek, kettőt felújítottak. Ezen kívül zajvédő fal, gyalogos és kerékpáros aluljáró épült a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kivitelezésében.

A szakasz átadásával végig kétszer két sávos gyorsforgalmi úton lehet autózni Székesfehérvár és Veszprém között, mintegy 50 kilométer hosszan; és Veszprémet is bekapcsolták a gyorsforgalmi úthálózatba.    

MTI
  • A magyaroknak kultusza van Lengyelországban
    Az évszázadok során sokszor bebizonyítottuk egymásnak, hogy barátok vagyunk, és ha kell, kiállunk egymás mellett. Egy lengyel számára valahogy természetes, hogy a magyar csak jó ember lehet.
  • Lenyeli a főváros a vendéglátósok bértámogatásait
    "Csúnyán belerúgott" a főváros vezetése az egyébként is "földön fekvő" vendéglátósokba: a cégek számlájára éppen megérkeztek a kormány által folyósított bértámogatások, amikor a főváros inkasszózta a tavalyi iparűzésiadó-előlegeket.
  • "Versenyt futunk az idővel, tovább gyorsítunk az oltáson"
    "Versenyt futunk az idővel, tovább gyorsítunk az oltáson" - mondta a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, az oltási munkacsoport vezetője a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs keddi online sajtótájékoztatóján.
MTI Hírfelhasználó