Sztálin-orgona lövések a kormánypárti médiára
Arra ösztönzi a közönséget, hogy tudatosabban nézzenek szembe a dezinformációból eredő veszélyekkel.
2018. május 8. 15:06

Azok, akik azt hiszik, a címben megfogalmazott aggodalom „kormányhűvonali álhír”, álljanak meg egy pillanatra, hiszen elfelejtették elolvasni az erre vonatkozó cikkáradatot, amelyeket a fősodratú média közvetített az elmúlt hónapokban és közvetít naponta egyre nagyobb intenzitással és hisztériával habosítva, a nyugati hatalmi központokból és fővárosokból.

Angliából, Merkel kancellárnak az alternatív médiumait egyre durvábban cenzúrázó Németországából, Macronnak az orosz Russia Today és a Sputnik News kitiltása érdekében fogalmazódó sajtótörvénye Franciaországából, az előbbi médiákat külföldi ügynökként regisztrálásra kényszerítő USA-ból, az azokat betiltó balti országokból és természetesen az EU-ból, ahol egyre másra alakulnak azon egységek, amelyek az „álhíreket” és az azokat hordozó médiumokat akarják kitiltani.

Aminek persze akkora Sztálin-korszaki stichje van, mint ide a Lacházáról szagló, öt éve őrizetlenül hagyott káposztának.

Hogy a legfrissebb ilyen cenzúrázási gyakorlattal frissítsük olvasóink ismereteit, íme néhány példa.

Az angol nyelvű független hírportál, a Voice of Europe – amelyet természetesen már egy holland portál azzal támadott meg, hogy Putyin titkos médiaügynöke és álhíreket terjeszt – hétfőn számolt be arról, hogy egy párizsi bíróság ötezer euró büntetést szabott ki a népszerű, magát algériai berber eredetű zsidóként azonosító Eric Zemmour francia íróra, amiért a muzulmánok ellen gyűlöletet keltett. Azzal, hogy 2016-ban egy tévéinterjúban „iszlám invázióról” és arról beszélt, hogy megvan a kockázata egy vallási háború kitörésének Franciaországban.

Néhány nappal korábban pedig Craig Murraynek, Nagy-Britannia volt üzbegisztáni nagykövetének a Facebook oldalát blokkolták, írta a Defend Democracy, szintén független hírportál. Murray ma a világ egyik legsikeresebb újságírója, akinek blogját havonta másfél millión olvassák. A Facebook azért tiltotta le őt, mert bírálta Izraelt.

De ez semmi. Szerdára a Pécsi Tudományegyetemen Külügyi Izgatósága importál egy fake news ellenes megmondócenzort. Neve Dr. Rand Waltzman, a kaliforniai RAND Corporation, a Pentagon első számú agytrösztjének „vezető adattudósa”. Ő előadást fog tartani 11 órai kezdettel a PTE BTK épületében (Ifjúság útja 6, D épület 105) arról, hogy mi az általa „kognitív biztonságnak” becézett módi „azoknak a szereplőknek a kiszorítására, akik dezinformációt terjesztenek. Előadásain arra ösztönzi a közönséget, hogy tudatosabban nézzenek szembe a dezinformációból eredő veszélyekkel, és legyenek kreatívak a megoldások keresésében”, olvasható a meghívóban.

Aki nem tudja, milyen veszélyekre hívja fel majd a figyelmet Waltzman úr, annak ajánlott irodalom az osztrák balliberális Der Standard hétfői száma. Amely – ki tudja hányadikként a nemzetközi sajtóvilágban – volt kedves beszámolni arról, hogy a riporterek Határok Nélkül nevű nemzetközi újságíró szervezet milyen szörnyű bizonyítványt állított ki Magyarországról.

Erről Bécsben vitafórumot is rendeztek, ahol Gergely Márton, a Népszabadság volt főszerkesztő-helyettese mondta el a szavait szokás szerint kritika nélkül ivó hallgatóságának, beleértve a jelenlévő és erről tudósító újságírókat. Arról, hogy nálunk a kormányoldal „kicsinálta” az egész médiakörnyezetet, és hogy a megmaradtak – beleértve a közrádiót és köztévét – vonalhű álhíreket terjesztenek.

A helyzet mára olyannyira komoly, hogy, mint látható, aki ellen felmerül a „gyűlöletkeltés” (értsd: Putyin-rabszolga, antiszemita vagy Morvai Krisztinától kölcsönvett szóval: trappista) és a vele párosuló „fake news” (álhír) terjesztés vádja, az tudhatja, ütött órája, mert ha tényekkel cáfol, nem csak a „történelem legsötétebb korszakának” veszélyét idézi, de beutalót is kaphat Guantánamóra.

Ezen óra nyilván a Magyar Időknek is ütött, ugyanis a svájci közmédia május 4-én külön anyagot szentelt e kormánypárti napilapnak. Ebben Meret Bauman, a Neue Zürcher Zeitung bécsi tudósítója panaszkodott ránk. Amiért bíráltuk a másokat soha nem bíráló hölgyet. Ezt Bauman személye feketelistára vételeként érzékelte, miközben – bocsánat a fake news ellenes idézetért – ezt merészeltük írni illiberális, orbanisztáni médiasivatagunkban: „Aki pedig azt szeretné tudni, miként tájékoztatta Svájcnak Magyarországot illetően az ottani tényszerű média súlyos hiánya miatt félretájékoztatott lakosait a vezető „jobboldali, konzervatív” svájci lap, a Neue Zürcher Zeitung bécsi tudósítója, Meret Baumann, feltétlenül szánjon egy másodpercet tudósítása címének elolvasására, amely így hangzik: „A magyarországi választások kérdéseket vetnek fel – a tüntetők a szavazatok újraszámlálását követelik”.

Minden vészt jósló jel arra mutat tehát, hogy a Zemmourok és Murrayk után most már az egész magyar kormánypárti média jövőre vonulhat a fake news-osoknak kijáró vágóhídra, ahol az általunk „feketelistázott” tudósítók egyik fele hóhér lesz, másik fele pedig boldogan jelenti, hogy e médiák minden bűnüket bevallva hullatták el fejüket a demokrácia legmagasztosabb oltárán. Természetesen az európai értékek nevű guillotin progresszív segítségével.

Lovas István

magyaridok.hu
megmondó
A többi elcsatolt területen is megjelent a hétköznapi rasszizmus, annak legmegvetendőbb fajtája: a hungarofóbia.
hírfolyam
  • Hírstart
  • Hírkereső
  • Hírlista
  • News Agent
  • Alternatív Hírportál
  • Startlap
  • A hírek
  • Hírfal
  • Hírmutató
  • Polgári Szemle
  • Időjárás
  • Bálványosimádó
  • MTI