Még több emeletes vonatot kaphat a MÁV-Start
Kiemelt projektté nyilvánította a kormány a MÁV-Start emeletes- motorvonat-beszerzését, így a már megrendelt tizenegy Stadler KISS mellé újabb nyolc szerelvényt rendelhet meg – a korábban megkötött keretmegállapodás terhére – a vasúttársaság. Az új járművek a felújított vonalakon képesek lesznek a legnagyobb, óránként 160 kilométeres sebességgel haladni.
2018. augusztus 17. 18:19

Nagy befogadóképességű motorvonatnak nevezik a Stadler KISS elektromos szerelvényeit, és joggal: egyszerre 600 utas foglalhat helyet a fedélzeten úgy, hogy ebből 595 rögzített és öt lehajtható ülés. Ha összehasonlítjuk a hazai síneken futó FLIRT motorvonatokkal, akkor a KISS 50 százalékkal több széket kínál ugyanakkora alapterületen. A FLIRT-ök 74,2 méter hosszúak és 200 hely található rajtuk, míg a KISS 156,8 méteres, és két szinten összesen 600 ülést szállít.

A héten megjelent kormányrendelet „egyetért nyolc nagy kapacitású motorvonat-beszerzése a MÁV-Start részére című projekt javaslatnak kiemelt projektként történő nevesítésével”. A járműveket teljes egészében uniós forrásból, az IKOP-keret terhére 39 milliárd forintért vásárolhatja meg a vasúttársaság.

Mint ismert, a MÁV-Start eredetileg egy keretmegállapodásban 40 emeletes motorvonat szállításáról állapodott meg a Stadler svájci vasútijármű-gyártóval, majd ebből 11 KISS-t megrendelt, amelyeknek a gyártása jelenleg is zajlik, várhatóan jövő ősszel állnak forgalomba.

Az első tizenegy motorvonat a váci, hivatalosan Budapest–Szob, valamint és a Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vonalakon áll forgalomba, azonban nyaranta távolsági közlekedésben, illetve a Balatoni déli partján is csatába küldheti ezeket a MÁV-Start. A később beszerzendő járműveket a Budapest–Újszász–Szolnok és a Budapest–Hatvan vonalakon kívánják bevetni.

A KISS motorvonatok legnagyobb sebessége 160 kilométer óránként, és felszerelték ezeket ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy a felújított, ­GSM–­R-rel ellátott vasútvonalakon kihasználja az elméleti csúcssebességet. A szerelvényekben 12–36 kerékpárnak jut hely, lesz utasszámláló rendszer és leszállásjelző.

A fedélzeten a kor követelményeinek megfelelő tájékoztatórendszerrel, légkondicionált, tágas térrel, wifivel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal találkozhatnak az utasok. Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható toilet lesz, a multifunk­ciós terek pedig négy kerekesszék, illetve öt babakocsi szállítására alkalmasak.

magyaridok.hu
megmondó
„Tűzzel, vassal, golyószóróval és börtönnel” – így kell harcolni a „klerikális reakció” ellen. Ezt maga Kádár János fogalmazta meg egy pártgyűlésen.
  • Mindhalálig Őszöd
    Mindig is utáltam, mit utáltam, rühelltem Őszöd bulvárízű interpretálását, majd mély szakmai politológusi magyarázatait.
  • Olaszliszka, Badacsony – ne legyen harmadik
    Megnevezni sem tudjuk a veszélyt: vagy nincsenek szavak, vagy volnának szavak, de azokat nem szabad használni, mert tiltja a PC.
  • Csatlakozás a hősökhöz
    Tényleg rendszerszintű veszély fenyegeti a jogállamiságot, de még mennyire. És azok a hazafiak, a hősök, akik ezt ki merik mondani.
  • Szépséges szerelmetes Judith
    Nagyot alkottál, világpolitikai tényező lettél, és büszke is vagy rá.
hírfolyam
  • Hírstart
  • Hírkereső
  • Hírlista
  • News Agent
  • Alternatív Hírportál
  • Startlap
  • A hírek
  • Hírfal
  • Hírmutató
  • Polgári Szemle
  • Időjárás
  • Bálványosimádó
  • MTI