Ceglédről is négy sávon Budapestre
Közel áll a befejezéshez az utolsó, fővárosba vezető kétszer egy sávos főút négysávossá szélesítése: év végéig elkészül az M4-es új, településeket elkerülő nyomvonala Ceglédig. A folytatásban a magyar—román országhatárig több helyen zajlik a munka.
2019. május 1. 10:03

Az év végére az összes főközlekedési út immár négy sávon éri majd el az M0-st: az utolsó kétszer egy sávos út, a 4-es új, településeket elkerülő nyomvonalon Vecsés és Ceglédbercel között nyárra megkapja a teljes burkolatot, és az év végéig átadják a forgalomnak. Az M4-es bővítésének a gondolata nem új, az első 12 kilométeres darabját már 2005 decemberében átadták, ez a rövid szakasz Vecsést és Üllőt elkerülve a 4-es főúthoz vezet.

De bármilyen rövid, így is az egyik legforgalmasabb autópályánk, legalábbis azon a néhány száz méteren, amely a vecsési csomópont és a Ferihegyi kihajtó között található. A maradék 11,5 kilométeren sokan csak akkor autóznak végig, ha elvétik a reptéri felüljárót. Ez hamarosan megváltozik, hiszen a Magyarépítők.hu értesülései szerint a gyorsforgalmi pálya 60, a hidak 70 százalékos készültségben vannak. Ha minden a tervek szerint megy, akkor nyáron elkészül az út, és az átadásig már csak a forgalomtechnikai elemeket, vadátjárókat, pihenőhelyeket kell elkészíteniük a kivitelezőknek.

Az M4-es gyorsforgalmi a 4-es számú főúttal párhuzamosan, de a településeket keletről elkerülve épül. Az Üllő és Cegléd közötti 44 kilométeres távból most az Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométeren dolgoznak a munkagépek, ugyanis Ceglédbercel és Cegléd között már elkészült a 8,1 kilométeres rész, és azt a múlt télen forgalomba is helyezték. A gyorsforgalmi út Albert­irsa és Cegléd közötti 14,4 kilométeres, második szakaszán négy külön szintű csomópontot alakítanak ki, egy meglévő felüljárót kiszélesítenek és egy meglévő aluljárót felújítanak. A projekt részeként négy új aluljáró épül, valamint Ceglédnél egy meglévő töltőállomást komplex pihenővé alakítanak át.

Kis szakaszokban épül a román határig tartó autópálya Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Az M4-es fejlesztése nem áll meg Ceglédnél. Tavaly tavasszal megkezdődtek a kivitelezési munkálatok a Cegléd és Abony közti útvonal 17,6 kilométeres szakaszán, a munka itt jelenleg húszszázalékos készültségben van. A fejlesztés Abony közeli utolsó szakaszát 2020-ban avatják fel, de ez év nyarán egy hat kilométeres szakaszon megindulhat a forgalom. A szintén megvalósulás előtt álló, Szolnokot elkerülő Abony–Törökszentmiklós huszonhét kilométeres szakasz tartalmaz majd egy Zagyva- és egy Tisza-hidat, valamint számos műtárgyat, illetve felüljárót. A Törökszentmiklós és Püspökladány közötti hatvanöt kilométeres szakasz nyomvonala is ismert már, és az is biztos, hogy hat csomópont, két komplex és két egyszerű pihenő épül ki majd itt.

A Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig létrejövő M4-es Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 4,5 kilométeres első ütemét tavaly decemberben átadták. A 26,5 kilométeres második ütem munkálatai jövőre fejeződhetnek be.

magyarnemzet.hu
  • Rebrov nem "A Nagy Edző"
    Rebrov nem „A Nagy Edző”. Ezt a vereség utáni erőlködő nyilatkozatai is érzékeltették. Nem ő lesz az, aki magyar klubsikert emel a jövő Európájában. De talán most regenerálódik, talán csapatot formál a következő mérkőzésekre.
  • Lebegtetés a Fenyő-gyilkosság ügyében
    Nem zárható ki, hogy újabb száztizenegy év elteljen, és valaki valahol cikket írjon, így kezdve: „Százharmincegy év telt el a Margit körút és a Margit utca sarkán elkövetett Fenyő-gyilkosság óta…”
MTI Hírfelhasználó