Milliárdos kerékpárosfejlesztések Budapesten
A főváros újabb 800 millió forintot különített el költségvetéséből kerékpáros-fejlesztésekre, amihez az állam még 800 milliót ad.
2019. május 6. 16:16

 

Tarlós István (Fidesz-KDNP) azt mondta: az utóbbi tíz évben a korábbinál lényegesen nagyobb a kerékpáros-fejlesztések volumene. Bővült a Mol BuBi (Budapest Bicikli) rendszere, szélesedett a kerékpárutak hálózata, támogatást kap a Bringázz a munkába! akció - sorolta. A legfontosabbnak azt nevezte, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Magyar Kerékpárosklubbal, amelynek így megnő a beleszólási lehetősége a budapesti közlekedés kérdéseibe.

A szervezetnek elfogadás előtt elküldték például véleményezésre a módosított Balázs Mór-tervet, a főváros hosszú távú mobilitási tervét - jegyezte meg.

A fővárosi önkormányzat Budapest közlekedését "kompakt rendszerként" kezeli, ennek azonban már hangsúlyos résztvevője a kerékpáros-társadalom - mondta.
Az Európai Kerékpáros Szövetség 15, a kontinenst átszelő kerékpárútvonalat akar kialakítani, ami részben már megvalósult. Az EuroVelo teljes hossza 70 ezer kilométer, amelyből 45 ezer már elkészült, és most Budapesten az 1,6 milliárd forintból a 6-os számú, Duna-menti és a nemrégiben jóváhagyott, 11-es számú, Graz-Balaton-Budapest-Kolozsvár vonalon haladó út magyarországi szakaszát fejlesztik.

A kormány már korábban határozott a Budapestet érintő két EuroVelo-útvonal modernizálásáról, amelynek a pénzügyi feltételei most látszanak teljesülni - mondta a főpolgármester.

Az 1,6 milliárdból 2019 és 2020 között megvalósulhat a 6-os útvonal Lánchíd és észak-budai városhatár közötti, mintegy 15 kilométeres szakaszának fejlesztése.
Tarlós István hangsúlyozta, hogy a fővárosi önkormányzat, több kerülettel összefogva, 12 projektben pályázott forrásokra, a projektek 16 kerületet érintenek, összértékük mintegy 10 milliárd forint. A támogatási szerződéseket 2016-ban aláírták, a tervezés folyik, a kivitelezés pedig 2020-tól 2022-ig várható.

A főpolgármester azt is kifejtette, hogy a biciklisták körében van egy kisebbség, amelynek a közlekedési kultúráján még javítani kell.

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kiemelte: az autósok érdeke is, hogy többen kerékpározzanak, mert így kevesebb lesz a dugó. Két fontos feltétele van annak, hogy az emberek biciklire üljenek - folytatta -, a szemléletformálás és az infrastruktúra fejlesztése.

Az előbbit szolgálja a Bringázz a munkába! kampány. Révész Máriusz azt hangoztatta, hogy a kerékpározás ünnepe a hétfői nap, amelyen az akció is elindult.

Másfelől sokan mondják, hogy szívesen bicikliznének, de félnek az utakon, és nincs elég tároló - mondta a kormánybiztos. Az elmúlt tíz év jelentős kerékpáros-fejlesztései sehol sincsenek ahhoz képest, ami most következik - fogalmazott. A Budapesten rendelkezésre álló 10 milliárd forint akkora összeg, amekkora ilyen rövid idő alatt még soha nem volt ilyen célokra - fűzte hozzá.

Ezt a 10 milliárdot "toldották meg" további 1,6 milliárddal, mivel a kormánybiztosság nagy hangsúlyt fektet az EuroVelo-útvonalak megépülésére. Elkezdődik a kivitelezése a Rajka-Budapest és a Budapest-Balaton szakasznak is - sorolta.

Révész Máriusz kijelentette: kínos lenne, ha az EuroVelo-útvonalak csupán Budapest határáig épülnének meg, onnan nem folytatódnának. Szeretnék, ha a fővárost és a Balatont összekötő szakaszt egészen a Lánchídig bevezetnék, és megvalósulna az észak-pesti kerékpáros-kivezetés is - jelezte, hozzátéve: az arról érkező turisták így Budapesten is tudnának biciklizni.

A kormánybiztos azt mondta, Tarlós István és a Magyar Kerékpárosklub példát mutatott a többi településnek abban, hogyan kell fejleszteni az infrastruktúrát: kikérik a biciklisták véleményét, amely egyeztetés fontos előfeltétele annak, hogy az érintettek által szívesen használt kerékpárutak épüljenek.

Kérdésre felelve Révész Máriusz közölte: városokon belül egy kilométernyi bicikliút 120-140 millió forintba kerül a közműáthelyezések miatt.

MTI
  • Budapest felett az ég
    Visszajöttek, akik annyira hiányoztak, visszajöttek, akikért megint rajongunk. Gyurcsány és az SZDSZ.
  • Újra kell tanulnunk a demokráciát
    A „létező demokrácia” részének kell tekintenünk az idegen titkosszolgálatok videókészítését és az időzített nyilvánosságra hozást. A külföldi tőzsdespekulánsok kampányfinanszírozó tevékenységét. A külföldi propagandaközpontok itthoni buzgólkodását.
  • Kétharmad közelében a kormánypártok
    A mandátumok csaknem kétharmadát megszerezte a Fidesz—KDNP a megyei közgyűlésekben a vasárnapi választáson. A szocialista párt önállóan csupán tizenkét képviselői helyet szerzett, de közben kettő helyett három polgármesterük lett a megyei jogú városokban. Budapesten az ellenzék nyertese egyértelműen az MSZP lett, a párt összesen hat polgármestert ad, így néggyel növelték a kerületi vezetőik számát.
  • Külföldiek voksai dönthettek vasárnap több kerületben
    Az „autoriter, Európai Unió-ellenes, szélsőjobboldali” Fidesz elleni szavazásra hívott fel az az angol nyelvű szórólap, amely a Magyar Nemzet birtokába került.
  • Összetapasztották a nácit a komcsival
    Tisztességes, becsületes, szorgalmasan dolgozó polgármesterek, rendes magyar emberek vesztették el polgármesteri széküket. A munkájukat. A kerületeiket.
MTI Hírfelhasználó