Ex-CNN-esek építik a kínai kommunizmust
A hidegháborúban született vicc szerint jobb egyszer ellátogatni a Szovjetunióba, mielőtt az látogat el hozzád. Az Egyesült Államok valami hasonlót él most át Kínával kapcsolatban. A kínai tőke olyan stratégiai ágazatokban jelenik meg, mint például a média.
2020. június 27. 10:24

A Kínai Kommunista Párt pekingi székhelyű médiakonglomerátuma, a China Global Television Network (CGTN) 2019 óta „regisztrált külföldi ügynökként” működik az Egyesült Államokban. A CGTN angol nyelvű honlapját böngészve az első felületes benyomásunk az, hogy egy nyugati, szabad és független hírportálon járunk, ahol a környezetvédelemtől kezdve az utazási tippeken át a nemzetközi politikai hírekig a legkülönbözőbb témákban fogyaszthatunk tartalmakat. Néhány cikk elolvasása után azonban kirajzolódik az állandó vezérfonal – Hszi Csin-ping jó, a Trump-adminisztráció pedig rossz –, és világossá válik, hogy a kínai kommunista propagandagépezet egyik kifinomult eszközével van dolgunk, ami mindent megtesz annak érdekében, hogy ne annak tűnjön, ami valójában.

A konzervatív The National Pulse munkáját dicséri a felfedezés, hogy a CGTN  számos ex-CNN-es riportert leigazolt az utóbbi időben, akik most ugyanolyan lelkesedéssel szajkózzák a kommunista állam propagandáját, mint ahogy korábban a liberális mantrát vitték. Tegyük hozzá, a kettőt egyre nehezebb egymástól megkülönböztetni. A folytonosságot korábbi munkahelyükkel Donald Trump kérlelhetetlen kritizálása teremti meg, új elemként pedig megjelenik Kína és a Kínai Kommunista Párt iránti látványos elfogultság.

A 20 évnyi CNN-es tudósítói háttérrel rendelkező Sean Callebs például teljes mellszélességgel vitte a Trump-orosz összeesküvés-elméletet 2016-ban, tavaly pedig, a Kínai Népköztársaság alapításának 70. évfordulója alkalmából érzelgős megemlékezést tartott, amelyben felhívta a figyelmet arra, hogy „mennyire szerény körülményekből indult Kína, és milyen messzire jutott mára”. Callebs emellett rendszeresen hangoztatja, hogy Trump akadályozza a klímaváltozás elleni harcot, bezzeg Kína a környezetvédelem élharcosa.

Anand Naidoo egy évtizedet töltött a CNN-nél, mielőtt a CGTN „The Heat” című műsorának házigazdájává avanzsált. A koronavírus-járvány alatt Naidoo több adást szentelt annak, hogy bebizonyítsa: az USA-ban többen halnak meg a vírus miatt, mint Kínában, ahol – természetesen – sokkal jobban kezelték a krízist.

Karina Huber a kínai médiaoutlet New York-i tudósítója, illetve a „Global Business America” műsorvezetője. A CGTN-en olvasható életrajza szerint „Mielőtt csatlakozott volna a CGTN-Amerikához, Huber élőben tudósított a New York-i tőzsdéről a CNN-nek és a Reutersnek.” Trump-kritika terén Huber a kereskedelmi-háborús vonalat viszi, és egy teljes rovatot szentel annak, hogy megmutassa, milyen nagy mértékben függnek az amerikai fogyasztók a kínai termékektől, vagyis mennyire elhibázott és veszélyes Trump gazdaságpolitikája.

Asieh Namdar a CNN műsorvezetőjeként nemzetközi híreket és elemzéseket osztott meg a nagyérdeművel, és tulajdonképpen ugyanezt teszi a kínai csatorna műsorvezetőjeként is: elszánt Trump-ellenessége mellett elkötelezett Kína-rajongó, a Kommunista Párt 70. születésnapjáról is egy hízelgő beszámolóval emlékezett meg.

A sort Jim Spellman zárja, aki egy évtizeden át volt a CNN újságírója, most pedig amellett, hogy időről időre lehülyézi Trumpot, a Kínai Kommunista Pártot méltatja, amiért az a „jogállamiság” útjára lépett.

Összenő, ami összetartozik.

Lánczi Tamás

politológus

mozgasterblog.hu
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Kártérítést a hungarocídiumért
    Vétkesek közt cinkos, aki néma – idézhetnénk Babitsot, de Brüsszelben ez is kárörvendő röhögést váltanak ki az ottani rasszista hungarofóbokból. Ezért is kell kártérítést követelnünk, tehát követelnünk kell a kártérítést a hungarocídiumért.
  • Soros György és a Facebook emberei kopogtatnak a leggyakraban az Európai Bizottságnál
    Nagyon erős amerikai dominancia látható, hiszen a Facebook, a Google és a Microsoft járt leggyakrabban az Európai Bizottság tagjainál. Feltűnik azonban az Amnesty International, illetve Soros György brüsszeli szervezete, az Open Society European Institute is a törzslátogatók között.
  • Szigorúan ellenőrzött slágerrock 1.
    Nem mondható, hogy a könnyűzene mindig forrongó és érdekességeket szolgáltató világát ne figyelte volna árgus szemekkel a Kádár-rendszer, amire jó példa, hogy Lendvai Ildikó a KISZ KB Kulturális Osztályának helyettes vezetőjeként 1980-ban több tucat oldalon keresztül tájékoztatta Pozsgay Imre kulturális minisztert – aki a rendszerváltozás során kulcsfontosságú szerepet vitt az állampárt részéről annak lebontásában – az ifjúság szórakozásának néhány időszerű kérdéséről.
  • A Brexit utáni Európai Unió olyan, mint egy buli, ahol megitták az összes italt és a lányok is hazamentek
    Máthé Áron történésszel, szociológussal, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnökhelyettesével beszélgettünk a Közép-Európa számára vetített hamis ábrándokról, a magyar–német viszony múltjáról és jövőjéről, a nagyhatalmi érdekérvényesítésről a nemzeti érdekkel szemben és az Egyesült Királyság unión kívüli jövőjéről.
MTI Hírfelhasználó