Magyar Nagydíj - Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte meg a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíjat - zárt kapuk mögött - vasárnap a Hungaroringen, ahol pályafutása során immár nyolcadik alkalommal diadalmaskodott.
Utoljára frissítve: 2020. július 19. 21:02
2020. július 19. 17:44

Lewis Hamilton, a Mercedes brit címvédője halad a mezőny élén, mögötte Lance Stroll, a Racing Point kanadai versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Magyar Nagydíján a mogyoródi pályán, a Hungaroringen július 19-én. Hamilton az első rajtkockáról indult. MTI/AP Pool/Darko Bandic

A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte meg a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíjat - zárt kapuk mögött - vasárnap a Hungaroringen, ahol pályafutása során immár nyolcadik alkalommal diadalmaskodott.

 

A 35. Magyar Nagydíj győztese, Lewis Hamilton - Batchelor / XPB Images

A 35 éves pilótának, Lewsi Hamiltonnak ez az idei második, és karrierje során a 86. futamgyőzelme, így már csak öt hiányzik neki ahhoz, hogy beállítsa a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher 91 sikert számláló rekordját. Egy másik Schumacher-csúcsot most beállított Hamilton Mogyoródon, eddig ugyanis csak a legendás német versenyzőnek sikerült egy pályán - a franciaországi Magny-Cours-ban - nyolcszor is nyernie.

A Hungaroringen sorozatban harmadszor győztes címvédő mögött Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője ért célba másodikként, a finn Valtteri Bottas (Mercedes) pedig harmadik lett. Hamilton ezzel a sikerrel átvette a vezetést az összetettben Bottastól.


   
A start előtt egy órával még esett az eső a Hungaroringen, ezért a teljes mezőny az átmeneti, félig vizes, félig száraz aszfaltra alkalmas gumikkal állt fel a rajtrácsra, ugyanakkor Verstappennek akadt egy kis problémája, mert a kivezető körén megcsúszott és a gumifalba csapódott, ezért a szerelőknek a rajtrácson kellett első szárnyat cserélni és felfüggesztést javítani a Red Bullon. A csapat sikerrel járt, Verstappen elstartolhatott.
   
A rajtnál Hamilton jól jött el, Bottas és mögötte Sergio Pérez (Racing Point) viszont beragadt egy kicsit, miután a finn versenyautója bemozdult a piros lámpák kialvása előtt. Hamilton megtartotta a vezető helyet, mögé Lance Stroll (Racing Point) és Verstappen sorolt be a második és harmadik helyre. Bottas és Pérez sok pozíciót veszített, ugyanakkor mivel a pályán az ideális ív folyamatosan egyre szárazabbá vált, a harmadik és az ötödik kör között a teljes mezőny a boxban járt, és száraz aszfaltra alkalmas abroncsokra váltott.
   
A 20. körben Hamilton csaknem 11 másodperces előnnyel vezetett Verstappen előtt, a harmadik helyen pedig Stroll száguldott, aztán Bottas következett a negyedik pozícióban.
   
A 35. körben, a versenytáv feléhez érve elkezdődtek a második kerékcserék, melyek után Bottas átvette a harmadik helyet Strolltól, az élen pedig Hamilton maradt, mögötte Verstappen száguldott másodikként.


   
Az 50. körhöz érve Hamilton győzelme már nem volt veszélyben, Bottas viszont még egyszer kiment a boxba, hogy friss gumikkal támadhassa a hajrában a második helyért Verstappent. A finn az utolsó előtti körben utolérte holland riválisát, de az előzésre már nem maradt ideje, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
   
Hamiltonnak még arra is volt lehetősége, hogy az utolsó körökre teljesen új gumikat tegyenek fel az autójára, ezzel a leggyorsabb kört is meg tudta futni, és az ezért járó plusz egy vb-pontot is megkapta.
   
"Köszönettel tartozom az egész csapatnak, azoknak is, akik a központban dolgoznak, mert nagyon jó autót fejlesztettek az idei évre. Ez az egyik kedvenc versenyem a naptárban, és ma az volt a különleges kihívás, hogy végig egyedül voltam az élen. Összességében minden tökéletesen alakult a számomra ezen a hétvégén" - nyilatkozta a futam után Hamilton.
   
Verstappen azt mondta, látta, hogy az utolsó körökben Bottas egyre közelebb kerül hozzá, de végül valahogyan ki tudott tartani, és megőrizte a pozícióját.
    "A szerelőink elképesztő munkát végeztek, amit ezzel a második hellyel tudtam meghálálni. Nagyon örülök az eredménynek, mert sikerült beférnünk a két Mercedes közé" - mondta a holland versenyző.
   
Bottas csalódottan nyilatkozott a leintés után, és elismerte, hogy elrontotta a rajtot.
   
"Őszintén szólva a startnál el is ment a futamom, nem reagáltam jól, sokat estem vissza, és onnantól nagyon nehéz volt a dolgom" - foglalta össze röviden a történteket a finn pilóta.

Szurkolók figyelik a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Magyar Nagydíjának futamát Mogyoródon, a Hungaroring melletti dombról 2020. július 19-én. A versenyt a koronavírus-járvány miatt zárt kapuk mögött tartják. MTI/Mónus Márton
   
Az idény két hét múlva Nagy-Britanniában folytatódik.

Végeredmény, a vb-pontverseny - Kevin Magnussen időbüntetése miatt módosult a vasárnapi 35. Forma1-es Magyar Nagydíj végeredménye és a világbajnoki pontversenyek állása is

A dán pilóta a versenyfelügyelők szerint tiltott segítséget kapott a felvezető körben a Haas csapattól, és a rajtrács helyett visszatért a boxutcába, hogy a száraz körülményekre alkalmas gumikat kapjon. Így a boxból rajtolva - csapattársával, Romain Grosjeannal együtt - előnyhöz jutott társaihoz képest, a mezőny fennmaradó része ugyanis az átmeneti, félig vizes, félig száraz aszfaltra való gumikkal állt fel a rajthoz.
   
A 27 éves Magnussen így kilencedik helyett a tizedik lett, és kettő helyett csak egy vb-ponthoz jutott.
   
A 15-ödikként célba ért Grosjean szintén a boxból rajtolt, de őt egyelőre nem büntették meg.

    Módosított végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,63 km):

  1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:36:12.473 óra
  2. Max Verstappen (holland, Red Bull) 8.702 másodperc hátrány
  3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 9.452 mp h.
  4. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 57.579 mp h.
  5. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull) 1:18.316 mp h.
  6. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1 kör h.
  7. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1 kör h.
  8. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1 kör h.
 9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1 kör h.
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
11. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1 kör h.
12. Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri) 1 kör h.
13. Lando Norris (brit, McLaren) 1 kör h.
14. Esteban Ocon (francia, Renault) 1 kör h.
15. Romain Grosjean (francia, Haas) 1 kör h.
16. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1 kör h.
17. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1 kör h.
18. George Russell (brit, Williams) 1 kör h.
19. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 5 kör h.
    kiesett: Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri), 17. kör, motorprobléma miatt
    pole pozíció: Hamilton
    leggyorsabb kör: Hamilton, 1:16.627 perc, 70. kör

    A vb-pontversenyek állása 3 futam után:
   
    versenyzők:

  1. Hamilton 63 pont
  2. Bottas 58
 3. Verstappen 33
  4. Norris 26
  5. Albon 22
  6. Pérez 22
  7. Leclerc 18
  8. Stroll 18
  9. Sainz 14
10. Vettel 9
11. Ricciardo 8
12. Gasly 6
13. Ocon 4
14. Giovinazzi 2
15. Kvjat 1
16. Magnussen 1
17. Räikkönen 0

18. Latifi 0
19. Grosjean 0
20. Russell 0


    csapatok:

  1. Mercedes 121 pont
  2. Red Bull 55
  3. McLaren 40
  4. Racing Point 40
  5. Ferrari 27
  6. Renault 12
  7. Alpha Tauri 7
  8. Alfa Romeo 2
  9. Haas 1
10. Williams 0

MTI
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Kártérítést a hungarocídiumért
    Vétkesek közt cinkos, aki néma – idézhetnénk Babitsot, de Brüsszelben ez is kárörvendő röhögést váltanak ki az ottani rasszista hungarofóbokból. Ezért is kell kártérítést követelnünk, tehát követelnünk kell a kártérítést a hungarocídiumért.
  • A legnagyobb veszély az, hogy egyre mélyebbre ássák magukat az árokba
    „Engem nem érdekel, hogy ki hergel kit. A tanárok a diákokat, a diákok a tanárokat, vagy a politikusok hergelik kiállásra őket. Ennek a boncolgatásától el kéne lépni, és a kölcsönös bizalmat kellene valahogy visszahozni” – Rátóti Zoltánt, a Színház- és Filmművészeti Egyetem frissen kinevezett kuratóriumának tagját kérdeztük modellváltásról, elvégzendő feladatokról, jogkörökről, ellenállásról, illetve szembesítettük a sértett felek követeléseivel. Interjúnk.
  • Akarjuk a győzelmet!
    Nem nézhetjük tétlenül a liberális pusztító káosz kialakulását, létünk védelmében nem lehetünk önkorlátozók.
  • Baloldali tömb formálódik Gyurcsány Ferenccel szemben
    Legutóbb a Momentum elnöke fogalmazta meg, mit gondol Gyurcsány Ferenc vezérszerepéről. Közben az MSZP már azon aggódik, hogy a belviszály a 2022-es választási esélyeket is veszélyezteti – hangzott el az M1 Híradójában.
MTI Hírfelhasználó