A 444 főszerkesztője már tíz éve várja az Index megszűnését
Az Index.hu „megszűnésével” kapcsolatban különösen szembetűnő volt a rivális 444.hu szolidaritása: Uj Péter főszerkesztő egy 2018-as műsorban még azt nyilatkozta, hogy ő a távozását követően már azt is hátbatámadásnak érezte, hogy az Index egyáltalán életben maradt, Dudás Gergelyről, az Index egykori főszerkesztőjéről pedig úgy nyilatkozott: „Ne vicceljünk már, ott volt egy 15 év alatt felépített szerkesztőség, beült, fel kellett vennie tíz embert, óriási teljesítmény!”
2020. augusztus 10. 11:00

Az Index.hu-nál az újságírók felmondásával az a forgatókönyv valósult meg, amit Uj Péter tíz évvel ezelőtt szeretett volna elérni. Igaz, ő jóval humánusabban, a kollégák egzisztenciáját megmentve hajtotta volna végre a „lázadást” – írja a Hetek.hu. Ezzel kapcsolatban érdekesség, hogy a balliberális média aktívan közreműködött az Index.hu, a versenytárs szétverésében. Bodolai László, az Index.hu-t tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítvány elnöke a portál bomlasztásával vádolta meg a 444-et, míg Bodoky Tamás, az Átlátszó főszerkesztője szerint a HVG és a 24.hu is fűtötte ezt a konfliktust, mert üzletileg jól jártak a konkurens bedőlésével – derült ki. Bodoky szerint visszafogottabban kellett volna vagy kellene foglalkozniuk ezzel a témával.

Elveket a havi fixért

Uj Péter csalódásként élte meg annak idején, hogy az Index a távozását követően egyáltalán életben maradt, erről ő maga beszélt egy 2018-as televíziós műsorban. A Hír TV Privátszféra című műsorának vendégeként a 444 főszerkesztője részletesen mesélt arról, hogy miként élte meg az Indextől való távozását és a portál további működését. „Nyilván én azt is hátbatámadásnak éreztem akkor, hogy az Index egyáltalán életben maradt.” – fogalmazott Uj Péter.

– Öt perc alatt cserélték le az emberek az elveiket némi havi fixre, majd vissza. Nagyon sokszor – utalt arra, hogy a tervei szerint többen követték volna a távozása után, ám többen visszakoztak.Úgy tűnik, Dull Szabolcs távozásával most megvalósult, amire Uj Péter akkoriban várt.

A 444 főszerkesztője 2010-ben ugyanis azzal a tervvel térdeltette volna le az Indexet, hogy a szerkesztőséget kimenti egy másik projektbe. Állítása szerint erről meg is egyezett a kollégáival, ám később többen inkább maradtak. – Rajtam már 2008 óta folyamatos nyomás volt a szerkesztőség részéről, hogyha a Spéder (az akkori tulajdonos – a szerk.) megpróbál erősebben beleszólni a tartalomba, vagy valamilyen módon, akkor azonnal itt lázadás meg minden – emlékezett vissza a főszerkesztő. Uj Péter szerint azonban az akkori lázadók közül éles helyzetben többen kifaroltak.

A műsorban azt is megjegyezte: „ebbe a helyzetbe én mondhattam volna azt, hogy fölemelem a zászlót, gyerekek, lázadás, menjünk, óriási balhé, két hét múlva 200 embernek nincs munkája. Ehelyett ugye… azt mondtuk, hogy én megbeszéltem az emberekkel, figyeljetek, az lesz, én föl fogok mondani, lassú lesz, hosszú lesz, megpróbálok előkészíteni egy másik projektet és hogyha az megvan…, akkor nekik a biztosba kell átjönni”.

Leminősítette az indexeseket

Szintén 2018-ban egy csepeli rendezvényen beszélt az Indexből kilépő főszerkesztő arról, hogy miként tekintett a szerkesztőségben maradt egykori kollégáira. Uj Pétert a fórumon arról kérdezték, hogy mi a véleménye az utána érkező Dudás Gergely akkori kezdeményezéséről, az előfizetéses alapon működő Politis.hu-ról. – Távozásom után a pánikban az Index tulajdonosa négy embernek is felajánlotta a főszerkesztőséget, de ők visszautasították – kezdte a történetet Uj Péter. „Dudás volt az ötödik, akit a tulajdonos megkérdezett, és ő elfogadta. Ezek után ő megjelenik, mint a független sajtó, hát tényleg a bicska kinyílik a zsebemben” – fogalmazott. Uj Péter Dudás főszerkesztői munkáját is leminősítette: „Ne vicceljünk már, ott volt egy 15 év alatt felépített szerkesztőség, beült, fel kellett vennie 10 embert, óriási teljesítmény!”

Magyar Nemzet
Címkék:
  • A gyurcsányi „semmi”
    „A Világgazdaság korábban megírta, Gyurcsány Ferenc az elmúlt négy évben összesen kétmilliárdnyi osztalékot vett fel céges érdekeltségeiből. 2016-ban 1.179 millió forintot, 2017-ben 228 millió forintot, 2018-ban 298 millió forintot, 2019-ben pedig 238 millió forintot” – adta tudtul a média az idén februárban. És ez „csak” az osztalék.
  • Ismét kiderült: a Momentum nemzetáruló!
    Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, a KDNP elnöke közleményben reagált az ellenzéki párt újabb nemzetárulására.
  • A migránskvóta fenyegetése fennmaradt
    Magyarország nem támogatja az Európai Bizottság új migrációs és menekültügyi javaslatcsomagját, az ugyanis arra kényszerítheti Magyarországot, hogy bevándorlókat fogadjon be - hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök a Reuters hírügynökségnek adott pénteki interjújában.
  • Rétvári: a köznevelés a természetvédelmet szolgálja
    Fontos, hogy a köznevelés a tanórákon kívül is a természetvédelmet szolgálja - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára pénteken, a Pest megyei Zebegény településfásítási programjának megnyitóján.
MTI Hírfelhasználó