Tanuláskutató intézet alakult az MCC-ben
Tanuláskutató intézetet hozott létre a Matthias Corvinus Collegium (MCC) - jelentette be a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára, az MCC kuratóriumának elnöke az intézet megalakulása alkalmából tartott tanácskozáson kedden Budapesten.
2021. december 7. 17:14

Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) kuratóriumának elnöke az MCC "Négyzetre emeljük a tehetséget" című, az intézet megalakulása alkalmából tartott tanácskozáson 2021. december 7-én. Tanuláskutató intézetet hozott létre a Matthias Corvinus Collegium - jelentette be Orbán Balázs. MTI/Koszticsák Szilárd

Tanuláskutató intézetet hozott létre a Matthias Corvinus Collegium (MCC) - jelentette be a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára, az MCC kuratóriumának elnöke az intézet megalakulása alkalmából tartott tanácskozáson kedden Budapesten.

Orbán Balázs hangsúlyozta: céljuk, hogy az oktatásban egész Közép-Európában az MCC legyen a legmeghatározóbb kutatóközpont.
   
Reményei szerint az MCC-ben olyan tudást halmoznak fel a következő időszakban, amelynek eredményeként Magyarország tudásalapú országgá képes válni - tette hozzá a politikus.
   
Azt mondta: a 21. században a magyarság számára kulcskérdés, mit, hogyan tanítanak az ifjúságnak és kik adják át ezt a tudást. Miként lesznek a felnövekvő nemzedékek egyszerre patrióta magyarok és világpolgárok, hogyan alkalmazkodnak a változó világhoz - sorolta.
   
Ebben a helyzetben - folytatta - az MCC-ben speciális gondolkodással közelítenek az oktatáshoz: a kollégiumban azoknál a tartalmaknál kezdődik az oktatás, amelyeknél véget ér a köz- és a felsőoktatás.
   
Az oktatás annál is inkább stratégiai kérdés, mivel egy döntés hosszú évtizedekre meghatározza a terület minőségét - mondta a kuratóriumi elnök.
   
Példaként említette, hogy miközben korábban mintaként emlegették a finn oktatási modellt, a 15 éves tanulók alkalmazott matematikai műveltségét, alkalmazott természettudományi műveltségét és szövegértését vizsgáló PISA-felmérések eredményei miatt ma már sokan a finn oktatási modell kifulladásáról beszélnek.
   
Magyarország nem engedheti meg magának, hogy ne jó irányba induljon el, ebben kíván a magyar közoktatás és felsőoktatás segítségére lenni az MCC - fűzte hozzá.
   
Arra törekednek, hogy a világban ne legyen olyan "tudásmorzsa" az oktatásban, amely az MCC-ben nem áll rendelkezésre - mondta Orbán Balázs.
   
Setényi János, az intézet vezetője arról szólt: a kiskamaszoktól a posztdoktori felnőttekig jelenleg már 3700 fiatal tehetséget gondoznak az MCC-ben, és ez is indokolta az intézet létrehozását.
   
Vagyis eljött az ideje a legkorszerűbb oktatási módszertanok kidolgozásának - mondta.
   
Ugyancsak el szeretnék érni, hogy a magyar elit megítélésében növekedjen a pedagógia alacsony presztízse. Ugyanis világszerte, különösen az angolszász világban a pedagógia és az oktatás magas presztízsű tevékenység - magyarázta.
   
Az intézet portfóliójában olyan kutatási projektek is szerepelnek, mint például a Kárpát-medencei kompetenciatérkép elkészítése. Ez azt tartalmazza majd, hogy a magyarság milyen tudásközpontokat működtet a Kárpát-medencében és ezek miként kapcsolódhatnak egymáshoz, miként működhetnek együtt, hálózatot alkotva - ismertette Setényi János.

MTI
  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
MTI Hírfelhasználó