Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint hosszú távon is biztosított a Forma-1-es Magyar Nagydíj jövője, ugyanakkor a szerződéshosszabbításhoz biztosan szükség lesz a mogyoródi pálya felújítására.
Utoljára frissítve: 2022. július 29. 14:33
2022. július 29. 14:14
Szerelő csapat a Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 29-én. MTI/Balogh Zoltán
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint hosszú távon is biztosított a Forma-1-es Magyar Nagydíj jövője, ugyanakkor a szerződéshosszabbításhoz biztosan szükség lesz a mogyoródi pálya felújítására.
A sportvezető a Hungaroringen a közmédiának azt mondta, mivel ez már a 37. futam, megszokták a nagy érdeklődést még úgy is, hogy az elmúlt két évben a koronavírus-járvány miatt nem tudtak teljes kapacitással működni.
"Már most, pénteken hatalmas az érdeklődés, nyolcvan százalékos kihasználtsággal számolunk, és szerintem a hétvégén nézőcsúcsot is dönthetünk" - fogalmazott Gyulay.
Az elnök szerint nagy kihívást jelentett visszaállni a telt házas szervezésre, és bár a cégnek csak 25 állandó alkalmazottja van, a hétvégén mintegy 3500-an vigyáznak a biztonságra, és felelnek a Magyar Nagydíj zökkenőmentes lebonyolításáért.
A verseny jövőjével kapcsolatban elmondta, a pályának 2027-ig van szerződése a jogtulajdonossal, de már péntek reggel is zajlottak a tárgyalások a kontraktus 2032-ig való meghosszabbításáról.
"Különleges helyzetben van a Magyar Nagydíj, mert kevés olyan pálya van a világon, amely hosszú távú szerződéssel rendelkezik, és van is szándék meghosszabbítani azt. Nagy az érdeklődés a Forma-1 körül a fiatalok körében is, a jogtulajdonsok magabiztosak, de az is biztos, hogy a szerződésbe ezúttal bekerülnek olyan pontok, amiben vállalnunk kell a pálya átépítését" - utalt Gyulay a mogyoródi ring régóta esedékes felújítására.
Kiemelte, a futam 2027-ig "nincs veszélyben", de ha az infrastruktúra korszerűsítésére nem kerül sor, akkor egy esetleges meglévő szerződés ellenére sem fogják tudni megtartani a Forma-1-es versenyt.
"Remélem, az ország helyzete ellenére záros határidőn belül vállalni tudjuk az infrastruktúra megújítását. Amennyiben megkapjuk a szükséges garanciákat, ősszel aláírásra kerülhet az új szerződés" - fogalmazott az elnök, aki bízik abban, hogy a tavalyihoz hasonlóan az idei futam sem szokványos, hanem izgalmas és változatos lesz.
George Russel, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 29-én. MTI/Czeglédi Zsolt
Pezsgő élet a mogyoródi paddockban
Már péntek délelőtt is nagy volt a nyüzsgés a Hungaroring paddockjában, a Forma-1-es Magyar Nagydíjon.
A mogyoródi pálya három év kihagyás után látja vendégül újra teljes kapacitással a mezőnyt: két évvel ezelőtt a koronavírus-járvány miatt teljesen zárt kapus volt, míg tavaly - ugyancsak a pandémia okán - csökkentett kapacitással működött a paddock, amely idén újra megtelt élettel.
A 9.30-kor a Forma-3-asok - köztük Tóth László - szabadedzésével induló hivatalos program kezdetén a paddockban jobbára még csak az újságírók, fotósok és a legelvakultabb rajongók voltak jelen, de másfél órával később már a csapatok háza táján is egyre nagyobb volt a készülődés.
A pilóták közül a ferraris Carlos Sainz Jr. és a McLarennel versenyző Daniel Ricciardo már korán, az első szabadedzés előtt közel három órával megérkezett a ringre, de például a red bullos Sergio Pérez csak kevesebb mint másfél órával a gyakorlás startja előtt "futott be".
A versenyzők - vérmérsékletüktől függően - állták a rajongók fénykép- és aláírásigényeit: Ricciardo és Sainz például szinte mindenkinél lelassított egy fotóra, ezzel szemben George Russell-lel (Mercedes) szinte lehetetlen volt közös képet készíteni. A paddockban páran meg is jegyezték, a 24 éves brit pilóta az elmúlt években, amikor még a Williams alkalmazottja volt, készségesebb volt a rajongókkal.
A legnagyobb médiaérdeklődésben az élversenyzők - a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes pilótái - mellett Sebastian Vettelnek (Aston Martin) volt része: a négyszeres világbajnok német versenyző csütörtökön jelentette be, hogy a szezon végén befejezi pályafutását.
A paddockban többek között feltűnt Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke és a háromszoros világbajnok skót Sir Jackie Stewart is.
Hungaroring - Forma-1 Magyar Nagydíj (2022. július 29-31.)
Leclerc volt a leggyorsabb a második szabadedzésen
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője futotta meg a legjobb köridőt a mogyoródi Hungaroringen zajló 37. Forma-1-es Magyar Nagydíj pénteki második szabadedzésén.
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 29-én. MTI/Czeglédi Zsolt
A világbajnoki pontverseny második helyén álló 24 éves pilóta valamivel több mint két tizedmásodperccel volt gyorsabb a másodikként záró Lando Norrisnál, a McLaren brit versenyzőjénél.
Harmadikként az első gyakorláson leggyorsabb Carlos Sainz Jr., Leclerc csapattársa végzett, míg a vb-címvédő és az összetettben most is éllovas Max Verstappen (Red Bull) negyedik lett.
A 41. születésnapját éppen pénteken (ma) ünneplő spanyol Fernando Alonso (Alpine) hatodikként zárt, míg a Hungaroringen nyolcszor is diadalmaskodó, hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) csak a 11. időt futotta meg.
A Forma-1-es program szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel, majd 16 órától az időmérő edzéssel folytatódik a Hungaroringen.
Eredmények, 2. szabadedzés:
--------------------------
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.445 perc
2. Lando Norris (brit, McLaren) 1:18.662
3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:18.676
4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.728
5. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 1:18.872
6. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:19.049
7. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1:19.253
8. George Russell (brit, Mercedes) 1:19.355
9. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 1:19.397
10. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:19.411
11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.547
12. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 1:19.605
13. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:19.614
14. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:19.702
15. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1:19.730
16. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:19.818
17. Mick Schumacher (német, Haas) 1:19.985
18. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 1:20.488
19. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 1:20.521
20. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:20.615
Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
Egyre biztosabbnak tűnik, hogy Liz Truss lesz a következő brit miniszterelnök – de milyen külpolitika várható az egykori liberálisból lett konzervatív politikustól?