Magyar Nagydíj: biztosított a verseny jövője
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint hosszú távon is biztosított a Forma-1-es Magyar Nagydíj jövője, ugyanakkor a szerződéshosszabbításhoz biztosan szükség lesz a mogyoródi pálya felújítására.
Utoljára frissítve: 2022. július 29. 14:33
2022. július 29. 14:14

Szerelő csapat a Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 29-én. MTI/Balogh Zoltán

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint hosszú távon is biztosított a Forma-1-es Magyar Nagydíj jövője, ugyanakkor a szerződéshosszabbításhoz biztosan szükség lesz a mogyoródi pálya felújítására.

A sportvezető a Hungaroringen a közmédiának azt mondta, mivel ez már a 37. futam, megszokták a nagy érdeklődést még úgy is, hogy az elmúlt két évben a koronavírus-járvány miatt nem tudtak teljes kapacitással működni.
   
"Már most, pénteken hatalmas az érdeklődés, nyolcvan százalékos kihasználtsággal számolunk, és szerintem a hétvégén nézőcsúcsot is dönthetünk" - fogalmazott Gyulay.
   
Az elnök szerint nagy kihívást jelentett visszaállni a telt házas szervezésre, és bár a cégnek csak 25 állandó alkalmazottja van, a hétvégén mintegy 3500-an vigyáznak a biztonságra, és felelnek a Magyar Nagydíj zökkenőmentes lebonyolításáért.
   
A verseny jövőjével kapcsolatban elmondta, a pályának 2027-ig van szerződése a jogtulajdonossal, de már péntek reggel is zajlottak a tárgyalások a kontraktus 2032-ig való meghosszabbításáról.
   
"Különleges helyzetben van a Magyar Nagydíj, mert kevés olyan pálya van a világon, amely hosszú távú szerződéssel rendelkezik, és van is szándék meghosszabbítani azt. Nagy az érdeklődés a Forma-1 körül a fiatalok körében is, a jogtulajdonsok magabiztosak, de az is biztos, hogy a szerződésbe ezúttal bekerülnek olyan pontok, amiben vállalnunk kell a pálya átépítését" - utalt Gyulay a mogyoródi ring régóta esedékes felújítására.
   
Kiemelte, a futam 2027-ig "nincs veszélyben", de ha az infrastruktúra korszerűsítésére nem kerül sor, akkor egy esetleges meglévő szerződés ellenére sem fogják tudni megtartani a Forma-1-es versenyt.
   
"Remélem, az ország helyzete ellenére záros határidőn belül vállalni tudjuk az infrastruktúra megújítását. Amennyiben megkapjuk a szükséges garanciákat, ősszel aláírásra kerülhet az új szerződés" - fogalmazott az elnök, aki bízik abban, hogy a tavalyihoz hasonlóan az idei futam sem szokványos, hanem izgalmas és változatos lesz.

 

George Russel, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 29-én. MTI/Czeglédi Zsolt

 

Pezsgő élet a mogyoródi paddockban

Már péntek délelőtt is nagy volt a nyüzsgés a Hungaroring paddockjában, a Forma-1-es Magyar Nagydíjon.

A mogyoródi pálya három év kihagyás után látja vendégül újra teljes kapacitással a mezőnyt: két évvel ezelőtt a koronavírus-járvány miatt teljesen zárt kapus volt, míg tavaly - ugyancsak a pandémia okán - csökkentett kapacitással működött a paddock, amely idén újra megtelt élettel.
   
A 9.30-kor a Forma-3-asok - köztük Tóth László - szabadedzésével induló hivatalos program kezdetén a paddockban jobbára még csak az újságírók, fotósok és a legelvakultabb rajongók voltak jelen, de másfél órával később már a csapatok háza táján is egyre nagyobb volt a készülődés.
   
A pilóták közül a ferraris Carlos Sainz Jr. és a McLarennel versenyző Daniel Ricciardo már korán, az első szabadedzés előtt közel három órával megérkezett a ringre, de például a red bullos Sergio Pérez csak kevesebb mint másfél órával a gyakorlás startja előtt "futott be".
   
A versenyzők - vérmérsékletüktől függően - állták a rajongók fénykép- és aláírásigényeit: Ricciardo és Sainz például szinte mindenkinél lelassított egy fotóra, ezzel szemben George Russell-lel (Mercedes) szinte lehetetlen volt közös képet készíteni. A paddockban páran meg is jegyezték, a 24 éves brit pilóta az elmúlt években, amikor még a Williams alkalmazottja volt, készségesebb volt a rajongókkal.
   
A legnagyobb médiaérdeklődésben az élversenyzők - a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes pilótái - mellett Sebastian Vettelnek (Aston Martin) volt része: a négyszeres világbajnok német versenyző csütörtökön jelentette be, hogy a szezon végén befejezi pályafutását.
   
A paddockban többek között feltűnt Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke és a háromszoros világbajnok skót Sir Jackie Stewart is.
 

Hungaroring - Forma-1 Magyar Nagydíj (2022. július 29-31.)

Leclerc volt a leggyorsabb a második szabadedzésen

Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője futotta meg a legjobb köridőt a mogyoródi Hungaroringen zajló 37. Forma-1-es Magyar Nagydíj pénteki második szabadedzésén.

 

Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 29-én. MTI/Czeglédi Zsolt

A világbajnoki pontverseny második helyén álló 24 éves pilóta valamivel több mint két tizedmásodperccel volt gyorsabb a másodikként záró Lando Norrisnál, a McLaren brit versenyzőjénél.
   
Harmadikként az első gyakorláson leggyorsabb Carlos Sainz Jr., Leclerc csapattársa végzett, míg a vb-címvédő és az összetettben most is éllovas Max Verstappen (Red Bull) negyedik lett.
   
A 41. születésnapját éppen pénteken (ma) ünneplő spanyol Fernando Alonso (Alpine) hatodikként zárt, míg a Hungaroringen nyolcszor is diadalmaskodó, hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) csak a 11. időt futotta meg.
   
A Forma-1-es program szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel, majd 16 órától az időmérő edzéssel folytatódik a Hungaroringen.

    Eredmények, 2. szabadedzés:
    --------------------------
 1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.445 perc
 2. Lando Norris (brit, McLaren) 1:18.662
 3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:18.676
 4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.728
 5. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 1:18.872
 6. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:19.049
 7. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1:19.253
 8. George Russell (brit, Mercedes) 1:19.355
 9. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 1:19.397
10. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:19.411
11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.547
12. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 1:19.605
13. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:19.614
14. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:19.702
15. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1:19.730
16. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:19.818
17. Mick Schumacher (német, Haas) 1:19.985
18. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 1:20.488
19. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 1:20.521
20. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:20.615

    korábban:

    1. szabadedzés:

 1. Sainz 1:18.750 perc

2. Verstappen 1:18.880

3. Leclerc 1:19.039

 4. Norris 1:19.299

 5. Russell 1:19.606

 6. Pérez 1:19.622

 7. Hamilton 1:19.710

 8. Ricciardo 1:19.841

 9. Ocon 1:20.348

10. Alonso 1:20.377

11. Vettel 1:20.383

12. Stroll 1:20.414

13. Gasly 1:20.456

14. Juki 1:20.695

15. Csou 1:20.810

16. Albon 1:20.834

17. Magnussen 1:20.921

18. Schumacher 1:21.027

19. Robert Kubica (lengyel, Alfa Romeo) 1:21.179

20. Latifi 1:21.413

    A további program:
    -----------------
    szombat:

3. szabadedzés 13.00

időmérő edzés 16.00

    vasárnap:

futam 15.00

MTI
  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
MTI Hírfelhasználó