1,8 milliárd forintnyi dollárral támogatták Márki-Zayékat a kampányban
A tételes elszámolásból az igazán lényeges részletek sajnos hiányoznak.
2022. szeptember 2. 00:19

Márki-Zay Péter (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

Az ellenzék jelöltje nemrég arról beszélt, hogy Amerikából komoly pénzekkel segítették a Fidesz-ellenes küzdelmüket. Újabb kérdőjelek bukkantak fel a baloldal külföldi (párt)finanszírozási botránya körül. Nem csak emiatt volt érdekes a késve közzétett dokumentum, hiszen abban több irracionális tétel is szerepel. Többek között 530 millió ment Facebook-hirdetésekre, 97 millió buszoztatásra, 290 millió robocall- és SMS-kampányokra, de az MMM marketingre és tanácsadásra se sajnálta a pénzt – áll a Kontra cikkében.

A Mindenki Magyarországa Mozgalom honlapján megjelent a tételes főkönyvi kivonat pdf-ben, augusztus végéig bezárólag: 1862 oldalas anyag főkönyvi számlákra bontva, minden gazdasági eseményre, soronként.

A tételes elszámolásból persze az igazán lényeges részletek sajnos hiányoznak: nem derül ki, kiktől érkeztek be a néhol elképesztő pénzek. Itt külön kiemelendő a nyolc darab, összesen 1,86 milliárd forintnak megfelelő USA-dolláros „makroadomány”: ezekből a legnagyobb tételek a 300 milliót bőven, illetve a félmilliárd forintot is majdnem meghaladják.

Egészen irracionálisnak tűnő költések: míg a könyvelést tényleg kvázi ingyen csinálták nekik (idén eddig 36 ezer forint látszik ezen a soron), marketingre (szolgáltatások és tanácsadás) 145 milliót tapsoltak el. Úgy látszik, a marketingesek is nagyon elhivatott ellenzékiek, de a kormányváltásért még ők sem szeretnek ingyen dolgozni – jegyzi meg a Kontra.

Csak a Facebookon 530 milliót költöttek. SMS-ekre elment további 117 millió, interaktív (?) robothívásokra 46 millió, egyéb reklámokra 52 millió, a call centerre pedig 127 millió. Csak tudnánk, mi folyik ott ennyi pénzből!

Bár sokat hallani, hogy csakis a Fidesz szokott vidékről meg Lengyelországból buszoztatni embereket, a Mindenki Magyarországa idén mégis 97 milliót költött ugyanerre. 

További érdekes kiadások: tollakra 44 millió, szórólapokra 76 millió, óriásplakátokra 87 millió, újságokra 117 millió, egyéb szóróanyagokra 24 millió. 

A teljes cikk, benne az MMM elszámolásának részletes bontásával ITT olvasható el.

 

MNO
  • Javaslat a Korrupcióellenes Munkacsoportnak
    A baloldali politikus ugyanis 2015. szeptember 29-én egy online újságnak az ügyre utalva a következőket mondta: „Amúgy nem azt mondtam, hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel. Hanem azt, hogy az SZDSZ is tele van korrupciós ügyekkel. Fontos az az is.” Egészen különleges üzenet ez a veterán politikustól.
  • Csengey Dénes legendája filmalkotásban
    Csengey mint ikon is fontos volt az MDF-nek, farmeröltönyt viselt, hosszú haja, szakálla volt, a fiatalokat vonzotta ezzel a megjelenéssel. Jó párost alkottak 1989. március 15-én a televízió előtt Cserhalmi Györggyel: a színész Kiáltványt olvasott fel Csengey beszéde előtt.
  • A „dollárbaloldal" továbbra is magyarellenes
    Gyurcsány Ferenc és a „dollárbaloldal" - úgy, ahogy korábban más nemzeti sorskérdések esetén - most is a magyar emberek érdekével szemben határozza meg a politikáját – fogalmaz Hollik István.
  • Életveszélyes az EP vérgőzös javaslata
    Hidvéghi Balázs azt mondta: a javaslat szövege egészen elképesztő állításokat és felhívásokat tartalmaz például a fegyverszállítások tekintetében, nemcsak üdvözli például a tankok Ukrajnába küldését, hanem kifejezetten felhív vadászrepülőgépek és nagy hatótávolságú rakétarendszerek szállítására is.
  • Erdélyben utakat zártak le a hóviharok miatt
    A Fogarasi-hasokban lavina temetett maga alá egy turistákkal teli menedékházat, vasárnap délelőtt még folyt a mentés. Vasárnap reggel mentőcsapat indult a mintegy 2000 méter magasan rekedt turisták kimentésére.
MTI Hírfelhasználó