Dugóhúzó program - Schmitt Pál: hétvégeken ingyenes lesz a BKV
A fővárosban élők személyenként naponta 30 perc, egy év alatt egy teljes hétnek megfelelő többlet-szabadidőhöz juthatnának a város autós és tömegközlekedésének jobb megszervezésével - mondta Schmitt Pál, a parlamenti ellenzék által támogatott független főpolgármester-jelölt.
2002. szeptember 21. 22:46
A fővárosiak közlekedési problémáira megoldás lenne a szakemberekkel együtt kidolgozott úgynevezett dugóhúzó programja, amelyet megválasztása esetén azonnal a fővárosi közgyűlés elé terjeszt. A dugók felszámolása érdekében úgynevezett aktív forgalomirányító központ létrehozását kezdeményezi, egy elektronikus táblarendszer pedig az úton lévő budapestieket tájékoztatná folyamatosan a torlódásokról és a szabad parkolóhelyekről. A kamerával védett buszsávokon mindig gyorsan tudnak majd haladni a járművek.

Schmitt Pál az azonnali kis változtatások programjaként említette új forgalmi sávok építését és több közlekedési csomóponton a körforgalom kialakítását. Mozgólépcsőket, illetve lifteket építenek az aluljárókba, hogy az idősebbek, a kismamák és a mozgáskorlátozottak számára megkönnyítsék a közlekedést.

A főpolgármester-jelölt szólt arról, hogy a fővárosiak számára bevezetni szándékozott Budapest kártyával más típusú kedvezmények mellett a közlekedési bérlet és a parkolás is olcsóbb lesz. Ingyenesen lehet utazni pénteken és szombaton este hat órától üzemzárásig a BKV járművein, a Budapest kártya felmutatásával. A családok a hét végén és a munkaszüneti napokon ingyen utazhatnának.

Schmitt Pál programja szerint a főváros adókedvezményekkel és támogatásokkal szorgalmazná a parkolók és parkolóházak építését, illetve fejlesztené a tömegközlekedéshez kapcsolódó parkolók rendszerét.

A főpolgármester-jelölt 12 éves időszakra programozza a 4-es és az 5-ös metró, valamint három új Duna-híd megépítését, illetve a BKV metró-, autóbusz, villamos , troli és HÉV-kocsijainak teljes cseréjét. Gyorsvasúti rendszer is kialakítható Budapesten többfunkciójú kocsik beállításával a ma is azonos nyomtávszélességű metró-, vasút-, HÉV- és villamosvonalakon. Szándékai szerint a külső kerületeken áthaladó vasúti sineket is bevonják a városi tömegközlekedésbe.

A közlekedés javításához Schmitt Pál fontosnak tartja a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozását, hogy integrálni lehessen a BKV, a Volán és a MÁV eszközrendszereit.

Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerülne programjának megvalósítása, Schmitt Pál nem jelölt meg konkrét összeget, azt mondta, hogy a főváros költségvetéséből, megtakarításából, hitelből, valamint kormányzati és EU-s forrásból biztosítaná a beruházások fedezetét.

(MTI nyomán)

  • „Tudományos” látásmód
    Ilyen körülmények között lefordíthatjuk-e Lenint magyar pénzből angolra?
  • Eltüsszentett forradalom
    Tényleg feltámadt a baloldali ellenzék, legalábbis sok éves tespedését felszámolva mintegy varázsütésre in concreto a tettek mezejére lépett.
MTI Hírfelhasználó