Ananász - ingyenes magazin a piacon
Egy téma körül...
Két hónapja indult és három napon át volt elérhető az Ananász, a Metro hírújság kiadójának új szórakoztató havilapja. Az első, 36 oldalas szám 200 ezer példányban került az olvasókhoz. Színes – megszokhattuk manapság – sok képpel, kevesebb szöveggel, de ingyenes mivolttal.
2005. június 8. 15:44
Kapcsolódó oldalak
> A magazin honlapja
A magazint bizonyos napokon a délelőtti és délutáni időpontokban, a forgalmasabb közlekedési csomópontokon, elsősorban az autóval közlekedőknek osztogatják. A kiadó így látja biztosítottnak, hogy az Ananász a felsőbb jövedelmi kategóriába tartozó metropolita réteghez jusson el.

A lap meglepően jó minőségű nyomdai előkészítés és profi minőségű papíron kerül az olvasók kezébe. Divat, bor, mobil, horoszkóp, no és természetesen a főleg nőket érdeklő témák mellett szép számmal reklámok töltik meg a kiadványt. Érdekes, ugyanakkor elgondolkodtató, hogy egy ilyen minőségű médium ingyenes terjesztéssel is valószínűleg képes lesz megmaradni a paicon! Színes, kedvesnek látszó, „könnyű nyári” magazin. Meglátjuk mi lesz belőle…

A kiadó MTG Metro Gratis vezérigazgatója, Hivatal Péter a lapindítás kapcsán elmondta, hogy minden körülmény az Ananász indítása mellett szólt, és nem aggódik a magazinpiac folyamatos bővülése miatt. Noha Magyarországon nagyon sok, az olvasók szórakoztatását célul kitűző tematikus magazin van jelen, szerinte az újonnan piacra lépők közül azoknak a kiadványoknak van esélyük a megmaradásra, amelyek az olvasóknak és a hirdetőknek egyaránt valami újszerűt tudnak nyújtani.

Az Ananász Hivatal szerint több ilyen tulajdonsággal is jellemezhető: egyrészt unisex, azaz a női és férfiolvasók egyaránt találnak benne érdekes olvasnivalót. Másrészt egy speciális tematikus lap, ugyanis minden szám egy adott témát jár körül, különböző szempontok szerinti megközelítésben. Harmadrészt ingyenes, így -akár csak a Metro hírújság esetében- a teljes előállított mennyiség eljut az olvasókhoz.

Az első szám témája a szerelem volt, amely azt mutatja, hogy elsősorban populáris trémákkal és nem a magfúzióval kíván foglalkozni a lap.

Az Ananász Magyarország első ingyenes szórakoztató magazinját. Hivatal Péter, az MTG Metro Gratis Kft. vezérigazgatója röviden így értékelte:

"Az elmúlt fél év nagyon izgalmasan alakult számunkra. 2004-ben bevezettünk több kreatív, és azóta népszerűvé vált hirdetési formát. Idén április 4-től 50 ezerrel megemeltük a Metro hírújság példányszámát. A tavasz legnagyobb dobásaként április végén elindítjuk az Ananászt, egy Magyarországon több szempontból egyedülálló szórakoztató magazint."

Izbéki Gábor, a Metro hírújság és az Ananász főszerkesztője hozzáfűzte, hogy a magazin teljesen eltér a Metro layouttól, tartalmát tekintve azonban több hasonlóságot mutat a napilappal: tényszerűség, aktualitás, közérthető stílus, a szélsőségek mellőzése, nyugodt, harmonikus szerkesztés és szerkezet jellemzi. A magazin a Metro hírújsághoz hasonlóan ingyenes és a legfontosabb felszíni közlekedési csomópontokban osztogatók terjesztik. Izbéki hozzátette, hogy az új magazin nem női, nem férfi, nem autós, nem divat, nem hobbi, nem sport, nem sztármagazin, de mindenből merít egy kicsit. A szépségipar, divat és ruházat, konyha-főzés, fitnesz-sport, hobbi-szabadidő-üdülés, idővel autózás, szórakozás és a sztárvilág hírei egyaránt helyet kapnak benne, a Metro hagyományos értékelvűségének megfelelően a bulvár stílust kerülve. A megcélzott célcsoport a 25-45 éves kor közötti metropolita réteg, férfiak és nők egyaránt. Jellemzően AB, C1 státuszúak, akiket részletesebben érdekel, ami a világunkban zajlik, és van róla véleményük is. A magazint egy viszonylag rövid - két hónapos -, ugyanakkor nagyon intenzív és kreatív, párhuzamosan futó elemekre épülő kampánnyal vezetik be.

Izbéki Gábor

– Varga Katalin Gimnázium, Szolnok: 1969–1973.
– Marx Károly Közgazdaság-tudományi Egyetem, nemzetközi tagozat: 1974–1978.
1978–1994.: Magyar Rádió, külpolitikai rovat, 1988–1994.: moszkvai tudósító
1994–1997.: Magyar Televízió, a Külpolitikai Szerkesztőség vezetője
1998 februárjától: a Metro hírújság főszerkesztője, 2005 áprilisától egyidejűleg az Ananász magazin főszerkesztője is.
stop, uno, Médiafigyelő, felhasználásával

paulik - gondola összeállítás
Címkék:
  • „Tudományos” látásmód
    Ilyen körülmények között lefordíthatjuk-e Lenint magyar pénzből angolra?
  • Eltüsszentett forradalom
    Tényleg feltámadt a baloldali ellenzék, legalábbis sok éves tespedését felszámolva mintegy varázsütésre in concreto a tettek mezejére lépett.
MTI Hírfelhasználó