Naponta 100 milliós a veszteség – Gyurcsány mégsem lép
Az előző esztendőben 30 milliárdos adóbevétel-kiesést okozott a benzinturizmus, ami napi szinten 100 millió forintot jelent. Ez a számadat 2005-ben még rosszabb lesz, hiszen az üzemanyagárak jelentősen növekedtek – hangzott el Lázár Mózes képviselő vasárnapi sajtótájékoztatóján. A politikus szerint Gyurcsány nem tesz semmit az elviselhetetlen üzemanyagárak mérséklése érdekében.
2005. július 17. 12:10
Egész oldalas hirdetésekben arról olvashatunk, hogy az országban kirobbanó a siker – elevenítette fel a kormány legújabb hírverését Lázár Mózes a Fidesz országgyűlési képviselője, aki szerint feltehetőleg ennek a kirobbanó sikernek az eredménye, hogy az összes környező országhoz képest Magyarországon a legmagasabbak az üzemanyag-árak. Hozzátette: mindezt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium is alátámasztja. Az ellenzéki képviselő szerint ez az összehasonlítás azért is tanulságos, mert szomszédaink tekintetében igen vegyes a kép fejlettség, gazdasági teljesítmény és uniós tagság terén: Ausztria például régóta uniós tag, Szlovákia pedig velünk együtt csatlakozott, míg Szerbiában a 90-es években véres háborús események zajlottak.

Gyurcsány átverte a fuvarozókat

„A Magyar Ásványolaj Szövetség és a fuvarozók szervezeteinek számításai szerint már 2004-ben is mintegy 30 milliárd forint adóbevétel-kiesést okozott a „benzinturizmus”, pedig tavaly még nem voltak ilyen magasak az árak” – figyelmeztetett a honatya, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy ez azt jelenti: naponta 100 millió forintnyi adóbevétel távozik az országból négy keréken. Rámutatott arra is, hogy a nagy üzletláncok olcsó benzinkútjainál literenként nagyjából 5-10 forinttal olcsóbb a benzin és a gázolaj is. Mint fogalmazott, a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálta ezeket a kutakat és nem talált semmilyen szabálytalanságot. Lázár Mózes szerint az igen magas üzemanyagárak jelentős adóbevétel növekedést jelentenek a kormánynak, de a Pénzügyminisztérium nem hajlandó ennek mértékéről nyilatkozni.

A képviselő megjegyezte azt is, hogy az állami és önkormányzati tulajdonban lévő közlekedési vállalatok a jegyértékesítésből, a bérleteladásból már nem képesek kigazdálkodni a megnövekedett üzemanyagköltségeket, ezért ez is a költségvetést fogja terhelni. Hozzáfűzte: a Gyurcsány-kormány hónapok óta tárgyal a fuvarozók szervezeteivel, de a hangzatos kijelentéseken kívül semmi érdemlegeset nem tett, sőt lényegében becsapta őket, mert megoldással hitegette a fuvarozókat. Az ellenzéki politikus felháborítónak nevezte, hogy a Gyurcsány-kormány csak széttárja a karját, és nem tesz semmit az elviselhetetlen üzemanyagárak mérséklése érdekében. Sőt, még csak nem is keresi a megoldást – vélekedett, majd így folytatta: a tavalyi esztendőben működő kompenzációs rendszert minden különösebb indok nélkül megszüntette.

A Fidesz követelései

„Az üzemanyagok árait nem nézheti tétlenül a kormány!” – szögezte le Lázár, aki úgy vélte, sürgősen cselekednie kell. Álláspontja szerint azonnal meg kell vizsgálni az üzemanyagok adótartalmát, mert ez jelenti a kormány közvetett beavatkozási lehetőségét, továbbá körültekintő hatásvizsgálattal ki kell mutatni, hogyan lehet elkerülni a benzinturizmusból származó igen magas adóbevétel-kiesést. A fideszes képviselő arra kérte a Pénzügyminisztériumot, hogy részletesen tárja fel milyen többlet bevétele származik a magas benzin- és gázolajárak után fizetett ÁFÁ-ból. Az ellenzéki politikus szerint az üzletláncok úgynevezett olcsó benzinkútjainak árképzését össze kell hasonlítani a többi üzemanyag forgalmazó árképzésével, illetve meg kell állapodni a hazai fuvarozókkal annak érdekében, hogy ne kerüljenek elviselhetetlen versenyhátrányba a külföldiekhez képest.

„A vállalkozások mellett a családok terhei is nagyon megnőttek, mert lassan képtelenek kigazdálkodni az utazásra, a közlekedésre szükséges anyagi forrásokat” – mutatott rá a fideszes honatya, majd így folytatta: hazánk versenyképességét is jelentősen rontja, ha az üzemanyagok árai magasabbak, mint a környezetünkben lévő országokban.

Lázár Mózes végül erkölcsileg elfogadhatatlannak tartotta a MOL új gyakorlatát, mely szerint nem jelenti be áremeléseit. Ugyanakkor megjegyezte: törvény nem kötelezi erre a társaságot, mégis tarthatatlan, hogy a benzinkúton találkozik szembe az emeléssel először az autós.

Címkék:
megmondó
Ám nem bőr feszül az ábrázatukon, ezért még évekig húzni fogják a busás adófizetői javadalmazást.
  • Liberál über alles
    Ezek a hétpróbás világharcosok hisztérikusan reagálnak mindenre, ami kritikus, ami állítólag az érdekeiket sérti.
  • Kriminalizálják az ellenvéleményen lévőket
    Vélhető, hogy ebben az esetben a hatóságnak nemcsak a menettel szemben felsorakozók ellen kellett volna intézkednie.
  • Utazás a koponyája körül
    A szügyig ateista DK itt is pápább a pápánál, elnöke és szóvivője azt is jobban tudja, melyek az ország valódi problémái.
  • Újra működik a guillotine
    Ez a zseni Emmanuel megfordította a dolgot. Azért nem ért egyet a nagykövettel, mert látja a helyzetet, és ezt el is merte mondani.
hírfolyam
  • Hírstart
  • Hírkereső
  • Hírlista
  • News Agent
  • Alternatív Hírportál
  • Startlap
  • A hírek
  • Hírfal
  • Hírmutató
  • Polgári Szemle
  • Időjárás
  • Bálványosimádó
  • MTI