Belemerülés a lejátszódó érzetbe vagy eszmébe…
Copernicus: Disappearance
Az amerikai származású énekes, muzsikus, dalszerző, költő, filozófus Copernicus (eredeti nevén Joseph Smalkowski) meghökkentő zenei produkcióval állt elő, amelynek a Disappearance címet adta.
2009. június 18. 08:20

Annak ellenére, hogy a kizárólag saját szerzeményeket tartalmazó album munkálataihoz egy egész seregnyi muzsikust csábított Copernicus a stúdióba, sokkal inkább hat az egész egyszemélyes műsornak, mint egy nagyzenekari előadásnak. Nyugodtan nevezhetjük a lemez anyagát monodrámának, amelyben csak nagyon kis szerep jut a muzsikusoknak. Az egész produkciót Copernicus hangja uralja, a zenészeknek csupán villanásaik vannak. Egyébként az általuk művelt zenei stílust sem egyszerű dolog kategorizálni. Akkor járunk közel az igazsághoz, ha az avantgárd rock és a progresszív rock területén kutakodunk.

Az olyan számok, mint a The Blind Zombies, a Humanity created the illusion of itself és az Atomc New Orleans már a címűkben is sokat elárulnak világ-vízióiról. Néhány szerzemény akár egy művészfilm kiinduló alapja is lehetne. De, ha mozi készülne belőle, akkor vélhetően az is csak – a lemezhez hasonlóan – egy szűkebb extravagáns rajongótábor érdeklődését keltené fel. Minden bizonnyal Copernicus alkotói szándéka sem az volt, hogy egy szélesebb néptömegnek készítsen valamit. Talán ő lenne a legjobban meglepődve, ha valamelyik kereskedelmi rádióadón „normál időszakban” (nem pl. hajnali 2-kor!) műsorra tűznék a műveit. 

Kiadó: Moonjune Records
Honlap: www.moonjune.com  valamint www.copernicusonline.net

Czékus Mihály
Címkék:
  • Vakulástól látásig
    Mondom, 1998-ban a világ még boldog (?) volt. De eltelt harminc év és most nem vagyunk annyira boldogok. És talán azért nem, mert felébredtünk. Azt nem mondanám, hogy buták voltunk, de mégsem láttunk semmit.
  • Rágalmazás mint politikai művelet
    Egy jelöltet undorító rágalmakkal illetni – ez a „demokrácia” része.
MTI Hírfelhasználó