Nyugdíjkampány tagpénzből?
Legkevesebb kétszázmillió forintot költhettek a hazai magánnyugdíjpénztárak november vége óta olyan kampányokra.
2011. január 21. 10:02

Ezek során televíziókban és az interneten látható reklámokkal, tájékoztató internetes oldalakkal, illetve nyugdíjkalkulátorokkal igyekeztek meggyőzni saját tagjaikat a kötelező pénztárak előnyeiről – derül ki a Magyar Nemzetnek nyilatkozó reklám- és nyugdíjszakértők véleményéből.

A Stabilitás Pénztárszövetség és egy, a kasszák mögött – multinacionális cégekből – álló pénzügyi csoportosulás sem árulta el, hogy pontosan mennyit fizettek ki azokból a működési költségekből, amelyekre sajátjukként tekintenek a pénztárak, miközben ezeket valójában a pénztártagok által befizetett havidíjakból vonják le.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete már vizsgálja, hogy a hazai nyugdíjpénztárak többsége mire költötte a működés finanszírozására felhasználható tartalékait. Mindeközben a Magyar Nemzet azt is kiderítette, hogy az egész pénztári lobbi mögött egyetlen PR-cég áll, ennek tulajdonosa pedig már a Kóka-féle balliberális pénzosztó gyakorlatnak is haszonélvezője volt – írják a lap pénteki számában.

Magyar Nemzet nyomán
MTI Hírfelhasználó