Az RTL Klub-vezér a legbefolyásosabb
A tavalyi politikai változásokat mutatja, hogy az újonnan bekerülők között van Szalai Annamária, az NMHH elnöke az ötödik helyet szerezte meg.
2011. május 4. 20:08

A Marketing&Media az idén negyedik alkalommal állította össze a Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban listáját, amelyet továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub első embere vezet.

A médiacégek vezetői teszik ki a listán szereplők majd kétharmadát, de feljövőben vannak az ügynökségi vezetők és a főszerkesztők is. Csökkent viszont a telekommunikációs és piackutató szektor befolyása, csakúgy, mint a nők aránya a befolyásosak között. Az is látszik, hogy a médiaelit tagjai középkorúak: 35 év alatt nehéz a listára kerülni. A lista negyede cserélődött – kiesett többek között Várdy Zoltán és Geszti Péter, bekerült Steve Varcoe, Mező László és Medveczky Balázs.

A Marketing&Media szaklap összeállítása azokat az embereket tartalmazza, akiket 2011-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 3-án, kedden este adták át ünnepélyes keretek között a Media Hungary konferencián.

„A hazai médiaiparban eddig nem látott változások zajlottak az elmúlt évben, hiszen 13 új név szerepel a listánkon, azaz a szereplők közel negyede újonnan érkezett a legbefolyásosabbak közé. Sok újdonságot hozott a médiaszabályozás, a közszolgáltati szektor átalakulása, valamint a TV2 menedzsmentjének változása. A listára először került be a szabályozó oldal képviselője, Szalai Annamária.” A lajstromnak vannak szinte már állandónak mondható szereplői. „Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója negyedik éve őrzi vezető helyét a legbefolyásosabbak között” – hangsúlyozta a főszerkesztő.

A Top 50 szereplői között 2011-ben túlsúlyban vannak a médiavállalatok és médiaügynökségek vezetői. A tévések dominánsabbak a lista elején, közöttük is az RTL Klub képviselői szerepelnek a legtöbbször. Érdekes tendencia, hogy csökkent a telekommunikációs terület és a piackutató intézetek képviselőinek száma. Jól szerepeltek viszont az idén a főszerkesztők. A médiaügynökségek vezetői közül két új névvel is bővült az idei összeállítás. A menedzsment átalakítása miatt cserélődtek a listán a TV2 emberei, valamint más, IT- és médiavállalatoknál zajló változások is jelentős hatással voltak a lista összetételére.

Hosszú távú tendenciának tekinthető, hogy az eddigi években mindig csökkent a befolyásos hölgyek száma. Az idén sincs ez másként: a tavalyi nyolc után ezúttal mindössze hét nő került a listára.

A Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban teljes lista a Marketing&Media május 3-án megjelent számában olvasható, valamint megtekinthető itt, az MMonline Facebook-oldalán is.

mmonline.hu
Címkék:
MTI Hírfelhasználó