HITA: magyar prémium élelmiszerek sikere Japánban
Tokióban február 13-15. között rendezték meg Japán legnagyobb, kifejezetten szupermarket láncokra specializált élelmiszeripari kiállítását, a Supermarket Trade Show-t, a közel 100 ezer szakmai látogatót vonzó kiállításon a magyar termékek a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett közösségi standon mutatkoztak be.
2013. február 19. 18:45

    A HITA az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismertette: a magyar közösségi standon kiemelt érdeklődés övezte a Pick Szeged Zrt. japán piacon most bemutatkozó debreceni kolbász különlegességeit, valamint a piacon már régóta jelen lévő mangalica termékeket is. Népszerűek voltak a magyar csokoládék és egyéb édesség különlegességek (Bonbonetti Kft., Liszt Grande Fantasie Kft.), a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök (Mirelite Mirsa Zrt.), valamint a különböző fűszerezésű és érlelésű borecetek (Borecet Kft.).


A japán piacon is keresettek a tokaji borkülönlegességek (Tokaj Kereskedőház), valamint a speciálisan a japán piacra kialakított designnal rendelkező tokaji száraz borok is.


A kiállítás első napjaiban több nagy japán szupermarket is látogatást tett a magyar standon, és érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar kiállítókkal - ismertette a közlemény. A Halows Ltd., csaknem 50 üzletet üzemeltető szupermarket lánc elsősorban a magyar standon bemutatott édességek témájában folytatott tárgyalásokat. A Fuji Trading élelmiszerimport- részlege, amely a világ 30 országából importál élelmiszereket, szintén a magyar édességek, a borecet és a tokaji borkülönlegességek iránt érdeklődött.


A Takashimaya Ltd, amely japán egyik legpatinásabb bevásárlóközpont hálózatát üzemelteti, érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar standon kiállító cégekkel. A Mitsui Foods (Japán egyik legnagyobb élelmiszer disztribútora) saját standján külön magyar termékeket felvonultató részleget rendezett be, ahol további 10 magyar cég termékeit kóstolhatták meg a látogatók.


A magyar standon megjelenő cégek termékei közül két cég produktumai máris megjelenhettek azon a termékbemutatón, amelyet a Mitsui Food és magyar szervezőpartnere (Südy and Co Ltd.) szervezett a magyar nagykövetségen a japán cég kereskedő partnerei számára.


A HITA közlése szerint február 27-én, szintén a tokiói magyar nagykövetségen kerül sor a Tokaj Kereskedőház frissen megnyílt japán irodájának bemutatkozására, ahol a tokaji prémium borokon és borkülönlegességeken kívül egy speciálisan a japán piacra hangolt, nőknek szánt prémium tokaji borsorozattal is megismerkedhettek a látogatók. 

mti
  • Miasszonyunk
    Ahogy várható volt, valamilyen technikai problémát neveztek meg máris, de úgysem hisz már senki sem a „hivatalos magyarázatokban” egy ilyen, a hazugság és képmutatás örvénylő káoszában elsüllyedő világban.
  • Európának új vezetőkre van szüksége
    Európának új vezetőkre van szüksége, olyanokra, akik felismerik az európai emberek érdekeit, és képesek is azokat megvédeni – reagált Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az Európai Bizottság elnökének kijelentésére.
  • Mire kéne költeni a pénzt a Notre-Dame felújítása helyett?
    A haladás előtt élő ember még összekötötte a szépet a jóval. Nem véletlen, hogy Notre-Dame-ot építettek, nem pedig feminista vagy "fat positivity" mozgalmat alapítottak.
MTI Hírfelhasználó