Indulhat az IC+ sorozatgyártása
A szolnoki járműjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén megindulhat a sorozatgyártás.
2013. december 16. 11:32

Tizennyolc év után idén tavasszal indították újra a szolnoki járműjavítóban a hazai vasútijármű-gyártást. Az első intercity kocsikat már tesztelték, eközben a Stadler a MÁV és a GYSEV megrendelésére motorvonatokat készít szolnoki gyárában. A közeljövőben mindkét cégnél létszámbővítést terveznek.

A járműjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén meg is indulhat a sorozatgyártás. Csépke András üzemeltetési igazgató a Krónikának elmondta, a sorozatgyártás beindítása nélkül is tíz százalék feletti a termelésnövekedés a következő évre.

Eközben a Stadler helyi gyárából kigördülnek a MÁV és a GYSEV megrendelésére készülő motorvonatok, így a két vasútijármű gyártó cég meghatározóvá vált Szolnok gazdasági életében, mondta Szalay Ferenc polgármester. Hozzátette: ma Magyarországon csak Szolnokon gyártanak vonatot, és a vasútijármű javításból is 70-80 százalék Szolnokon van.

A két cég együttesen több ezer család megélhetését biztosítja.

hirado.hu - Kossuth Rádió Krónika
  • Rebrov nem "A Nagy Edző"
    Rebrov nem „A Nagy Edző”. Ezt a vereség utáni erőlködő nyilatkozatai is érzékeltették. Nem ő lesz az, aki magyar klubsikert emel a jövő Európájában. De talán most regenerálódik, talán csapatot formál a következő mérkőzésekre.
  • Lebegtetés a Fenyő-gyilkosság ügyében
    Nem zárható ki, hogy újabb száztizenegy év elteljen, és valaki valahol cikket írjon, így kezdve: „Százharmincegy év telt el a Margit körút és a Margit utca sarkán elkövetett Fenyő-gyilkosság óta…”
MTI Hírfelhasználó