Indulhat az IC+ sorozatgyártása
A szolnoki járműjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén megindulhat a sorozatgyártás.
2013. december 16. 11:32

Tizennyolc év után idén tavasszal indították újra a szolnoki járműjavítóban a hazai vasútijármű-gyártást. Az első intercity kocsikat már tesztelték, eközben a Stadler a MÁV és a GYSEV megrendelésére motorvonatokat készít szolnoki gyárában. A közeljövőben mindkét cégnél létszámbővítést terveznek.

A járműjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén meg is indulhat a sorozatgyártás. Csépke András üzemeltetési igazgató a Krónikának elmondta, a sorozatgyártás beindítása nélkül is tíz százalék feletti a termelésnövekedés a következő évre.

Eközben a Stadler helyi gyárából kigördülnek a MÁV és a GYSEV megrendelésére készülő motorvonatok, így a két vasútijármű gyártó cég meghatározóvá vált Szolnok gazdasági életében, mondta Szalay Ferenc polgármester. Hozzátette: ma Magyarországon csak Szolnokon gyártanak vonatot, és a vasútijármű javításból is 70-80 százalék Szolnokon van.

A két cég együttesen több ezer család megélhetését biztosítja.

hirado.hu - Kossuth Rádió Krónika
  • Fel kell venni a harcot a gravitáció ellen!
    A normalitás elleni háború légnyomást okozott magas poszton is.
  • A gyurcsányi „semmi”
    „A Világgazdaság korábban megírta, Gyurcsány Ferenc az elmúlt négy évben összesen kétmilliárdnyi osztalékot vett fel céges érdekeltségeiből. 2016-ban 1.179 millió forintot, 2017-ben 228 millió forintot, 2018-ban 298 millió forintot, 2019-ben pedig 238 millió forintot” – adta tudtul a média az idén februárban. És ez „csak” az osztalék.
MTI Hírfelhasználó