Indulhat az IC+ sorozatgyártása
A szolnoki járműjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén megindulhat a sorozatgyártás.
2013. december 16. 11:32

Tizennyolc év után idén tavasszal indították újra a szolnoki járműjavítóban a hazai vasútijármű-gyártást. Az első intercity kocsikat már tesztelték, eközben a Stadler a MÁV és a GYSEV megrendelésére motorvonatokat készít szolnoki gyárában. A közeljövőben mindkét cégnél létszámbővítést terveznek.

A járműjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén meg is indulhat a sorozatgyártás. Csépke András üzemeltetési igazgató a Krónikának elmondta, a sorozatgyártás beindítása nélkül is tíz százalék feletti a termelésnövekedés a következő évre.

Eközben a Stadler helyi gyárából kigördülnek a MÁV és a GYSEV megrendelésére készülő motorvonatok, így a két vasútijármű gyártó cég meghatározóvá vált Szolnok gazdasági életében, mondta Szalay Ferenc polgármester. Hozzátette: ma Magyarországon csak Szolnokon gyártanak vonatot, és a vasútijármű javításból is 70-80 százalék Szolnokon van.

A két cég együttesen több ezer család megélhetését biztosítja.

hirado.hu - Kossuth Rádió Krónika
  • "...a gyanúsítottat agyonlőtték"
    Jött arra valaki, gyanúsnak találták, és lelőtték. Lehet, hogy háromgyerekes, a családjáról példamutatóan gondoskodó, kollégáival kedves agysebész volt az illető, de rosszkor jött rossz helyre: a rendőrök „gyanúsítottnak” minősítették, és ártalmatlanították.
  • Politikai stabilitás mint érték
    Az SZDSZ is megtorpedózta az 1996-os világkiállítást. A szélsőséges párt akkor bebizonyítatta, hogy komoly tényező az országban, nagy kárt tud okozni neki.
MTI Hírfelhasználó