Nekik nemcsak a hírversenyben kell etalonná válniuk – fűzte hozzá –, hanem a hitelesség kérdésében is, hiszen egyetlen szereplőnek sem lehet célja a média társadalmi és piaci leértékelődése – vélekedett Karas Monika, aki az NMHH mellett annak Médiatanácsát is irányítja. Hangsúlyozta: az NMHH ehhez úgy járul hozzá, hogy biztosítja a minél szélesebb körű hozzáférést az információs javakhoz, kiszámítható partnerként kiszámítható jogállami hátteret biztosít a média szereplőinek.

Karas Monika kifejtette, hogy a Media Hungary konferencia nagykorúként jogosulttá vált arra, hogy felelős gondolkodással újratervezze a média fejlődésének lehetséges irányait. Kapuőröknek nevezte a média munkatársait, hiszen azt, hogy mi kell a nézőknek, a kínálat is befolyásolja – mondta.

A közmédia legújabb szolgáltatásáról számolt be Szabó László Zsolt, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) megbízott vezérigazgatója: az úgynevezett HBB adásról, amely a hagyományos műsorterjesztést kapcsolja össze az internetes szolgáltatásokkal. Lehetővé teszi például azt, hogy a tévéadásokkal egyidejűleg ahhoz kapcsolódó alkalmazásokat is nézzenek az interneten az érdeklődők.

A focivébé valószínűleg beindítja az ehhez szükséges televíziók beszerzését – vélekedett, hozzátéve: olyan speciális televíziókat igényel ezeknek az adásoknak a vétele, amelyhez internet is kapcsolódik, valamint nagy felbontású, HD-adások vételére is képes.

A közszolgálati média úttörővé vált az új médiatartalmak, digitális szolgáltatások létrehozásában. A közmédia egyre inkább előtérbe helyezi a HD-technológiát a televíziózásban – hangsúlyozta a vezérigazgató, aki a műsorterjesztésben is előrelépésekről számolt be, a többi közt arról, hogy majdnem minden tévé- és rádiócsatorna fogható digitális földfelszíni sugárzással.

Az átalakítás egyik előnyének nevezte, hogy közös munkakultúrát eredményezett a közszolgálati médiumok összevonása.

Partnerek és nézettség

A múlt elemzésére, a célok pontos meghatározása és a legjobb ötletek analizálása – ez kell egy sikeres tévéműsorhoz a TV2 program- és hírigazgatója szerint. György Bence a minél magasabb nézettség elérését nevezte egyik céljuknak, valamint olyan műsorok készítését, amelyek hasznosak a partnereik számára is.

Ismert RTL-esek ismert TV2-sök ellen

Az igazgató beszámolt arról: hamarosan felkeresik a konkurens csatornát, hogy egy Belgiumban már sikeresen futó műsort közösen készítsenek el itthon. Pozitív válasz esetén egy olyan vetélkedősorozatot láthatnak majd a nézők, amelyben a TV2 és az RTL Klub legismertebb műsorvezetői vetélkednek egymással, az epizódok pedig felváltva futnak majd a két csatornán.

A 117 magyar nyelvű televíziós csatornára vonatkozó, valamint az internetes, mobiltelefonos médiafogyasztási szokásokról beszélgetett másokkal együtt Nestor Andrea (KPMG), Sere Péter (PwC) és Tari Annamária pszichológus. A médiafogyasztás elsődleges forrása az internet – ismertette Nestor Andrea a KPMG friss kutatását, amelynek keretében mintegy félezer, 25 és 50 év közötti budapestit, jellemzően értelmiségit kérdeztek meg. Kiderült az is, hogy az emberek egyre több csatornás tévécsomagokra fizetnek elő, de a megkérdezettek mindössze öt csatornát és minimális műsorszámot követnek rendszeresen.