"Az RTL-nek felelős vállalati magatartást kell tanúsítania"
Az RTL megalapozatlan, a valóságtól elrugaszkodott kijelentésekre ragadtatta magát, hogy rossz színben tüntesse fel a magyar kormányt és elriassza a magyarországi befektetőket - közölte az NGM.
2014. augusztus 23. 15:11

A tárca közleménye szerint megdöbbenve tapasztalják, hogy egy nemzetközi vállalat, amely a magyar reklámpiac negyven százalékát birtokolja, és fiktív veszteségekre hivatkozva éveken át messze a törvényes mérték alatt fizet adót, megengedi magának, hogy megkérdőjelezze a magyar kormány jóhiszeműségét.

Minden választott kormány feladata, hogy a becsületes adófizetők érdekében valamennyi szereplőre, még a legnagyobbakra is kiterjessze a közteherviselést és betartassa a parlament által szentesített adótörvényekben foglaltakat - hangoztatja az NGM.

A közlemény szerint javasolják az RTL-csoport vezetőinek, vizsgálják meg, hogy a magyar gazdaság egyik legfontosabb és legprofitábilisabb szereplőjeként miért nem járulnak hozzá profitjukkal arányosan az ország működéséhez, a tisztességgel adózó gazdasági szereplők többségével ellentétben.

Milyen jogon gondolja normálisnak egy nemzetközi társaság, hogy miközben a világ más országaiban felelős vállalati magatartást képvisel, addig ugyanezt nem kívánja Magyarországon gyakorolni? - teszi fel a kérdést a minisztérium.

"Mindez egy olyan közép-európai országban történik, amely máig nem heverte ki azt a gazdasági hátrányt, amit idegen megszállók által évtizedekre rákényszerített diktatúra okozott. Elfogadhatatlan egy gazdasági felzárkózásáért emberfeletti erőfeszítéseket tevő ország kormánya számára, hogy miután szabaddá tette médiapiacát a külföldi befektetők előtt, egy társaság holmi könnyen kifosztható gyarmatként tekintsen rá" - áll a közleményben.

Az NGM szerint az RTL-csoportnak nincs erkölcsi alapja politikai szempontokra hivatkozva, valójában önző profitérdeket szolgálva a magyar kormányt támadni és Magyarországnak ártani.

A kormány kitart amellett, hogy minden gazdasági szereplőnek ki kell vennie a részét a kölcsönös közteherviselésből. Az ország működtetéséhez minden gazdasági szereplő kölcsönös tehervállalására szükség van - közölte a tárca.

A reklámtörvényre azért van szükség, hogy senki ne tudja elkerülni az adófizetést Magyarországon. A törvénynek köszönhetően bezárul minden kiskapu az adóelkerülők előtt, megakadályozva, hogy nyereséges médiacégek fiktív veszteségekre hivatkozva kibújjanak az adózás alól - olvasható a közleményben.

A Magyarországon bevezetett reklámadó várhatóan visszaveti a legnagyobb európai televíziós vállalkozás, az RTL-csoport eredményét - ezt emelte ki a vállalat első félévi profitbeszámolójáról szóló ismertetésében a Financial Times.

A londoni gazdasági napilap idézete szerint a német Bertelsmann médiacsoport többségi tulajdonában álló RTL "a Magyarországon aktív összes külföldi befektető számára elriasztó jelzésnek" nevezte a "sietve bevezetett, elkobzással felérő reklámadót".

A közlemény szerint a helyi, decentralizált vállalatvezetési szerkezetnek és a politikai függetlenségnek döntő szerepe van a cég sikeres magyarországi működésében.

A Financial Times ismertetése szerint az RTL által elsősorban a magyarországi üzletágban végrehajtott 100 millió eurós értékleírás több mint a felével, 202 millió euróra csökkentette a cégcsoport nettó eredményét; ez elmaradt az elemzői várakozásoktól.

MTI
MTI Hírfelhasználó