Így változik az útdíjrendszer
Kormányszóvivői sajtótájékoztatón ismertette csütörtökön az útdíjrendszer változásáról született kormánydöntéseket Fónagy János. A Szombathelyet és Kaposvárt elkerülő gyorsforgalmi utak a hálózat továbbépítéséig ingyenesek maradnak, csakúgy mint a Duna-hidak. A Liszt reptérig sem kell fizetni. A nagycsaládosok és a mozgáskorlátozottak kedvezményt kapnak.
2015. január 22. 12:03

A kormány célja, hogy azok fizessék meg a gyorsforgalmi utak költségeit, akik használják azokat, a megszületett olcsóbb hozzáférhetőséggel pedig gyorsabban és biztonságosabban közlekedhetnek a magyar autósok – közölte Kurucz Éva kormányszóvivő az útdíjrendszer módosításáról és a próbaüzem tapasztalatairól tartott csütörtöki sajtótájékoztatón.

Kiemelte, a használatarányos útdíj felé mutatnak az uniós trendek, a magyar gyorsforgalmi utak állapota remek, azok vonzók a nemzetközi cégek számára is. Az új rendszert a magyarok döntő része támogatja, elfogadta. Elseje óta alatt több mint egymillió matricát vásároltak, sok tapasztalat gyűlt össze az próbaidőszak alatt.

A konkrét változások

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára elmondta: a minisztérium a kezdettől fogva gyűjtötte a tapasztalatokat.A héten több önkormányzattal, szakmai szervezettel is konzultáltak. Abban egyetértettek, hogy a megyei matrica bevezetése helyes volt.

A kormány a rendszer elvi alapjai megerősítve döntött: nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a határ utáni első lehajtóig érvényesek a matricák. Több megyei hálózat is több kilométerrel növekszik. A Fejér megyei matricával például elérhető lesz Tatabánya. A Megyeri-híd mintájára a Duna-hidakra sem kell matrica, ingyenes lesz a ferihegyi gyorsforgalmi eddig fizetős szakasza. A szombathelyi és a kaposvári elkerülő szakaszokon a csatlakozó gyorsforgalmi kapcsolatok elkészültéig felfüggesztik a díjszedést.

A kormány eltörli az 1470 forintos szolgáltatási díjat azoknál, akik matrica nélkül közlekedtek januárban, de megváltják a matricát, és keresik a módját az ügyintézés kényelmesebbé tételének.

A négy vagy többgyermekes nagycsaládoknak és a mozgásukban korlátozottaknak utólagos kompenzációt biztosítanak. Ennek a jogszabályi feltételei áprilisban teremthetőek meg a D1-D2 átsorolásból való különbség kompenzálására.

Napokon belül a matricák mid a 2000 viszonteladónál is megvásárolhatók lesznek, ráadásul a mobilos vásárlás lehetősége is bővül.

A fejlesztései tárca továbbra is kiemelt figyelemmel követi a fejleményeket.

A kormány célja a határokig vinni a gyorsforgalmi hálózatot és a megyeszékhelyeket összekötni, hogy egyre bővüljön a hálózat az ország minden részén – emelte ki Fónagy János.

Nincsenek már nyitott kérdések

Az idén bevezetett új útdíjrendszerrel kapcsolatos szinte minden nyitott kérdést lezárta szerdai ülésén a kormány – tudta meg Magyar Nemzet. A lap információi szerint a Nemzetgazdasági Minisztérium még néhány helyen pontosítja a csaknem végleges formába öntött szabályozást.

A szocialisták közben már bejelentették, hogy jövő pénteken félpályás útlezárást tartanak minden olyan útszakaszon, amely idén, az új útdíjrendszer bevezetésével vált fizetőssé.

MTI nyomán
  • "...a gyanúsítottat agyonlőtték"
    Jött arra valaki, gyanúsnak találták, és lelőtték. Lehet, hogy háromgyerekes, a családjáról példamutatóan gondoskodó, kollégáival kedves agysebész volt az illető, de rosszkor jött rossz helyre: a rendőrök „gyanúsítottnak” minősítették, és ártalmatlanították.
  • Politikai stabilitás mint érték
    Az SZDSZ is megtorpedózta az 1996-os világkiállítást. A szélsőséges párt akkor bebizonyítatta, hogy komoly tényező az országban, nagy kárt tud okozni neki.
MTI Hírfelhasználó