Komoly motiváció a tanároknak
Januárban újabb mérföldkövéhez érkezett a pedagógusok életpályarendszerének bevezetése, több mint 22 ezren kerültek a pedagógus II., illetve a mesterfokozatba. A cél a minőségre való törekvés – jelentette ki a köznevelésért felelős helyettes államtitkár a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
2015. február 5. 09:30

A pedagógusok voltak az elsők, akik számára a kormány bevezette az életpályát és előmeneteli rendszert kínált számukra – mondta el Sipos Imre.

A részletekről szólva kifejtette: a friss diplomások 2-4 évig gyakornokként dolgoznak, ez idő alatt kötelesek jelentkezni a minősítő vizsgára, hogy az I. fokozatba kerüljenek. Ezt követően legkésőbb 12 év elteltével újabb minősítő vizsgát kell tenniük a II. fokozatba jutáshoz, míg az efölötti mester, illetve kutató tanári szint esetleges megszerzése már önkéntes döntéstől függ. A helyettes államtitkár megjegyezte, azt reméli, mindez komoly motivációt jelent a tanároknak.

A minősítő vizsga elsősorban a pedagógiai kompetenciákra koncentrál, ezek meglétét vizsgálja, csakúgy, mint az egyéb, a munkakörhöz tartozó feladatok elvégzését, illetve a portfóliót, valamint része az óralátogatás is - sorolta. A felvetésre, hogy a kormánypárti frakció a kilencéves általános iskola bevezetéséről is tárgyal, Sipos Imre úgy válaszolt: az elmúlt években a köznevelés-fejlesztés kereteit alkotta meg a kormány, „most a tartalmi változásokról, fejlesztésről kell beszéljünk.”

hirado.hu - Kossuth Rádió, 180 perc
  • Karácsony Gergely lovasszobránál
    De nézzük végre Budapestet, mert Budapest csodás. Húsz évig vezette egy szociológus, kilenc éve vezeti egy mérnök. Nem kell különösebb hangszerismeret lezongorázni a különbséget.
  • Nyílt hibridháborús hadüzenet a Székelyföldnek
    A megfélemlítés az egyik, talán legfontosabb célja a hibrid háborúnak. Bukarest ezúttal – akarva-akaratlanul – bevallotta, hogy háborút indított a Székelyföld ellen – még ha annak „csak” hibrid változatát is.
MTI Hírfelhasználó