Százmilliárdos fejlesztések a győri Audinál
Megduplázza logisztikai központjának területét az Audi Hungaria ebben az évben, jövőre pedig tovább bővítik a motorfejlesztő központjukat – értesült a Napi Gazdaság. A cég évente 90–120 milliárd forintot költ a győri gyár bővítésére.
2015. június 25. 10:50

A jelenleg működő első logisztikai központnál is nagyobb, 66 ezer négyzetméteres raktárbázist épít az Audi Hungaria – válaszolta a Napi Gazdaság kérdésére az Audi Hungaria kommunikációs osztálya. Mint közölték, a megnövekedett gyártási igények miatt szükséges a logisztika folyamatrendszerének átalakítása és bővítése. Ennek érdekében új csarnokok épülnek, és jelentősen bővül a logisztikai infrastruktúra. Az első logisztikai központot 2013-ban adták át, a második központ építése pedig jelenleg is zajlik. Emellett a vállalat májusban megduplázta motorfejlesztő központja területét, ahol egy új épületben hat új motorvizsgáló berendezést helyeztek üzembe. Az új járatópadokon az Audi Hungaria szakértői a teljes motorválasztékot – négytől a tizenkét hengeresig – tudják tesztelni. Ezen a területen 2017-ig folytatódik a bővítés, amelyek eredményeként további hat motorvizsgáló berendezést helyeznek üzembe.

A fejlesztések ezzel nem állnak meg, az elkövetkezendő esztendőkben további jelentős beruházásokat hajt végre az Audi Hungaria, átlagosan évente 300-400 millió euró, vagyis 90-120 milliárd forint értékben. A vállalat tavaly 698 millió eurót fektetett a győri tevékenységébe. Az összberuházás értéke a vállalatalapítás óta elérte a 7,433 milliárd eurót. A győri gyár az elmúlt 22 évben folyamatosan bővítette gyártókapacitásait, a vállalat területe a korábbi 4 millió négyzetméterről 5,2 millió négyzetméterre növekedett. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően a vállalat ma 11 500 munkatársával évi közel 2 millió motort és több mint 135 ezer autót gyárt.

A járműgyári beruházás, amelynek eredményeként 2013-ban egy teljes gyártási mélységű járműgyártással bővült az Audi Hungaria tevékenysége, több mint háromezer új munkahelyet teremtett és négy modell (Audi A3 Limousine, A3 Cabriolet, TT Coupé és TT Roadster) egyidejű gyártását tette lehetővé. Az elmúlt évben­ 135 232 autó gördült le a győri gyártósorokról. A járműgyártásban az elmúlt évben két új modell felfutása valósult meg, és a harmadik műszak bevezetésével már a legmagasabb fordulatszámon dolgozva, naponta 660 autót állít elő az üzem. Napjainkban a TT Coupé és TT Roadster piaci bevezetése folyik.

Motorokból jelenleg 216 variánst gyártanak, négytől tízhengeresekig, kapacitásuk 8850 motor naponta. Idén és a következő években is számos új motorvariáns gyártását kezdik meg.

Februárban új CNC-tanműhelyt adott át a vállalat az oktatóközpontjában, ami nagyban hozzájárul évi 250 duális szakképzésben tanuló diák képzéséhez. De nem csak a gyár területén fejlesztik az oktatást: a győri járműgyártó bővíti az Audi-iskolát, amely 2017-ig központtá bővül, ahol 25 osztály 650 diákja tanulhat majd.

Együtt fejleszt az Akadémia és az Audi

Együttműködési megállapodást ír alá ma a Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria Motor Kft. Az Akadémia a felfedező kutatások eredményeivel járul hozzá a Győrben folyó, kiemelkedő színvonalú járműipari kutatásokhoz, jelenlétével egyidejűleg hangsúlyozva a nyugat-magyarországi régió műszaki és természettudományos kutatásainak támogatását. Az együttműködés bázisaként az MTA új kutatóközpontot alapít Győrben. A Járműtechnológiai Kutatások Kiválósági Központja (J3K) a győri Széchenyi István Egyetemen jön létre, az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (MTA SZTAKI) és az egyetem közreműködésével. A J3K fő céljai között a legújabb irányítási és infokommunikációs technológiák, illetve a kapcsolódó matematikai módszerek kifejlesztése, valamint az anyagtudomány jármű-technológiában megjelenő problémáinak megoldása és alkalmazása szerepel. Az új kutatóközpont működéséhez szükséges feltételeket az MTA, az Audi, az egyetem és Győr városa együtt biztosítja.

Napi Gazdaság Online
MTI Hírfelhasználó