A vasútfejlesztés a versenyképességet javítja
A kormány vasútfejlesztései a versenyképesség javulását szolgálják, és azt, hogy a közösségi közlekedési rendszer jól működjön - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hétfőn a MÁV-Start és a GYSEV motorvonat-beszerzési projektjének zárórendezvényén, Budapesten.
2015. szeptember 22. 09:16

A MÁV-Start 42, a GYSEV 6 villamos motorvonat beszerzésére írt ki közös nyílt közbeszerzést 2012 őszén, a szállítási szerződést 2013 márciusában írták alá a nyertes Stadler Busnang céggel a 48 Flirt motorvonat szállítására. A 267 millió euró értékű közbeszerzés finanszírozását 85 százalékban az Európai Unió Kohéziós Alapjából, 15 százalékban hazai finanszírozásból fedeztek.

A vasútfejlesztések az utasforgalom biztonságát, a szolgáltatási színvonal emelését szolgálják - tette hozzá Tasó László felidézve, hogy az idén további 21 Flirt beszerzésére írt alá megállapodást a MÁV-Start és a gyártó Stadler cég, és hamarosan a GYSEV számára is 10 új motorvonat beszerzésére nyílik lehetőség.

Tasó László elmondta, hogy a MÁV Startnál már 102, a GYSEV-nél 10 korszerű Flirt motorvonat közlekedik.

Az államtitkár kitért arra, hogy a kormány a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban 150 milliárd forintot fordít az elővárosi közlekedés fejlesztésére, köztük motorvonatok beszerzésére. A vasúti beruházások során a gördülő állomány bővítése mellett felújítják a pályaudvarokat is, illetve növelik a kapacitást, például a fővárosi repülőtéri összeköttetéssel - mondta az államtitkár.

Csépke András, az MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy az új járművek közlekedtetése a szolgáltatási színvonal emelkedésével, az utasszám emelkedésével jár, illetve javítja a vasutasok munkakörülményeit.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója elmondta, hogy a hálózatukon közlekedő 10 Flirt motorvonat eddig 400 ezer kilométer futott és csökkent a menetidő is.

A vasúttársaságok tájékoztatása szerint a GYSEV Flirt motorvonatai a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd és a Sopron-Győr szakasz mellett már az újonnan villamosított Szombathely-Csorna szakaszon is közlekednek.

A MÁV-Start kötelékéből Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet Flirt motorvonatokból kiállítani.

Az akadálymentesített járművek 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer óránként.

A motorvonatokon korszerű utastájékoztató rendszer, légkondicionált, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utastér, mozgáskorlátozottak által is könnyen használható mosdó, wifi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók vannak - közölték a vasúttársaságok.

hirado.hu - MTI
  • A szélsőbaloldal új fasizmusa
    József Attila a kommunizmust szapulta, Trump most az úgynevezett „liberalizmus” – neveztessék éppen „neoliberlizmusnak” vagy cinikus hazugsággal „neokonzervativizmusnak” – rombolása ellen próbálja megvédeni hazáját. A gyökér azonos.
  • Kártérítést a hungarocídiumért
    Vétkesek közt cinkos, aki néma – idézhetnénk Babitsot, de Brüsszelben ez is kárörvendő röhögést váltanak ki az ottani rasszista hungarofóbokból. Ezért is kell kártérítést követelnünk, tehát követelnünk kell a kártérítést a hungarocídiumért.
MTI Hírfelhasználó