A jövőben Győrben készül az Audi Q3
A jövőben Győrben készül a korábban spanyolországi Martorellben gyártott Audi Q3, a cég legkisebb szabadidő-autója, miután a német Audi AG változtatott globális termelési hálózatán – tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.
2016. január 20. 14:20

A közleményben Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor kft. ügyvezető igazgatója kifejti, a Q3 gyártásának  áthelyezése Győrbe igazolja az Audi Hungaria kompetenciáit és teljesítőképességét, valamint Magyarország mint gyártó telephely versenyképességét.

Az MTI megkeresésére Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. szóvivője közölte: a Q3 modell győri gyártásának pontos kezdetéről egyelőre nem adnak információt.

Az Audi közleménye szerint az első, tisztán elektromos meghajtású SUV modell sorozatgyártása a világpiacra a brüsszeli telephelyen 2018-ban kezdődik meg.

Emellett a gyár tevékenysége saját akkumulátor-gyártással is bővül, ezzel a Volkswagen-konszern központi gyára lesz az elektromobilitás területén. Az eddig Belgiumban készülő Audi A1 modell gyártását a vállalat a spanyol Martorellbe helyezi át, míg a jelenleg Spanyolországban gyártott Q3 a győri gyártósorokról fog legördülni.

A tájékoztatásban Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke kifejtette, hogy az új elosztás növeli a gyártási hatékonyságot, tovább erősíti a telephelyeket, amivel újabb szinergiákat teremtenek a Volkswagen-konszernen belül, és fontos kulcskompetenciákat egyesítenek. A modellek áthelyezéséről szóló döntések biztosítják a munkahelyeket és ösztönzik a gyártási hálózat nemzetközi jellegét - fűzte hozzá.

A Brüsszelben gyártandó SUV az Audi Q5 és Q7 közé illeszkedik a termékpalettán. A nagy hatótávolságú akkumulátorral és három elektromotorral felszerelt elektromos modell a "sportosság, menetdinamika és hatékonyság magas fokát kínálja". A több mint ötszáz kilométeres hatótávolság és a gyors feltöltés lehetősége biztosítják a mindennapi használhatóságot - hangsúlyozták.

A győri gyárban jelenleg négy modellt állítanak elő: az A3 Limousine-t, az A3 Cabriolet-t, valamint a TT Coupét és a TT Roadstert.

Az Audi Hungaria Motor Kft. az Audi-konszern tagja, az Audi- és Volkswagen-konszern központi motorszállítója. 2015-ben a vállalatnál 2 millió 22 ezer 520 motor és 160 206 jármű készült.

 

Szijjártó: az Audi döntése megerősíti Magyarország pozícióját

 

Az Audi újabb döntése megerősíti Magyarország pozícióját az európai autóipar élvonalában - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán az MTI-vel.

A tárcavezető kiemelte: az Audi Q3-as modellek gyártásának Győrbe telepítése bizonyítja, hogy a magyar gazdasági-befektetési környezet és a magyar munkaerő képzettsége továbbra is komoly vonzerőt jelent a világ legnagyobb vállalatainak is.

A döntés mutatja az Audi elkötelezettségét Magyarország mellett - vélekedett.

Szijjártó Péter hangsúlyozta: a fejlesztések ütemének fenntartásáért a kormány, Győr városa és az Audi együttműködésében közép-európai jelentőségű regionális felsőoktatási-ipari központ jön létre, amely biztosítja a magyar autóiparnak a világszínvonalú mérnök-utánpótlás képzését.

MTI
  • A Demokrácia Védvonal
    A mintegy 175 kilométer hosszú, 4 méter magasra tervezett létesítmény nem csupán műszaki jelentőségű.
  • Mikulássapkás hazugság
    Amerikában kezdték el ezt a hazugsághadjáratot évtizedekkel ezelőtt. Egy svéd reklámgrafikus egy híres üdítőitalhoz rajzolta le Santa Claus-t. Az ő Szent Kolozsuk eleve reklámfigura. Egy üdítőitalt ünnepelnek Szent Miklós helyett.
  • Az ellenzék az ország érdekeivel is hadilábon áll
    Az LMP még mindig ott tart, hogy a Paks II beruházás drága, veszteséges és klímavédelmi szempontból is előnytelen. A két új paksi blokkal kapcsolatban tízezermilliárd forintos költséget emlegetnek.
  • Indonézia és Magyarország ötszázmillió dolláros közös befektetési alapot hoz létre
    Indonézia és Magyarország ötszázmillió dolláros közös befektetési alapot hoz létre, amely megteremti az intézményes lehetőségét annak, hogy az elkövetkező években magyar vállalatok szervezetten vegyenek részt az ázsiai ország rendkívül komoly közlekedési és vízgazdálkodási infrastrukturális fejlesztéseiben – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtöki jakartai tárgyalásai után.
  • Jogvédelem fékek és ellensúlyok nélkül
    Nem könnyű a tanítók és a tanárok helyzete, mert már régen megvonták az iskola elemi jogát ahhoz, hogy a diákokat képességeiknek és viselkedésüknek megfelelő csoportokra bontva taníthassa.
MTI Hírfelhasználó