Origo: Simicska eladná médiáját a veszteségek miatt
2017. szeptember 21. 19:27

Egy belvárosi kávézóban tárgyalt Nagy Ajtony Csaba ügyvéd, Simicska Lajos nagyvállalkozó unokaöccse és jogi bizalmasa egy amerikai közvetítővel arról, hogy Simicska Lajos nagyvállalkozó a teljes médiabirodalmát eladná - értesült az Origo.hu.

Nagy Ajtony Csaba évtizedes bizalmasa és nem mellesleg rokona is a nagyvállalkozónak, az utóbbi években sorra föltűnt a Simicska Lajos érdekeltségéhez tartozó cégek vezetésében, ennek megfelelően a nemrégiben tulajdonost váltó Index hírportál egyik igazgatósági tagjává is kinevezték az ügyvédet.

A találkozóra az amerikai összekötő és Nagy Ajtony Csaba között Budapest belvárosában, az Egoist caféban került sor nemrégiben, ahol az Origó információ szerint Nagy Ajtony Csaba Simicska Lajos megbízásából megüzente az amerikai tárgyalópartnernek: a nagyvállalkozó megválna teljes médiabirodalmától, amennyiben amerikai befektetőt találna rá.

Az Origó párhuzamot von az információ és Simicska Lajos médiumainak elmúlt éves teljesítménye, működési költségei és veszteségei között. A hírportál úgy fogalmaz, “mint közismert, Simicska médiumai óriási, többmilliárdos veszteséggel működnek, az idei finanszírozási hiány eléri a 3 milliárd forintot.

Simicska Lajos nagyvállalkozó médiabirodalmához jelenleg a Hír TV, a Magyar Nemzet, a http://mno.hu, a Lánchíd rádió, a Heti Válasz, valamint a http://helyivalasz.hu szerkesztett hírgyűjtő-portál tartozik.

Az Origó arra a következtetésre jut, a nagyvállalkozó a finanszírozás terhe mellett az olvasottsági, hallgatottsági, és nézettségi okok miatt hozhatta meg azt a döntést, eladósorba bocsátja médiaportfólióját. A 2015-ös, elhíresült G-nap óta ugyanis az összes médiuma jelentős közönséget veszített el, a Magyar Nemzet példányszáma például 60 százalékkal csökkent, de jelentőset zuhant a Lánchíd rádió hallgatottsága is.

A lap idézi a Hír TV vezérigazgatóját, aki korábban 2022-ig látott előre, legalábbis a televízió munkatársait azzal nyugtatta egy interjúban, hogy eddig az időpontig “hibátlan a finanszírozás“. Ugyanezt erősíti meg a hirado.hu több értesülése is, ezek szerint a televízió munkatársai előtt a vezetőség nemrégiben egy svájci bankszámlakivonatot lobogtatot, mintegy bizonyítandó, hogy a televízió működése biztosított 2022-ig.

Az Origó értesülését erősíti azonban, hogy Simicska Lajos környezetében nem ez lenne az első alkalom amerikai befektetői csoportok fölbukkanására. 2016. tavaszán a Class FM-et adta el amerikai befektetőknek a nagyvállalkozó: a szintén Simicska-érdekeltségű Advenio Zrt.-ben a Sláger Rádió Zrt. és a Marquard Média Hungary százszázalékos tulajdonrészt szereztek akkor.

A Sláger Rádió Zrt.-t az adásvételkor egy amerikai üzletember, Michael McNutt vezette. Ő már akkor kijelentette, a későbbiekben valószínűleg tulajdonrészének jelentős hányadát átadja az Emmis International nevű amerikai cégnek, a Sláger Rádió korábbi tulajdonosának.

origo
Címkék:
megmondó
Önök miért aludtak 2002-ben, amikor a regnáló garnitúra az igazságszolgáltatással félemlítette meg a sajtószabadságot gyakorló újságírókat?
hírfolyam
  • Hírstart
  • Hírkereső
  • Hírlista
  • News Agent
  • Alternatív Hírportál
  • Startlap
  • A hírek
  • Hírfal
  • Hírmutató
  • Polgári Szemle
  • Időjárás
  • Bálványosimádó
  • MTI