Választás 2018 - a reklámok közzétételének feltételei
2018. január 12. 11:07

Feltételei vannak a választási reklámok közzétételének a médiában - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) és a Nemzeti Választási Iroda (NVI) közös közleményben.

Patyi András, az NVB elnöke és Pálffy Ilona, az NVI elnöke minden kereskedelmi televízió és rádió figyelmét felhívta arra: ha politikai reklámot akarnak közzétenni az április 8-i országgyűlési választás kampányában, akkor ezt legkésőbb február 17-én 16 óráig kötelesek közölni a Nemzeti Választási Bizottsággal.

Abban az esetben, ha a médiaszolgáltató a megadott határidőig nem nyilatkozik, politikai reklámot nem tehet közzé a kampányidőszakban.

A bejelentésnek tartalmaznia kell a politikai reklámok közzétételére szánt időtartamot is, amely nem lehet kevesebb 235 percnél.

Az NVB és az NVI elnöke a kiadók figyelmét is felhívta arra: csak azok a sajtótermékek közölhetnek majd politikai hirdetést a választási kampányban, amelyek január 18-án 16 óráig eljuttatják árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez. Ezeket az ÁSZ nyilvántartásba veszi, és honlapján közzéteszi. A sajtótermék köteles ugyanezt az árjegyzékét a honlapján is közzétenni.

MTI
Címkék:
  • Polgárverés – 12 éve
    Azt sem sikerült kideríteni, hogy a brüsszeli bürokrácia miért hunyta be a szemét, amikor látta, hogy európai uniós polgárokat vernek véresre.
  • Antall József és Sargentini
    Amikor nagy a zűrzavar, a cosmos helyett chaos van, amikor a szervezetlen rotyogás uralkodik, nem árt, ha fogódzót keresünk.
MTI Hírfelhasználó