Csaknem egyharmada elkészült a zalai tesztpályának
2018. május 19. 12:33

A tavalyi alapkőletétel után egy évvel 25-30 százalékban elkészült a zalaegerszegi járműipari tesztpálya, ahol ősszel egy német autógyár lesz az első ügyfél - közölte a létesítmény miniszteri biztosa szombaton a helyszínen.

Vigh László fideszes országgyűlési képviselő a pálya első nyílt napján felidézte, hogy napra pontosan két évvel ezelőtt jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök a zalaegerszegi tesztpálya építésének szándékát, éppen egy éve pedig letették az alapkövet is.

A több elemében egyedülálló létesítmény mintegy 250 hektáros területen épül, a pályán önvezető járműveket is lehet majd tesztelni.

A képviselő úgy fogalmazott: Zalaegerszeg jövője ezzel az építkezéssel hosszú időre eldőlt. A tesztpálya 2020-ra tervezett befejezéséig várhatóan több tucatnyi cég települ ide, de a pálya valójában "soha nem készül el", mert folyamatos fejlesztésekkel hozzáigazítják az autóipari igényekhez.

Háry András, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetője azt mondta: egyszerre akár 70 jármű tesztelését is végezhetik a komplex pályán. A speciális ügyfélkör miatt a város és a térség gazdaságát kedvezően alakítja majd át a létesítmény működése.

Hamar Zoltán, a tesztpálya műszaki vezetője az egyes elemeket bemutatva arról beszélt, hogy Európában Németországban és Spanyolországban van csak ehhez hasonló pálya, de azok az önvezető járművek vizsgálatára még nincsenek felkészítve. A zalaegerszegi pályán realisztikus városi környezetet is kialakítanak, ilyesfajta tesztkörnyezet jelenleg csak egy egyesült államokbeli létesítményben van.

D__VG20180519012

Az épülő zalaegerszegi járműipari tesztpálya első nyílt napján buszokkal viszik körbe az érdeklődőket 2018. május 19-én. MTI Fotó: Varga György

A zalaegerszegi tesztpályán egy akár 250 kilométeres folyamatos sebességre alkalmas ovális pálya készül, de országúti és autópálya-szakasz is épül, összesen mintegy öt kilométeren. A járművek kezelhetőségét kanyargós, változatos domborzatú szakaszon vizsgálhatják, de többféle útállapotot és útviszonyt imitáló fékpálya is épül, illetve már elkészült az Európában legnagyobb, 300 méter átmérőjű, menetdinamikai vizsgálatokra alkalmas aszfaltfelület.

A teljes tesztpályán olyan kommunikációs hálózatot alakítanak ki, hogy a járművek egymás közötti, illetve a táblák, jelzések és más eszközök közötti kommunikációját is vizsgálni lehet - mondta a műszaki vezető a tesztpálya első lakossági nyílt napján.

D__VG20180519014

Az épülő zalaegerszegi járműipari tesztpálya első nyílt napján buszokkal viszik körbe az érdeklődőket 2018. május 19-én. MTI Fotó: Varga György

MTI
Címkék:
  • A Szent Péter-i Európa védelme
    Belülről akarják felrobbantani – vagy talán inkább szétmállasztani – a szellemi birodalmat, hosszú ideje, ám most egyfajta végkifejlet látszik közeledni.
  • Orbánt támadja egy lenini hasznos idióta
    Most a populista jelző – nem is címkéjével, hanem – bunkójával ütik le azokat, akik másként gondolkoznak, mint a Központ.
  • Orbán: Magyarországon az történik, amit a magyarok akarnak
    Arra kéri a magyar embereket Orbán Viktor miniszterelnök, hogy ha szeretik a hazájukat, ha ki akarnak állni a hazájuk érdeke mellett, vegyenek részt a május 26-i európai parlamenti (EP) választáson. "Mutassuk meg Brüsszelnek, álljunk ki Magyarország mellett" - fogalmazott a kormányfő a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában.
  • Semjén: az állam és az egyház együttműködése a járható út
    Nem tudok elképzelni jobb "befektetést" a költségvetési pénzeknek, mint az egyházi intézményekbe történő invesztíció - jelentette ki Semjén Zsolt vasárnap a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tisztabereken vasárnap.
  • A kereszténydemokrácia esélyei az Európai Néppártban
    A KDNP egyelőre teljes jogú tagként marad a pártcsaládban, és küzd a kereszténydemokrata célokért. A döntés hátteréről és a kereszténydemokrata politizálás európai szintű lehetőségeiről kérdezte a Gondola Harrach Pétert, a KDNP alelnökét, parlamenti frakcióvezetőjét.
MTI Hírfelhasználó