Katolikus kiadók nemzetközi találkozóját tartják Rómában
2019. június 26. 15:31

Június 26-től 29-ig tartják Rómában a katolikus kiadók nemzetközi találkozóját. Giulio Cesareo minorita, a Vatikáni Könyvkiadó igazgatója szerint globális együttműködési hálózatot kell létrehozni a katolikus kiadóknak.

A digitális világ kihívásairól fognak tanácskozni szerdától a világ minden tájáról érkező katolikus kiadók Rómában. A tanulmányi napokat a szentszéki Kommunikációs Dikasztérium és az olasz püspöki konferencia tömegkommunikációs hivatala szervezi. A találkozó fő témájának jelentőségét Giulio Cesareo azzal illusztrálta, hogy ha a Facebook egy ország volna, akkor népesebb lenne Indiánál. Számolni kell a mai világ működési mechanizmusaival, hogy igehirdető küldetésünket a kor kihívásaihoz igazítsuk.

A Vatikáni Könyvkiadó vezetője szerint újra kell gondolni a katolikus könyvkiadást, hálózatban együttműködve. Az evangéliumi szolgálatot, amelyre a könyveinken keresztül hivatottak vagyunk, nem úgy kell végezni, hogy futunk a vészhelyzetek vagy az aktuális divatok, trendek után. Jobban át kell látnunk ezeket a folyamatokat, hogy azok főszereplőivé válhassunk. Ez az egész emberiséget megszólító szolgálat jelentősen megváltozott az elmúlt évtizedekhez képest, bár a hit és az Úrral való találkozás igénye ugyanaz maradt. A közösségi háló folyamatos terjeszkedése a szemünk előtt zajlik, mint ahogy a hagyományos médiumok közötti határok elmosódása is. És noha mindez válságba sodorta a hagyományos gyártási és fogyasztási modelleket, félelem nélkül be kell laknunk a mai digitális teret, hogy keressük a másikkal való kapcsolatot.

Mi jellemzi a jó katolikus kiadót? Giulio Cesareo első helyre sorolja a tudatos egyházi látásmódot. Tudnunk kell olvasni az idők jeleit, nem feledve azt, hogy Isten szól hozzánk a történéseken keresztül; a tények mögött tehát meg kell hallanunk a dallamot, amit az Úr játszik nekünk. A keresztény üzenet kapcsolatteremtésre hív; kapcsolatra Istennel, Krisztussal és a testvérekkel. Ez pedig személyre szabott, egyedi kommunikációt jelent. Abból kell kiindulnunk, hogy számunkra a célcsoport figyelmének felkeltése elsődleges. Nem szabad félni attól, hogy „vevőbarátok” legyünk, ugyanis ezzel a hozzáállással tud a katolikus kiadó is megfelelőbben válaszolni az emberek igényeire – mondta a Vatikáni Könyvkiadó vezetője a  nemzetközi találkozóval kapcsolatban.

Forrás: Vatikáni Rádió

Magyar Kurír
Címkék:
  • "...a gyanúsítottat agyonlőtték"
    Jött arra valaki, gyanúsnak találták, és lelőtték. Lehet, hogy háromgyerekes, a családjáról példamutatóan gondoskodó, kollégáival kedves agysebész volt az illető, de rosszkor jött rossz helyre: a rendőrök „gyanúsítottnak” minősítették, és ártalmatlanították.
  • Politikai stabilitás mint érték
    Az SZDSZ is megtorpedózta az 1996-os világkiállítást. A szélsőséges párt akkor bebizonyítatta, hogy komoly tényező az országban, nagy kárt tud okozni neki.
  • A parlamenti agresszió megfékezése
    A jelenlegi balliberális ellenzék szinte napra pontosan egy éve, tavaly december 12. óta sorozatosan felrúgja a parlamenti élet normális menetét.
  • A fővárosiak döntő többsége a Liget-projekt mellett áll
    A tervek ismeretében a megkérdezett fővárosiak hetven százaléka támogatja a Liget Budapest projektet, a fejlesztések elfogadottsága pedig a fiatalok, családosok és a parkot övező belvárosi kerületekben kimagasló. Európa legnagyobb kulturális városfejlesztése során nemcsak ikonikus kortárs múzeumi épületekkel gazdagodik Budapest, hanem a Városliget zöldfelülete is megújul és nő a lebetonozott területek parkosításával.
  • Bayer Zsolt: Se nem róka, se nem nyúl...
    Szóval előugrottak ők ketten, és elmagyarázták, hogy ők azok, de nem ők azok. Nem ők azok, ők ilyesféle dolgokkal nem töltenek időt, ellenben egy szörnyű, aljas és mocskos zsarolás áldozatai.
MTI Hírfelhasználó