Katolikus kiadók nemzetközi találkozóját tartják Rómában
2019. június 26. 15:31

Június 26-től 29-ig tartják Rómában a katolikus kiadók nemzetközi találkozóját. Giulio Cesareo minorita, a Vatikáni Könyvkiadó igazgatója szerint globális együttműködési hálózatot kell létrehozni a katolikus kiadóknak.

A digitális világ kihívásairól fognak tanácskozni szerdától a világ minden tájáról érkező katolikus kiadók Rómában. A tanulmányi napokat a szentszéki Kommunikációs Dikasztérium és az olasz püspöki konferencia tömegkommunikációs hivatala szervezi. A találkozó fő témájának jelentőségét Giulio Cesareo azzal illusztrálta, hogy ha a Facebook egy ország volna, akkor népesebb lenne Indiánál. Számolni kell a mai világ működési mechanizmusaival, hogy igehirdető küldetésünket a kor kihívásaihoz igazítsuk.

A Vatikáni Könyvkiadó vezetője szerint újra kell gondolni a katolikus könyvkiadást, hálózatban együttműködve. Az evangéliumi szolgálatot, amelyre a könyveinken keresztül hivatottak vagyunk, nem úgy kell végezni, hogy futunk a vészhelyzetek vagy az aktuális divatok, trendek után. Jobban át kell látnunk ezeket a folyamatokat, hogy azok főszereplőivé válhassunk. Ez az egész emberiséget megszólító szolgálat jelentősen megváltozott az elmúlt évtizedekhez képest, bár a hit és az Úrral való találkozás igénye ugyanaz maradt. A közösségi háló folyamatos terjeszkedése a szemünk előtt zajlik, mint ahogy a hagyományos médiumok közötti határok elmosódása is. És noha mindez válságba sodorta a hagyományos gyártási és fogyasztási modelleket, félelem nélkül be kell laknunk a mai digitális teret, hogy keressük a másikkal való kapcsolatot.

Mi jellemzi a jó katolikus kiadót? Giulio Cesareo első helyre sorolja a tudatos egyházi látásmódot. Tudnunk kell olvasni az idők jeleit, nem feledve azt, hogy Isten szól hozzánk a történéseken keresztül; a tények mögött tehát meg kell hallanunk a dallamot, amit az Úr játszik nekünk. A keresztény üzenet kapcsolatteremtésre hív; kapcsolatra Istennel, Krisztussal és a testvérekkel. Ez pedig személyre szabott, egyedi kommunikációt jelent. Abból kell kiindulnunk, hogy számunkra a célcsoport figyelmének felkeltése elsődleges. Nem szabad félni attól, hogy „vevőbarátok” legyünk, ugyanis ezzel a hozzáállással tud a katolikus kiadó is megfelelőbben válaszolni az emberek igényeire – mondta a Vatikáni Könyvkiadó vezetője a  nemzetközi találkozóval kapcsolatban.

Forrás: Vatikáni Rádió

Magyar Kurír
Címkék:
  • Rebrov nem "A Nagy Edző"
    Rebrov nem „A Nagy Edző”. Ezt a vereség utáni erőlködő nyilatkozatai is érzékeltették. Nem ő lesz az, aki magyar klubsikert emel a jövő Európájában. De talán most regenerálódik, talán csapatot formál a következő mérkőzésekre.
  • Lebegtetés a Fenyő-gyilkosság ügyében
    Nem zárható ki, hogy újabb száztizenegy év elteljen, és valaki valahol cikket írjon, így kezdve: „Százharmincegy év telt el a Margit körút és a Margit utca sarkán elkövetett Fenyő-gyilkosság óta…”
  • Mindenki az álszent Richard Gere-en nevet
    Csúcsra jár a részvét-ipar. Most éppen az öregecskedő színészeket vetik be, így Richard Gere is megszakította nyaralását egy migránssimogatás erejéig. Bár csak ne tette volna!
  • Kozma Imre 1989-ről: Új reményt kaptak nálunk a keletnémetek
    Több tízezer keletnémet jött Magyarországra 1989 nyarán, mert az NDK-ban elterjedt a pletyka, hogy pár órára megnyitják az osztrák-magyar határt. Heteket, hónapokat táboroztak itt Magyarországon, hogy aztán innen újból eljussanak hazájuk nyugati részébe.
  • Célt értek a pályázati források
    Közel 190 ezer nyertes pályázat, 1317 milliárd forintnyi meghirdetett és 480 milliárd forint kifizetett támogatás — röviden ez a mérlege a 2014 és 2020 között elérhető Vidékfejlesztési program eddigi eredményeinek.
MTI Hírfelhasználó