A versenyhivatal 125 millió forintos bírságot szabott ki jogsértő hirdetésekért
2020. január 17. 12:25

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 125 millió forintos bírságot szabott ki a Telemarketing International Kft.-re és anyavállalatára, a Mediashop GmbH-ra, mert jogsértőek voltak az általuk kínált, a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései.

A GVH pénteki tájékoztatása szerint a két cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a Starlyf Fast Heater hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján a reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket és gyógyhatást, valamint valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, csak korlátozott ideig elérhető. Emellett megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó delux verziójáról és megtévesztően kínálták a terméket 30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával.
   
A GVH ezért kötelezte a két céget a 125 milliós bírság megfizetésére, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor egyebek mellett figyelembe vette, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.
   
A hivatal ugyanakkor jelentős, több mint 100 milliós bírságcsökkentő tényezőként értékelte, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik, különösen televíziós hirdetéseik versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat - közölte a GVH.
 

MTI
Címkék:
  • Fel kell venni a harcot a gravitáció ellen!
    A normalitás elleni háború légnyomást okozott magas poszton is.
  • A gyurcsányi „semmi”
    „A Világgazdaság korábban megírta, Gyurcsány Ferenc az elmúlt négy évben összesen kétmilliárdnyi osztalékot vett fel céges érdekeltségeiből. 2016-ban 1.179 millió forintot, 2017-ben 228 millió forintot, 2018-ban 298 millió forintot, 2019-ben pedig 238 millió forintot” – adta tudtul a média az idén februárban. És ez „csak” az osztalék.
MTI Hírfelhasználó