Egy hónap alatt háromszázezer utast fogadott az új ferihegyi utasmóló
2020. február 15. 11:59

Január 15-ei átadása óta háromszázezer induló és érkező utast fogadott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új beszállítócsarnoka - tájékoztatta a Budapest Airport szombaton az MTI-t.

A közlemény szerint az 1-es móló a nyári csúcsszezonra készül el teljesen. Az utasok a visszajelzések alapján már most rendkívül elégedettek a fejlesztéssel - írták.

Az 1-es móló jelenleg öt állandó és egy ideiglenes beszállítókapuval üzemel, amelyek a korábbinál sokkal kényelmesebb várakozást tesznek lehetővé. A móló beüzemelése óta elérhető publikus wifiszolgáltatás mellett már minden ülőpadba USB-s mobiltöltőt is beépítettek. A beszállócsarnok digitális és statikus információs tábláit pedig a Budapest Airport folyamatosan finomhangolja az utasok még jobb kiszolgálása érdekében - közölték.

A korábbi alapszintű beszállítócsarnok helyén megkezdődött az épület délkeleti szárnyának építése, amely újabb nyolc beszállítókapuval növeli az épület kiszolgálókapacitásait. A második ütem átadásával összesen 11 500 négyzetméteresre növekszik a repülőtér schengeni forgalmát kiszolgáló utasmóló - tudatták.

A nyárra elkészülő szárny ugyanakkor nemcsak a forgalom hatékonyabb kezelését segíti elő, hanem egyúttal kellemes repülőtéri környezetet is biztosít az utasoknak: a központi csarnokban pihenő-és váróteret alakítanak ki, továbbá étel- és italvásárlási lehetőség és egy bolt is helyet kap benne. Ezen felül még három akadálymentesített mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz szolgálja majd az utasok kényelmét.

Az utasmóló megépítését teljes mértékben a Budapest Airport finanszírozza, mintegy 8,3 milliárd forintot fordítva rá - jelezték.

MTI
Címkék:
  • Pluralizmus Ismét Működésben – PIM
    Ez itt a kérdés – Otthonosabbá tenni a magyar világot. Ezzel a címmel készített negyvenperces beszélgetést az M5-ös művelődési köztelevízió a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatójával, Demeter Szilárd székelyföldi íróval, költővel, filozófussal.
  • A Demokrácia Védvonal
    A mintegy 175 kilométer hosszú, 4 méter magasra tervezett létesítmény nem csupán műszaki jelentőségű.
MTI Hírfelhasználó