Újabb LMP-s agyrém
2020. szeptember 23. 01:08

Galvani-híd helyett forgalomcsillapítást!

A tervezett új budapesti híd, a Galvani- híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP - Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt forgalmú Albertfalvi híd megépítésére kellene fordítani.

A Galvani -híd koncepciója a  2024-re tervezett budapesti olimpiához kapcsolódik.  A budapestiek az olimpiára nemet mondtak, de a kormány semmibe véve az akaratukat, sorra valósítja meg a felesleges és drága sport- és infrastruktúra-beruházásokat.

A Galvani-híd túl közel lenne a Rákóczi-hídhoz így érdemben nem segítené Csepel és Dél-Buda összekötését és a hozzá kapcsolódó úthálózat a Kelenföldi lakótelepre, a Wekerle telepre vagy az Aszódi- és József Attila lakótelepre zúdítaná az M1-M7 forgalmának jelentős részét, veszélyeztetve a Kiserdőt, ahol fák százait kell majd kivágni.

Az LMP által javasolt Albertfalvi híd Budafok-Albertfalvát, Csepel belvárosát és Pesterzsébet központját kötné össze. Ha nem épül hozzá kapcsolat az M1-M7 felé és a villamospályán és kerékpársávon kívül csak 2x1 forgalmi sáv lesz rajta, akkor nem az átmenő, hanem a helyi forgalmat szolgálná ki – nem mellesleg sokkal olcsóbban.

A Galvani-híd lesz a Fürjes-Vitézy duó 4-es metrója: szép lesz ugyan, de az árához képest nagyon kevéssé, és nagyon keveseknek lesz hasznos, de elvonja a fejlesztési forrásokat.

Budapest forgalmának egészét szükséges csökkenteni, ez pedig a dugódíj bevezetésével, a kapacitás átalakításával és az alternatívák fejlesztésével lehetséges.  A dugódíj, elképzelésünk szerint, egy GPS alapú, használatarányos útdíj, ami függ az utazás helyétől, idejétől, hosszától, valamint a jármű környezetvédelmi besorolásától. A dugódíjból befolyt bevételből pedig részben fedezhető a tömegközlekedés és a kerékpározás fejlesztése.

Ferenczi István

Kispesti önkormányzati képviselő LMP

LMP sajtó - gondola
Címkék:
  • Aba Sámuel, az első választott magyar király
    Aba Sámuel nemcsak kortársa volt Szent Istvánnak, de a sógora, egyben a nádorispánja is. Mindez azt sugallja, hogy támogatója, sőt, aktív résztvevője volt a szent király politikai programjának, a magyar társadalom gyökeres átalakításának. Ugyanakkor Szent István kijelölt utódjával, Péterrel szembefordult.
  • Orbán Viktor: Hazafias kötelességem vétózni
    A joguralomról szóló politikai vitát és a válságkezelés sürgető gazdasági kérdését nem lehet egymással összekötni; aki ezt megteszi, az felelőtlen, mert a válság idején gyors gazdasági döntésekre van szükség - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön Budapesten tett sajtónyilatkozatában, miután hivatalában egyeztetett Mateusz Morawiecki lengyel kormányfővel az EU-s költségvetés és a válságkezelési alap ügyében. A két miniszterelnök aláírt egy közös nyilatkozatot, amelyből Orbán Viktor azt emelte ki: Magyarország nem fog elfogadni olyan javaslatot, amely Lengyelországnak elfogadhatatlan.
  • Máért - Diaszpóratanács - Semjén: egyhangú igen a zárónyilatkozatokra
    Egyhangúlag fogadta el a Magyar Állandó Értekezlet (Máért) és a Magyar Diaszpóra Tanács is a zárónyilatkozatokat a csütörtökön - a koronavírus-járvány miatt online - tartott fórumokon - közölte Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes a szintén online közvetített sajtótájékoztatón.
MTI Hírfelhasználó