60%-kal bővült az energiaitalok forgalma
2008. június 12. 17:09
Az energia- és sportitalok forgalma az elmúlt egy évben 8,3 milliárd forintot tett ki, a kiskereskedelmi értékesítés értékben 60, mennyiségben pedig 70 százalékkal emelkedett 2007 májusa és 2008 áprilisa között az egy évvel korábbihoz képest. Egyebek között ezt tartalmazza a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb kiskereskedelmi összegzése, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-nek. A mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalomból a kereskedelmi márkás energiaitalok részaránya tavaly áprilisban még 51 százalék volt, az idén a negyedik hónapban 42 százalékra csökkent, de a mérséklődés ellenére is meghatározó maradt a piacon. A beszerzési helyek aránya változott, a nagy eladóterű, 400 négyzetmétert meghaladó üzletek együttes piaci részesedése mennyiségben 80 százalékról 71-re csökkent. Előtérbe kerültek viszont a legkisebb, 50 négyzetméteres, vagy az alatti üzletek: piaci részesedésük majdnem kétszeresére, 6-ról, 11 százalékra emelkedett.
 
Az energiaital átlagos fogyasztói ára hullámzott, 569-639 forint között alakult. A kisebb részesedéssel bíró sportital átlagára még nagyobb mértékben ingadozott, áprilisi 426 forintos literenkénti ára az egy évvel korábbit 25 százalékkal haladta meg. A sport- és energiaital kategórián belül utóbbi részaránya a meghatározó, mennyiségben és értékben is 90 százalék feletti.
 
MTI
Címkék:
  • Infantilizmus a parlamentben
    A gyönyörű épületet nem bohócoknak tervezte Steindl Imre, az építők, a művészek nem azért formálták csodálatosra, hogy hígvelejűek tombolhassanak benne „szabadon”, brekeghessenek, röföghessenek, nyeríthessenek.
  • Séta egy holland zöldinnel
    Írni, véleményt mondani, okoskodni nem olyan nehéz, de ha itt vagyok kettesben valakivel, akiről és akinek beszélni kellene, óvatosabb az ember.
MTI Hírfelhasználó