Mintegy 550 hajót és csaknem 2800 versenyzőt várnak az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj csütörtöki rajtjára - mondta a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára a versenyt megelőző szerdai sajtótájékoztatón a balatonfüredi Kékszalag Portban.
Holczhauser András jelezte: már kilencvenéves múltra tekint vissza a Kékszalag, hiszen 1934-ben rendezték meg az első versenyt.
A főtitkár tájékoztatása szerint a sajtótájékoztató idejéig már 438 hajó regisztrált, a csütörtöki rajtra 550 körüli indulóval és mintegy 2800 versenyzővel terveznek.
Közölte: a verseny hagyományosan csütörtökön 9 órakor rajtol Balatonfüredről, a megkerülendő bóják is a megszokott helyen lesznek.
Holczhauser András a parti programokról szólva elmondta: már szerda este a Kékszalag Portban fogadást rendeznek a versenyzőknek, és csütörtök délutántól várják a befutókat a balatonfüredi mólón. Péntek délután hagyományosan megrendezik Audi Speed Challenge gyorsasági versenyt is a tó Balatonfüred előtti szakaszán, a Kékszalag díjkiosztóját és az utcabált szombaton 18 órától a balatonfüredi Gyógy téren rendezik.
Bóka István, Balatonfüred polgármestere a Kékszalagot az egyik legnagyobb közösségi eseménynek nevezte a város életében, amely meghatározza a mindennapokat. A polgármester reményét fejezte ki, hogy csütörtökön jó szélben indul el a mezőny.
A Raiffeisen Bank már hatodik alkalommal támogatja a versenyt - mondta el Zolnai György vezérigazgató, aki az innováció fontosságára hívta fel a figyelmet.
Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója jelezte: az egyik legrégebbi támogatóként, mobilitási partnerként vannak jelen a Kékszalagon.
Fegyver Csaba, a Magyar Telekom stratégiai projektekért felelős vezetője felidézte: tavaly több mint 65 ezer ember látta közvetítésüket a streaming felületeken, és idén szeretnék ezt felülmúlni.
Hozzátette, a mesterséges intelligencia segítségével minden versenyző, aki sikeresen teljesíti a versenyt, láthatja majd a róla készült felvételeket és nyomkövető rendszerükkel a versenyútvonalukat is megtekinthetik a hajózók.
Drotár István, a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központ igazgatója a felsőoktatási intézmény, a telekommunikációs cég és a sportszövetség együttműködését méltatta, továbbá örömét fejezte ki, hogy a hétvégi Fehérszalag versenyen sikeresen tesztelték a nyomkövető rendszert.
Rózsai Rezső a KPMG vezérigazgatója a cégük által szponzorált fair play-díjról szólt, amellyel a bajtársiasságot ismerik el.
Molnár Ferenc, az Ilcsi Szépítő Füvek tulajdonosa a leégés elleni védekezés fontosságáról beszélve elmondta, a legveszélyesebb időszakban maga is szalmakalapban, hosszú ujjú felsőben vitorlázik.
Kovács Henrietta az Autistic Art Alapítvány képviseletében jelezte, hogy 2017 óta a hajókra köthető támogatói szalagokkal a vitorlázók több mint hétmillió forinttal támogatták már szervezetüket.
Szabó Sipos Barnabás színművész, "vér nagykövet" a véradás fontosságára hívta fel a figyelmet, és közölte: második alkalommal rendez a vérellátó szolgálat véradást a Kékszalag idején.
A versenyzők közül Virág Flóra, a Team Kaáli kormányosa felidézte 2023-as versenyük pillanatait, majd bejelentette: idén nem indul a Kékszalagon, mert anyai örömök elé néz. Mint mondta, hiányozni fog neki a csapat, de a partról szurkol majd.
Józsa Márton, a címvédő és időrekorder MLS Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa a gyengébb szélviszonyok közt kiegyensúlyozott versenyt vár. Igyekeznek majd a maximumot kihozni a hajóból, ezt szolgálják 2021-ben indított fejlesztéseik, amelyekkel az árbocok és a komplett rig cseréjével a hajó gyengeszeles tulajdonságait javították.
Litkey Farkas tizenháromszoros Kékszalag-győztes, ötszörös világbajnok vitorlázó kiemelte: az Európa- és világbajnoki sorozatterhelés miatt kicsit más csapattal versenyez a Process Solutions hajóval. Úgy fogalmazott: a tudás és a stratégia akkor értékelődik fel, ha lassú verseny van.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja - saját korábbi eredményét tavaly megdöntve 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel -, legtöbbször, tizenháromszor pedig Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.
-
Kegyelmi pillanat: újfent magyar adzője van a Ferencváros labdarúgócsapatának. Nagy esély arra, hogy néhány Európa-hírű futballistánk mellett most egy trénerünk is Európa-hírre kapjon, s külön öröm, hogy ezt magyar csapattal teheti meg.
-
Maga a pedofilbotrány is fekete hattyú volt: teljesen váratlanul robbant be a közéletbe, förgetegszerű tömeghatást váltott ki – nemcsak tömeghatást, hanem politikusi bukást is –, érdemi magyarázata azóta sincs.
-
Papp László a tájékoztatón részletes adatokat közölt egyebek mellett arról, hogy a Catl és az Eve Power akkumulátorüzemek a korábban tervezett töredékére csökkentették a mikro- és nanoműanyagok (MNP) emisszióját, míg az Eco Pro katódanyaggyár nullára redukálta a kéndioxid kibocsátást.
-
November 7-8-án "iker csúcstalálkozót" szerveztek Budapesten: itt tartották az Európai Politikai Közösség csúcstalálkozóját, majd az Európai Tanács informális ülését is. Ez Magyarország történetének legnagyobb diplomáciai eseménye volt, ami már önmagában is figyelemre méltó szervezési és logisztikai teljesítmény - szögezte le Bóka János.
-
A baloldali ellenzék a 2026-os választásokhoz közeledve egyre gyakrabban fogja lengetni a nemzeti színű zászlót, és azon sem lepődnék meg, ha Magyar Péter vitézkötéses Bocskai öltönyben szidalmazná a keresztény-nemzeti irányt követő kormányt – vetíti előre Bánó Attila.