Budapest belvárosának nincs igazi, hangulatos Duna-partja, csak két vízparti autósztrádája. Mindezen változtatni legalább annyira gyümölcsöző politikai üzenet, mint amennyire kockázatos közlekedésszervezési szempontból. A főpolgármester a napokban bejelentette: 2023-ban sétánnyá alakítják át a Lánchídtól az Erzsébet hídig terjedő partszakaszt. Elvileg lehet mindennek létjogosultsága, a siker azonban a szakszerű előkészítésen áll vagy bukik. Ha a nagykörúti forgalomcsökkentés módszertanából indulunk ki, akkor van min aggódnunk.
1941. július 6-án lépett életbe Magyarországon - a fővárosban és környékén csak november 9-én - a jobb oldali közlekedési rendre való áttérés. Ezzel az irányváltással csatlakoztunk Európa és világ nagyobbik részéhez.
Hétfőn, kedden és szerdán is hatalmas forgalmi dugók alakultak a pesti alsó rakpart lezárása, illetve az értelmetlen kerékpársávok és az M3-as metró felújítása miatt. Ez még nem minden. Jövő héten a Lánchíd felújítása miatt is tovább bénul majd a főváros forgalma. Karácsony Gergely munkája még az Országgyűlésben is szóba jött.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-oldalán véleményezte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nemrégiben bejelentett, Baross utcai kerékpárosbarát sávátrendezését, amelynek eredményeként az Orczy tér és a Nagykörút között, több szakaszon is közös busz- és kerékpársávos elrendezés jött létre.
Könnyebben haladhatnak át az országon a kamionok az osztrák és a román határ között, ha elkészül a Zalaegerszeg és Körmend közötti 28 kilométeres gyorsforgalmi út, amelynek tervezőjét most keresi az állami beruházó. Az átkötéssel a forgalom elkerülheti az M1-es és az M0-s autópályák túlterhelt szakaszait.
A forgalmi modellezések is megmutatták, hogy ugyan mindkét híd napi 50-55 ezer egységjármű forgalmat vonzana, ám miközben a Galvani híd mintegy 50 százalékkal nagyobb forgalomcsillapító hatással bírna a belvárosi hidakra, mint az Albertfalvai, ez utóbbi 2,5-szer akkora mértékben csökkentené az M0 déli híd forgalmát.
Gyakorlatilag elesett az ország, az autópályákon komoly a torlódás, a MÁV akár egy órás késéseket is produkál, de a főváros tömegközlekedésébe is lelassult, számos járat nem üzemel.
Vannak mondatok a történelemben, amelyek az időből kiszakadva és felemelkedve örök életet élnek. Az ókori Rómától az angol és a francia történelmen át egészen a mai históriáig tudunk ezekről. Nekünk is van ilyen.
A magyar gazdaság rendkívüli kihívásokkal néz szembe, ezért nagy szükség van a közgazdasági folyamatokról és lehetőségekről szóló vitákra, de csak akkor, ha ezek a tényeken alapulnak. Visszatérően felmerülő probléma azonban, hogy egyes álláspontokat nem a valós adatok, hanem korábban rögzült világképek befolyásolnak.
Óriási bravúr a Lupa-tavon. Világbajnoki ezüstérmet szerzett a Rohács Réka, Olasz Anna, Betlehem Dávid, Rasovszky Kristóf összetételű magyar váltó a nyíltvizi úszók csapatversenyében. Betlehem óriásit úszott, a végén Rasovszky célfotóval győzte le az 1500 méter budapesti világbajnokát, Gregorio Paltrinierit, aki szombaton csaknem világcsúcsot úszott a Duna Arénában.
A magyarokat és lengyeleket szándékos dezinformációkkal ugrasztja össze a sajtó – mondja lapunknak a lengyel szejm külügyi bizottságának elnöke. Marek Kuchciński megértően fordult a kárpátaljai magyarok problémái felé is, de szerinte a vitákat könnyebb lesz rendezni, ha Ukrajna EU-tag lesz.