Nagymacskákkal közúton
A Leopard A4 és A7 típusok rendszeresítése hatalmas mérföldkő a fegyvernemnek és a Magyar Honvédségnek. Tűzerőben, mozgékonyságban és páncélzatban össze sem lehet vetni a korábban használt T-72-es harckocsival.
2025. január 17. 21:49

A Buffalo harminctonnás darujával és tolólapjával segíti a műszaki egységet. A Buffaloval olyan szerszámokat is szállítani tudnak, amelyek a harckocsiban nincsenek rendszeresítve, de nélkülözhetetlenek a műszaki mentés során. Ezek miatt is fontos, hogy ne csak harcjárművekkel, hanem a műszaki mentővel is képesek legyenek a katonák közúton közlekedni.

A Leopard harckocsi leginkább terepre való, ám a tatai páncélosok január a közúti közlekedést is gyakorolták. Az MH Klapka György 1. Páncélosdandár hat katonája a gyakorlótér mellett a Tata melletti közutakon is vezette a Leopard 2A7HU oktató harcjárművet és az ARV 3 Buffalo vontatót.

A Leopard alkalmas közúti közlekedésre is. A harckocsizászlóalj katonáinak és a nagymacskáknak mindenféle körülmények között tudniuk kell helytállni. Ennek érdekében három átképzésen lévő katona, illetve három újonc sajátította el a közúti vezetés fortélyait.

Gálosi Patrik főhadnagy, a tatai dandár századparancsnoka elmondta: „a közúti vezetés elég fontos a harckocsizászlóalj számára, ugyanis nem lehet mindig tréleren vagy vasúton szállítani az eszközöket.”

A főhadnagy hozzátette, a harckocsik rendelkeznek a KRESZ által megkövetelt kiegészítőkkel, ezért gond nélkül részt vehetnek a forgalomban. A honvédeknek ilyenkor különösen figyelni kell a többi sofőrre, hiszen a harckocsik sokkal nagyobbak, mint a gépjárművek.

Az oktatójármű szokatlan látványt nyújt, hiszen torony helyett ablakos felépítménnyel szerelték. Ennek súlya megegyezik a toronyéval, így az oktatás során a harckocsivezetők már megszokják a Leopard menettulajdonságait. Az oktatójármű háromszemélyes, két oktató vagy megfigyelő és egy tanuló tud helyet foglalni benne.

A Leopard A4 és A7 típusok rendszeresítése hatalmas mérföldkő a fegyvernemnek és a Magyar Honvédségnek. Tűzerőben, mozgékonyságban és páncélzatban össze sem lehet vetni a korábban használt T-72-es harckocsival.

Szöveg: Petróczy Levente | Képek: Rácz Tünde 

honvedelem.hu
Címkék:
  • Utódaink zöld jövője
    A szél- és naperőművek élettartama legfeljebb 20-25 év, az akkumulátorok élettartama pedig 7-8 év. Ha a zöld erőművek élettartama lejár, akkor is el kell bontani a felszín feletti részeket, ha a beton alapok továbbra is a földben maradnak. A romeltakarítások és a használt akkumulátorok leselejtezése során a célul kitűzött 2050-es évig legalább 10 millió tonna veszélyes hulladék halmozódna fel.
  • Brüsszel diktatúrára tör
    Országainkra az Egyesült Nemzetek Szervezetének ügynökségei is nyomást gyakorolnak. Az ENSZ Nőkkel Szembeni Megkülönböztetés Felszámolásával Foglalkozó Bizottságának jelentése tavaly augusztusban megállapította, hogy a születendő élet védelme Lengyelországban a nők diszkriminációját és az emberi jogok megsértését jelenti.
  • Cél a magyar képviselet erősödése
    A magyar képviselet erősödése szerte a világban közös cél, hogy erősödjön a magyar képviselet a Felvidéken, Kárpátalján, Erdélyben, Vajdaságban, Drávaszögben, Muravidéken, az Őrvidéken és a diaszpórában egyaránt - hangsúlyozta Nacsa Lőrinc, aki fontosnak tartotta, hogy ebből a fialatok is kivegyék a részüket.
  • Ma mi vagyunk a mainstream
    Orbán Viktor Brüsszelt azzal vádolta, hogy miatta süllyed el az európai gazdaság, hogy miatta küldik a "pénzünket" Ukrajnába "egy reménytelen háborúba", és miatta lepték el a migránsok Európát, mert kinyitotta a határokat a "migránsok inváziója előtt".
  • A Soros-hálózat Brüsszelbe teszi át a székhelyét
    Orbán Balázs úgy fogalmazott: minden idők egyik legnagyobb nemzetközi liberális botránya bontakozik ki a szemünk előtt. "Lassan annyi csontváz dől ki a szekrényből, hogy alig tudunk tőlük közlekedni a folyosón" - írta.
MTI Hírfelhasználó