A Leopard A4 és A7 típusok rendszeresítése hatalmas mérföldkő a fegyvernemnek és a Magyar Honvédségnek. Tűzerőben, mozgékonyságban és páncélzatban össze sem lehet vetni a korábban használt T-72-es harckocsival.
2025. január 17. 21:49
A Buffalo harminctonnás darujával és tolólapjával segíti a műszaki egységet. A Buffaloval olyan szerszámokat is szállítani tudnak, amelyek a harckocsiban nincsenek rendszeresítve, de nélkülözhetetlenek a műszaki mentés során. Ezek miatt is fontos, hogy ne csak harcjárművekkel, hanem a műszaki mentővel is képesek legyenek a katonák közúton közlekedni.
A Leopard harckocsi leginkább terepre való, ám a tatai páncélosok január a közúti közlekedést is gyakorolták. Az MH Klapka György 1. Páncélosdandár hat katonája a gyakorlótér mellett a Tata melletti közutakon is vezette a Leopard 2A7HU oktató harcjárművet és az ARV 3 Buffalo vontatót.
A Leopard alkalmas közúti közlekedésre is. A harckocsizászlóalj katonáinak és a nagymacskáknak mindenféle körülmények között tudniuk kell helytállni. Ennek érdekében három átképzésen lévő katona, illetve három újonc sajátította el a közúti vezetés fortélyait.
Gálosi Patrik főhadnagy, a tatai dandár századparancsnoka elmondta: „a közúti vezetés elég fontos a harckocsizászlóalj számára, ugyanis nem lehet mindig tréleren vagy vasúton szállítani az eszközöket.”
A főhadnagy hozzátette, a harckocsik rendelkeznek a KRESZ által megkövetelt kiegészítőkkel, ezért gond nélkül részt vehetnek a forgalomban. A honvédeknek ilyenkor különösen figyelni kell a többi sofőrre, hiszen a harckocsik sokkal nagyobbak, mint a gépjárművek.
Az oktatójármű szokatlan látványt nyújt, hiszen torony helyett ablakos felépítménnyel szerelték. Ennek súlya megegyezik a toronyéval, így az oktatás során a harckocsivezetők már megszokják a Leopard menettulajdonságait. Az oktatójármű háromszemélyes, két oktató vagy megfigyelő és egy tanuló tud helyet foglalni benne.
A Leopard A4 és A7 típusok rendszeresítése hatalmas mérföldkő a fegyvernemnek és a Magyar Honvédségnek. Tűzerőben, mozgékonyságban és páncélzatban össze sem lehet vetni a korábban használt T-72-es harckocsival.
Bódis László hangsúlyozta azt is, hogy az idéntől a középiskolától kezdve az egyetemi képzés legvégéig minden képzési szinten elérhető egy vállalkozói program a tehetséges fiatalok számára.
A tettlegességnek semmi köze sincs a demokráciához. A demokrácia egyik szerepe éppen az, hogy elejét vegye a tettlegességnek – legalább a politikai életben. A baloldal ezt az Európai Unióban sem tanulta meg. Valamikor Rajk-perek, majd az 56-os szabadságharc után tömeges kivégzések jellemezték a baloldal demokráciáját.
Kossuth Lajos nevét minden magyar ismeri. A szabadság apostola, a nemzet felemelkedésének szimbóluma, aki a 19. század közepén a magyarság önállóságáért küzdött. Történelemkönyveinkben rendszerint „liberális” politikusként emlegetik – de ne keverjük össze ezt a liberalizmust a mai értelemben vett liberális eszmékkel. Kossuth ugyanis nem az egyén határtalan szabadosságának, hanem a nemzeti liberalizmusnak volt a képviselője. Míg Kossuth a magyar nemzet szabadságáért és felemelkedéséért küzdött, a mai liberálisok sokszor a nemzeti szuverenitás lebontásán fáradoznak.
A kormányhivatal átfogó vizsgálata alapján a BKV buszainak hatvan százaléka alkalmatlan a biztonságos közlekedésre - közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán.