Kátyúváros lett Budapest
Iszonyatos állapotban vannak a fővárosi utak. Az elmúlt időszakban azt tapasztalhattuk, hogy egyre több kátyút kell kerülgetni Budapest útjain. Egyik-másik már olyan mély, hogy ha belemegy az autó, komoly kár keletkezhet benne, de hogy nem köszöni meg a futómű, az biztos. Bár a téli fagy soha nem tesz jót az utaknak, azonban a mostani kátyúhelyzet a fővárosban érzékelhetően rosszabb, mint bármikor korábban. Az utak szétrohadnak, de biciklisávok felfestésére bezzeg telik - erről ír a Metropol.
2024. január 15. 13:56

Amellett, hogy a Budapest Közút a gyalogátkelőhelyek lekopott felfestéseit sem győzi anyagiakkal, a zebrákon kialakuló kátyúk iszonyatosan veszélyesek a gyalogosokra, hiszen főleg az idősek nagyon könnyen eleshetnek bennük. Egy földön fekvő embert pedig, pláne sötétben, sokkal nehezebb észrevenni. Az, hogy ilyen veszély jelentkezhet, jól mutatja a városvezetés hozzáállását. Noha szavakban a biztonságos közlekedést emlegetik, a gyakorlati megvalósítás csak a biciklisávok felfestéséig jut. Az egyik zebrakátyú pont az elhíresült Üllői úti polleres biciklisáv mellett alakult ki.

A főváros és a közút kezeli

Sokan hiszik azt, hogy a nagyobb fővárosi utakat az állami Magyar Közút kezeli, ez azonban tévedés. Budapesten egy utat vagy a Budapest Közút kezel, ami a főváros cége, vagy a kerületek. Az önkormányzati törvény a főváros feladatai közé utalja: „A törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott kiemelt forgalmú vagy országos közúti közlekedésben fontos szerepet játszó főútvonalak, sugár- és gyűrűirányú közutak, kiemelt tömegközlekedési csomópontok, kiemelt közparkok és közterek kezelése, fejlesztése, üzemeltetése, valamint ezeken a területeken a közterület-felügyelet működtetése, illetve a főváros teljes területén a forgalomtechnikai kezelői és üzemeltetői feladatok ellátása, forgalomszervezés.”

Tehát a nagyobb utak és terek, illetve azok az utak, amelyeken a fővárosi tömegközlekedés közlekedik, azokat bizony a fővárosnak kellene fenntartania.

Az autósok fel vannak háborodva

„Amellett, hogy dugósak is az utak, ami miatt fél órával korábban kell munkába indulnom, még az utak állapota is szörnyű. Mikor végigjövök a Szentendrei úton, úgy érzem magam, mintha valami ügyességi játékban lennék. Nem látom a felfestéseket, annyira lekoptak, de ha ez nem lenne elég, olyan 50 méterenként jön pár keréktörő kátyú, amit ki kell kerülni. Agyrém, amit ebbe a városban csinálnak Karácsonyék!” – mondta a Metropolnak a felháborodott József.

A főváros nem ad elég pénzt a Budapest Közútnak Az sajnos általános tapasztalat a fővárosban, hogy az elmúlt időszakban rendkívül leromlott a budapesti utak állapota, mert a főváros nem ad elegendő pénzt a saját cégének, a Budapest Közútnak az utak állapotának fenntartásához sem. 2022-ben Karácsony Gergelyék csak 11 milliárd forintot szántak a Budapest Közút operatív közútkezelési tevékenységére, ami, ahogy kitűnik a Közút jelzéséből, még az utak állapotának konzerválásához sem elég, amihez kb. 50 milliárd kellett volna a 2021-es árakkal számolva. Így körülbelül a fenntartáshoz szükséges pénz csupán egyötödét fizették ki abban az évben.

Metropol
  • Nobel-díjas írók nevetségessé tétele
    „A papírforma azért van, hogy felborítsuk, és mi ezt megtettük ezen a hétvégén. Úgy gondolom, talán egy kicsit lebecsültek minket az emberek. Nem sikerült túlságosan jól a legutóbbi világversenyünk, és mindenki abból indult ki, de mi jó csapat vagyunk, jó a csapategység, úgyhogy nagyon jól tudunk küzdeni – rögzítette Pásztor Noémi.
  • Bűnözők a törvényhozásban
    Sajnos a brüsszeli garnitúra is alvilági jegyeket mutat. Évekkel ezelőtt egy ciprusi politkusnőnek hatalmas összeg jelent meg a bankszámláján. Lebukott, de azóta is az Európai Bizottságban ül. Egy görög európai parlamenti tagot pedig a belga rendőrség hosszú ideig lakat alatt tartott, mert döbbenetesen nagy korrupciós botrányban lebukott. A felsőbb garnitúra elérte, hogy kiengedjék, visszament az Európai Parlamentbe, és szavazott is.
MTI Hírfelhasználó