Nem bízhatunk abban, hogy Magyaroroszág nem viszi épp az ellenkező irányba a szabályozást, mint ahogy az Brüsszel érdekében állna. Félő, hogy Magyarország a saját érdekeit tartja szem előtt, nem a közösségi érdekeket. Megengedheti-e magának a tanács és a bizottság, illetve a parlament, hogy a migrációs ügyek hat hónapra teljesen megrekedjenek? − fogalmazott a tanácsadó.
A hollandiai Meijers Bizottság számos kérdésben, többek között a jogállamisággal, bűntetőjoggal és migrációval kapcsolatban készít tanulmányokat, elemzéseket, nemrég pedig sürgős felkérésre a magyar és a lengyel soros uniós elnökségről készítettek tanulmányt, és azt vizsgálták, hogy a két ország betöltheti-e a pozíciót. Magyarország 2024 július 1-től venné át az Európai Tanács soros elnöki posztját, épp az európai parlamenti választásokat követően. Míg Lengyelország utána következne a rotációban, 2025 januárjától.
Nyilván egy adott ország, jelen esetben Magyarország is másképp ül le a tárgyalóasztalhoz, ha tudja, hogy komoly forrásokat vont meg tőle az Európai Tanács a jogállami problémák okán. Ez az alapállás önmagában meghatározza az álláspontját és kihathat a tárgyalások menetére. De ugyanígy felmerül a kérdés, hogyan elnökölhetne Magyarország és Lengyelország a jogállami ügyek napirendi tárgyalásain? − jelentette ki John Morijn, aki szerint teljesen nyilvánvaló az ilyen helyzetekben fennálló egyfajta összeférhetetlenség.
Morijn arra számít, hogy a tanács és az Európai Bizottság véleményétől függően elodázzák a magyar elnökséget mindaddig, amíg a jogállamisági kritériumok nem teljesülnek, illetve amíg a magyar kormány el nem számol a 7-es cikkely eljárása alá tartozó problémákkal. A magyar elnökség elhalasztásának ötlete szinte egy időben merült fel azzal, hogy június elején a tagállamok belügyminiszterei elfogadták az új uniós migrációs csomagot, mely többek közt kötelező migránskvótát írna elő. Magyarország Lengyelországgal egyetemben nem támogatja az új szabályozást, éppen ezért nem is meglepő, hogy Brüsszelből rögtön elkezdték támadni a két országot.
Ez egy nagyon erősen politikai indíttatású történet, a zöldek a baloldallal közösen a hangadói az Európai Parlamentben is a Magyarország-ellenes vitáknak − mutatott rá akkor lapunk megkeresésére Győri Enikő, a Fidesz európai parlamenti képviselője. A politikus elmondta, hazánk eddig egyszer, 2011-ben töltötte be a soros elnökséget, akkor kiemelkedő eredményeket sikerült elérni.
-
Jelen van az ortodox kereszténység és a dél-amerikai római kereszténység. Jelen van az iszlám. Jelen van Kína és annak afrikai gondozott államai. Jelen van a hindu civilizáció.
-
Brutális, kíméletlen szellemi rombolás kell ahhoz, hogy egy kultúra ezt a képességét elveszítse s az adott népet, nemzetet elveszejtse. Nálunk ez az elveszejtés 1900-ban kezdődött.
-
Semjén Zsolt a közelgő romániai választás kapcsán azt kérte, mindenki, akinek van román állampolgársága és Magyarországon él, adja le szavazatát vagy a konzulátuson vagy otthon. Minden szavazatra szükség van, hogy az RMDSZ meghatározó erő legyen és adott esetben kormányra kerülhessen.
-
A számok jól mutatják, hogy nekünk, magyaroknak gondolkodnunk kell, a saját magunk logikájából és érdekeiből kiindulva egy saját út megtalálásán, mert ebben a pillanatban Európa nem képes arra, hogy kialakítson egy olyan stratégiát, amellyel visszanyerheti a versenyképességét – mondta a miniszterelnök.
-
Orbán Viktor arról beszélt: a magyar rendszerváltás utáni időszakot az a gondolat uralta, hogy nemcsak azért érdemes nyugatra tekintenünk, mert ott jobban élnek, hanem azért is, mert egy olyan önkorrekciós politikai-gazdasági rendszert fedeztek fel valamikor a XVII. századtól kezdődően, amely hosszú távon garantálja stratégiai biztonságunkat.